Amma Ba'du
Teng ngarso poro habaib, poro dzuriyah Kh. Zubaidi, engkang kulo hormati. Wonten Habib Umar Al Hamid, wonten Habib Muhammad, Wonten Mbah Mad, Mbah kulo sedanten, Wonten Wakil Bupati, Poro hadirin engkang kulo hormati.
Mewajibkan sesuatu yang tidak wajib
Insyaalloh hukume mekso niku tetep haram. Wong kudu nurut mbek Pak Lek, tapi Pak lek kudu nurut mbek Alloh Subhanahu wa ta'ali. Dados teng sullam taufiq wonten keterangan, minal kabair iku ijabu maa lam yajib. Termasuk doso niku majibno barang sing mboten nopo? wajib. Mergo niku nambahi syari'at. Mugi2 lek tobat....mergo, majibno sing mboten wajib. mboten niki mboten guyon, sampeyan golek i teng kitab2, termasuk dosa besar dalam islam niku mewajibkan barang sing mboten? wajib. Terus niki monggo nderek mahdzab sing bener nopo sing sepuh? Sing bener, sing nom, kudu anut sing? sepuh. Tapi sing sepuh kudu anut Pengeran.
Buyut Zubaidi niku gurune bapak kulo, bapak kulo niku tiyang panjunan. Gadah bapak namine Mbah Nursam, niku riyin koncone Mbah Baidi. Bapak kulo alit, ngapalno quran teng mriki, kalian mindoan kulo, akhir2 wonten mindoan kulo, namine ustadz Abdul Hadi. Ba'dho khatam teng mriki, bapak kulo niku ganteng lho. Nah barokahe ngganteng niku dipesen kaleh Mbah Baidi, Nur kowe ojo rabi, lek ora tak kongkon.
Ba'dho khatam teng mriki, ngaos teng Mbah Dullah kajen. Bade dipek mantu, nggih barokahe ngganteng niku, nggih barokahe pinter, ngganteng. Tapi sampun dikontrak, buyut baidi, terus akhire angsal ibuk kulo. Ibuk kulo, pernah putu kalian Mbah baidi. Mulane ngaji niku, syarate niku, pinter terus ngganteng. Dados nak pinter tok, mboten ngganteng niku mboten ngangkat.
Mulane Nabi niku kedah ngganteng, mboten ngganteng niku repot. Kulo gadah konco, mbedek i kulo. Gus kenek opo? Nabi kuwi kok kudu ngganteng? sebabe opo? mergo mesti ning suargo. Dadi ngrubahe ora pati akeh. Dadi mulane wong ahli suargo iku kudu nopo? ngganteng. Tapi sing ora ngganteng yo saget diubah, mangke gampil.
Kulo bade crito, kulo jek emut, pas wafatipun buyut baidi, Mbah Moen nyambut. Mbah Moen manggil mang baidi, mbah baidi angsal buyut, mbah mahmudah niku binti Ahmad bin Syu'eb. Nggih tiyang mriki riyin, garwanipun mbah khodijah, putrine Mbah Utsman. Niku Mbah Moen sering pesen teng kulo, wong iku iso apik, kudu anut wong, kowe ora iso anut Pengeran, Pengeran niku
- mboten sare,
- mboten dahar,
- mboten ngombe,
dadi lek anut Pengeran iku ora ngarah iso. Bab niku dawuhe Pengeran, ihdinash shirothol mustaqim, terusne mboten shirotoka, tapi shirotolladzina an'amta alaihim. Dalane wong sing diparingi nikmat. Dados anut, misale njenengan seneng quran, nggih anut wong quran. Wong quran sing sopo? yo wong quran sing ruh quran. Termasuk mboten ngapalaken mawon, tapi rug maknane, meskipun mboten detail, tp ngertos maknane.
Nabi Ibrahim
Mergi, Nabi Ibrohim As, niku sering dicritakno Al Quran anittabi'u millata ibrohima hanifa. Niku persis masyaiyikh2 sarang, niku ning ndi2 kudu ngulang. Nabi Ibrahim nate nangis, tapi mboten nangis ora nduwe duwek, mboten nangis mboten nduwe bisnis niku mboten. Sewengi nangis niku namung ngeten kalimate,
انه لا يحزنونيي ان لا ارى احدا في الارض يعبدك غيره
Kulo niku susah Gusti, teng ndunyo wong ruh lek Njenengan Pengeran, muk kulo tok. Di sebuah negara, orang gak tahu presidenya itu buruk apa gak? buruk kan? Di sebuah rumah, orang tidak tahu sing nduwe iku elek. Mosale kulo mlebu omah clonang clonong gak pamit, kan elek. Wong mlebu omahe wong kok ora ruh sing nduwe.
Nah ini semua orang nempati bumi Alloh, gak tahu yang punya itu siapa? cek ngawure tiyang2 niku Gusti.. Wong sing gadah Njenengan, sing disembah berholo. Goblok kok ra ketulungan, goblok kok ora nduwe aturan? goblok sing pantes ora nduwe duwek, ora ra nduwe pangkat, iku goblok sing pantes.
Iki goblok kok ora ruh Pengeran, tiap malam piyambak e nggrutu.
Ya Alloh ini tidak fair, Engkau yang punya bumi, Engkau yang punya alam semesta ini, kemudian mereka gak tahu Engkau. Yang dituhankan selain Engkau, yaitu berholo. Barokahe nggrutu ngoten niku, dadi Nabi. Dados kebaikan niku mboten mesti wiridan, terus moco nopo, niku lek mboten ngarah kuat. Kadang kebaikan barokahe nggrutu, nggrutu nggremeng. Karena ini gak fair. Sebab niku kulo akhir2 niki sering nulis,
أم اتخذوا من دونه آلهة قل هاتوا برهانكم
هذا ذكر من معي وذكر من قبلي
بل أكثرهم لا يعلمون الحق فهم معرضون
Surat Al Anbiya: 24
Teng mriku artine dzikir mboten koyok eling Pengeran sing sampeyan bayangno. Eling Pengeran, utangmu akeh, terus Pengeran mbok kon nyaur. Eling Pengeran, ambisimu akeh, thoma'mu akeh, terus Pengeran mbok libatno. Pengeran ra pengin dadi Bupati, mbok elok2no kon ndadekno kowe dadi Bupati. Pengeran mbok libatno kowe kepingin dadi Kyai gede. Dadi eling Pengeran iku, hakikote eling seleramu, Pengeran mbok elok2no.
Nah dzikir ngeten niki wau, kemungkinan dadi wali niku 0000000, sekian persen. Mergo eling nafsune, Pengeran dilibatno. Lek Nabi mboten, eling Alloh iku untuk Alloh, punya kecemburuan yang luar biasa. Ini Engkau Tuhan, kemudian orang menyembah selain Engkau, ini gak fair, ini gak bener. Setiap malam... Orang2 itu biadab sekali ya Alloh, Engkau Tuhan, kemudian mereka gak tahu yang Tuhan itu Engkau. Lho koyok sampeyan nduwe mobil, nduwe omah, wong liyo monggan manggoni, tapi ora ruh lek sampeyan sing nduwe omah, iku lak mangkelno. Ora sopan,
Akhire Nabi Ibrahim diangkat teng alam malakut, diangkat, disebut...
وكذلك نري إبراهيم ملكوت السماوات والأرض وليكون من الموقنين
Surat Al An'am 75
Di dudohno, ben seneng, ternyata senenge Nabi Ibrohim, pada saat itu diangkat Nabi, mboten. Iki lho him, sing nyembah Aku akeh, didudohno ribuan malaikat, semuanya ada yang dzikir ada yang ruku' ada yang tahlilan.
Istighotsah mboten wonten, tahlilan... karena istighotsah minta tolong kabul kajate, malaikat mboten gadah kajat, jadi anane namung laa ilaaha illalloh, mboten istighotsah, malaikat mboten nate istighotsah. Istighotsah biasane wong sing order kan, kepingin dadi opo, kepingin dadi opo. Nak ikhlas mboten nopo2, lek ora okhlas niku song ruwet. Lak coro Mbah Moen riyin niku, wong Pengeran kok didemo, nganggo sound system, awan2 bantere ora karuan. Riyin guyonane Mbah Moen niku, Pengeran kok didemo?
Didudohno malaikat, malaikat niku katah sanget. Ternyata Engkau ya Alloh, banyak penggemarnya, banyak yang mentasbihkan Engkau. Nah niku sing ditiru Rosululloh Saw. Tiap nabi niku (sumpek) susah, itu hiburanya mboten nduwe duwit, utawi angsal dukungan makhluk, mboten.
وَٱصۡبِرۡ لِحُكۡمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعۡیُنِنَاۖ وَسَبِّحۡ بِحَمۡدِ رَبِّكَ حِینَ تَقُومُ
Surat Thur 48
Jadi Nabi itu kalau (sumpek) didustakan kaumnya, niku hiburane namung tasbih. Dados mboten enteng tiyang sholeh, hiburane maos nopo? tasbih.
Ketika Nabi didustakan kaumnya, niku nggih didawuhi Pengeran,
Surat Al Fussilat 38
Lak wong iku ora gelem anut kowe Muhammad.
فالذين عند ربك يسبحون له بالليل والنهار
Niki sing kedah njenengan tiru, lak njenengan kepingin dadi wali, kowe lak susah,
- tanggamu ora seneng kowe,
- masyarakat ora seneng kowe,
iku ora usah kok pikir, ridhone makhluk gak penting, sing penting, ridholloh. Kanjeng Nabi angger susah dikandani karo Pengeran, wis a... Muhammad, kowe tenang wae, wong2 ning sekelilinge Pengeran niku moco tasbih, moco tahmid. Kuabeh moco tasbih dan gak pernah bosen.
وهم لا يسأمون
dan mereka gak pernah bosen. Dadi Nabi terus ayem, oke ya Alloh, mergi sing nyembah panjenengan, malaikat niku permanent. Dadi senenge wong sholeh iku mergo
- Alloh di takbiro,
- Alloh ditahmid,
- Alloh di tasbih.
Mulane Nabi ruh shohabate sholat niku seneng. Mergo bareng bareng..nyembah Alloh Swt. mergo wa qurrotu 'aini bis sholat. Niku mboten sholate Nabi piyambak, melihat sholat ya seneng. Kados tiyang2 sholeh, ono wong ndeso, kampung, selawase ora ono wong sholat, Krungu kabar wonten wong sholat niku sueneng. Niku berarti kyai tenan, kyai lek ora tenanan lek enek tahlilan yasinan seneng, lek ora susah. Dadi pomo kulo dadi ketua MUI tak degradasi, wong kyai kok senenge kambek nopo? duwik. Patut dipertanyakan, tapi misale kyai kok ora seneng duwik patut dipertanyakan, wong barang penting kok ora seneng.
Syaikh Nawawi Al Bantani
Imam Nawai, Syaikh Nawawi, nate dibully. Syaikh.... jare sopo ulama iku wong top. Saya sering lihat ulama itu antri di abwaabis salathin. Antri teng ngarepe gerbang pejabat.
Tapi saya tidak melihat as salathin, rebutan ning daleme ulama.
Jawabe Syaikh Nawawi iku lucu, mergo ulama iku wong pinter, mulane antri nggolek duwit. Pejabat iku goblok, mulane ora antri ning ulama.
Ditakok i, kenapa itu?
Li annal ulama ya'rifuna manafi'al maal.
Kiro2 artine ngono. mulane gelem antri, mergo ulama ngerti gunane duwek. Yo maksude dinggo masjid, dinggo pondok. Lek luwih yo dingge wayuh barang.
Lha terus, umaro iku goblok. Laa ya'rifuuna faidatan ilmu. Umaro iku ora ruh gunane ilmu, mulane ora tahu antri ilmu. Dadi guyon, tapi ndadosaken wong ngerti. Lha mulane sampeyan lak onok wong sholeh, rodok seneng duwek, kadang seneng rondo, wes anggep ae mergo dek e ruh gunane. Lha kok onok pejabat, ora gelem sowan ulama, berarti pejabat goblok, ora ruh gunane ilmu. Niku guyonane Syaikh Nawawi, dadi guyonan terus dadi ilmu.
Kulo terusaken, sampeyan lak niru Rosululloh Saw. niku hiburane nganggo sesuatu sing nyenengno Alloh lan Rosul. Mulane hiburane Nabi itu setiap sumpek, niku nggih, misale.
فَاصْبِرْ عَلٰى مَا يَقُوْلُوْنَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوْعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ غُرُوْبِهَا
Surat Thoha 30
Tasbih niku ndadekno tiyang niku lali makhluk. Misale kulo piyambak, teng jama'ah jalalain jogja, sing kulo warai Subhanalloh wa bi hamdihi 'adada kholqihi. Alloh itu harus kita tasbihkan sejumlah makhluknya Alloh. Sampeyan lak turu ning WC ning septictank, disalahno wong akeh. Wong kok gobloke ngono, septictank kok dinggo turu. Tapi kalau sampeyan seorang insinyur, arsitek, ahli rumah, bikin rumah gak onok septictank? ora onok wc, mbok salahno opo ora?
Artine lak Alloh mbok arani khoiri wa syarrihi minalloh, kowe ora usah janggal.
خيره وشره من الله
Wong sing nggawe omah, mesti nggawe ruang tamu, ruang tidur, nggawe ruang WC. Dan anda mesti membenarkan kalau ada arsitek, bikin rumah ada ruang tamu, ada ruang tengah, ada WC. Kabeh iku dikersakno sing nggawe. Mulane Subhanalloh wa bihamdih tetep 'adada kholqihi.
خيره وشره من الله
الخير و الشر بيد الله
Tapi ojo peh2no WC iku digawe arsitek, ojo peh keelekan iku digawe Alloh, ojo kowe terus turu WC, iku jenenge wong goblok. Berarti piye? nyoal WC yo goblok, turu WC yo goblok. Faham niku nggih? Mulane unik e iman iku, wong kudu iman Khoirihi wa syarrihi minalloh. Kabeh iku songko Alloh, tapi yo ora usah nglakoni elek. WC iku penting kanggo omah, tapi yo ora usah turu? WC. Dadi elek iku yo kersane Alloh, tapi ora usah mbok lakoni. Sekali mbok lakoni, nggih kulo tak mbahas quran, kersane mulyakno majlis buyut zaidi. Sekali mbok lakoni, kui jenenge Wong nglakoni maksiyat, kemudian berargumentasi, kabeh kersane Pengeran iku cara pemikiran orang kafir. Mergo wong kafir ketika salah,
سَیَقُولُ ٱلَّذِینَ أَشۡرَكُوا۟ لَوۡ شَاۤءَ ٱللَّهُ مَاۤ أَشۡرَكۡنَا
Surat Al An'am 148
Aku syirik iku yo dikersakno Pengeran. Sampek wong kafir niku lak medit, medit niku ora gelem ngekek i wong. Niku alasane karena merusak Kehendak Alloh. Dadi kalau orang itu sudah miskin, itu sudah didesain Alloh miskin. Kalau kamu kayakan, berarti anda merusak rencana Tuhan. Niku sing disebut
وإذا قيل لهم أنفقوا مما رزقكم الله قال الذين كفروا للذين آمنوا
أنطعم من لو يشاء الله أطعمه
إن أنتم إلا في ضلال مبين
Surat Yasin 47
Ketika orang2 kafir diminta, disuruh supaya memberi makan orang2 miskin, dan orang miskin itu gak kuat makan. Kata orang2 kafir, mereka gak kuat makan itu Kehendak Alloh. Kalau saya kasih makan, berarti merusak? kehendak Alloh. Jadi coro wong kafir, kyai kabeh salah, mergo wong bodo rencana Tuhan. Lak mbok pinterno kowe berarti..? a yu'allimu man an yasyaa-alloh 'alamahu. Dados niku masalah2 sing ndadosaken kito niku kedah anut ulama. Piye carane ngelola qodho' qodar. Iman mbek qodho' qodar niku kedah diilmoni, kalian ilmune poro ulama.
Nah niku sing paling gampang, kowe lak nduwe omah, ora bakal nyalahno arsitek, yang disitu bikin ada ruang tamu, ada kamar tidur, ada WC. Tapi ojo terus turu? WC. Iku kiro2 qodho qodar ngoten. Khoirihi wa syarrihi minalloh.
Terus kulo crito maleh Nabi Ibrohim, mergi niki anittabi' millata ibrohima hanifa. Sehingga ketika kita moco sholawat kepada Rosulillah Saw, niku nggih wonten terusane, kama shollaita 'ala sayyidinaa ibrohim. Karena Nabi ibrohim itu adalah orang yang paling mboten ridho kalau maklumat bahwa Alloh Tuhan itu tidak diketahui orang banyak. Sebab niku, awwalu hadzal 'ilm, itu al i'laam. Semuanya dimulai dari memaklumatkan. Mulane sampeyan wong alim, terus pingin dadi wali, ora pati ngulang. Mesti ora mungkin dadi wali, kebenaran itu harus.
وَعَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُن تَعْلَمُ ۚ وَكَانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكَ عَظِيمًا
Surat An Nisa 113
Misale onok wong sholeh ning njero kamar, gak metu setahun. Yo paling banter dadi dukun, mergo. Coro bapak riyin lek nggojlok kulo ngeten. Kowe lak terkenal wali, niku sing untung kowe. Terkenal wali, sing sowan akeh, duwikmu akeh. Tapi lak kowe terkenal ngalim, sing untung iku islam. Mergo terus wong2 iku belajar halal haram. Sing untung ndi? sing untung islam. Misal sampeyan terkenal ngalim, terus wong rene nggowo taqrib, mulang taqrib, bah mulang mujarrobat, faham nggih. Tapi terkenal ngalim niku ndadekno wong belajar halal haram. Loh kulo niku terkenal ngalim nggih risih, sawangane kok... tapi barokahe terkenal ngalim wong dadi kepingin ngaji ar risalah, ngaji kitab mahalli, ngaji kitab fiqih. Njajal sampeyan lak terkenal dongane mandi, pejabat pingin (dadi) bupati, njaluk dungo. Nak sangune titik, ora pati popo. Lak sangune akeh, ora mandi, nggremeng. Menowo tanda tangan barang Mou, lek ora dadi uang kembali. Mulane kulo niku paling mboten seneng disowani pejabat sing kakean karep niku. Duwik 10juta wae, ngganggu eksistensi kyaiku. Ngko lek ora mandi, Jare sopo gus baha hebat. Buktine ora? mandi. Iku wes kurang ajar tenan, tapi lak kulo terkenal ngalim, dan kulo niku seneng lek terkenal ngalim. Mboten karena nafsu mboten, Gus saya ini punya aset sekian, itu zakatnya kayak apa? Saya punya anak mau nikah, saya ini sholat, tapi disenengi orang yang gak mau sholat, gmn gus? hukumnya? Keren kan? akhirnya hukum islam yang dibicarakan. Wong niku sugih, bade nggawe masjid pribadi, angsal mboten? Ngel2no ahli fiqh. Dados kulo suwin, lek suatu saat terkenal ngalim sing ikhlas. Nopo diterkenalno sakniki. Nggih, niki ahli taqrib, nggih. Nggih ahli mu'in, nggih ahli masalah. Nah niku sing disebut sirrul ulama. Mulane masyaiyikh sarang, terkenal gudange ilmu, Mbah zubaid gudange fiqh, Mbah moen gudange taqrib, gak ada yang .... dan beliau seneng2 saja. Karena terkenale wong alim iku, ndadekno wong yatasaaluna anid din. Ndadekno tiyang2 yata'allamunad din. Tapi lak sampeyan terkenal dongane mandi, sing teko i wong mlarat kelingin sugih, wong utang kepingin nyaur, wong wayuh bojone papat kepingin rukun. Ruwet Mboten? ruwet.. faham nggih.
Tapi lak sampeyan terkenal ngalim, Gus bojokulo telu, kulo niku ragil, hukume dos pundi. Yo lek melu qodhi ora ono hukume, tapi lak jatah nafaqoh ono hukume. Mergi lak ati ora iso dipungkiri, sampeyan nduwe bojo ayu, mbek elek, seneng ndi? Seneng sing ayu, tapi nafaqohe tetep podo rong jutane. Sing sitok kenek didandani, sing sitok ora. Ndandani wong elek, piye carane? Tapi yang ditanyakan hukum, mboten carane. Mulane kulo suwung nggih, Lek2 kulo sedanten teng mriki, sing terkenal ngalim ora usah risih. Sing penting mboten karena haddun? nafsi. Tapi kersane.. ben dadi orang sing ditekok i hukum.
Kulo riyin niku, teng jogja niku, pertama nggih risih. Tapi bareng kulo terkenal ngalim, wong kok amen takok hukum, niku seneng. Akhire nggih takok. Ngaji quran itu bagaimana pak baha, belajar bukhori. Terus caranya faham gimana? ada ushul fiqh. Tapi kan quran sudah cukup, nggih kulo contohno.
Comments
Post a Comment