Skip to main content

Breath, Breathing, and Health - James Nestor

 

James of all the things 

  • you could have committed your life to 
  • you could have committed a decade of work and effort to 

You decided to commit it to the subject matter of breath and breathing, why?

James, dari semua hal 

  • yang sudah kau lakukan, 
  • yang sudah kau usahakan dalam  satu dekade sebagai jurnalis sains.

Sampai akhirnya kau putuskan untuk menulis tentang NAPAS dan pernapasan mengapa?


Breathing Problem

.

It was a number of things that happened. And personally, professionally over a number of years, i never set out to write a book about breathing. I mean what a boring subject right? 

Until I started having breathing problems. I came back year after year. I was, i surf a lot in San Francisco so 

  • I was getting bronchitis 
  • I was getting pneumonia, mild pneumonia. 

It was nothing to worry about. I'd go to my doctor, I'd be given a pack of pills and sent on my way. This kept happening year after year until a doctor friend of mine was looking at me, we were out having a drink. And she's like, i think there's something going on with your breathing. 

Breathing? you know, this is just something we do automatically. It's nothing I considered she's like oh you might want to go to a breath workclass. And I went to a breath work class and it completely blew me away on a number of levels. 


Sebenarnya banyak hal yang terjadi sebelumnya. Baik secara pribadi, maupun secara profesional selama beberapa tahun itu. Aku tak berkeinginan untuk menulis buku tentang BERNAPAS dan PERNAPASAN. Maksudku, itu kan tema yang membosankan, bukan?

Sampai akhirnya aku mengalami masalah pernapasan. Kisah ini terjadi beberapa tahun yang lalu. Aku dulu banyak surfing di San Francisco, hingga

  • terkena bronkitis
  • terkena pneumonia, pneumonia ringan.

Sebenarnya, Tak ada yang perlu dikhawatirkan tentang itu. Aku pergi saja ke dokter. Dan aku akan diberi sebungkus pil dan dikirim ke rumah. Rutinitas ini berlangsung dari tahun ke tahun sampai seorang temanku yang jadi dokter bilang, saat kami ngobrol bareng di suatu cafe. Dia mengungkapkan, aku pikir ada sesuatu yang terjadi dengan pernapasanmu.

Apa? tentang NAPAS? padahal ini kan sesuatu yang kita lakukan secara otomatis. Bukan maksud apa-apa, karena aku menganggapnya seperti. Oh kau mungkin ingin pergi ke training NAPAS. Dan akupun menerima saranya, pergi ke training NAPAS. Luar biasanya, itu benar-benar membuatku terpesona.


Respiratory Problems

.

I was able to get over the respiratory problems I had. I don't write about this in the book, because  l didn't want to make my experience be indicative of everyone else's experience. But all the issues I had completely went away 100%. And so I started looking into this more just personally, what else I could learn about breathing? and how it could benefit me for 

  • athletic performance 
  • for sleep 
  • and more,  

And noticed that my health was changing in all the right ways over and over again when I was adopting different habits.

Dulunya aku mengalami masalah pernapasan. Aku tidak menulis tentang ini di buku, karena aku tak ingin membuat pengalamanku pribadi secara subjektif mempengaruhi orang lain. Tetapi memang kenyataanya demikian, semua masalah yang kumiliki sebelumnya benar-benar hilang 100% setelah ikut training napas. Dan jadi aku mulai melihat ini lebih umum. Apa lagi ya? yang bisa kupelajari tentang pernapasan?

Dan bagaimana Training NAPAS itu bisa menguntungkanku untuk

  • Performa olahragaku
  • kualitas tidurku
  • Dan banyak lagi, 

Dan aku perhatikan bahwa kesehatanku berubah ke arah lebih baik, lagi- lagi ketika mengadopsi kebiasaan yang baru ini, -dengan NAPAS yang benar. 


Power of Breath

.

So that was more than 10 years ago, actually that was probably 12 years ago, and then 

  • I started writing about freedivers 
  • I started freediving myself 
  • and learning the limits of breathing.

And how you can do things that are supposed to be scientifically impossible by harnessing the power of your breath. And that's what really got me interested as a science journalist. 


Jadi itu terjadi  lebih dari 10 tahun yang lalu, atau mungkin sebenarnya itu mungkin 12 tahun yang lalu lah tepatnya. Kemudian

  • Kumulai menulis tentang freedivers
  • Mulai menggemari freediving
  • Dan mempelajari batas-batas pernapasan.

Tentu saja kupelajari juga bagaimana kita dapat melakukan hal-hal yang seharusnya tidak mungkin secara catatan ilmiah dengan memanfaatkan kekuatan napas. Itulah yang benar-benar membuatku tertarik sebagai jurnalis sains.


So your symptoms, the symptoms you had of what were those symptoms at the time?

Jadi gejalamu, maksudku masalah apa? yang menimpa kesehatanmu itu pada saat itu?


Mouth Breathing

.

  • I was mouth breathing a lot when I was working out. 
  • I was always mouth breathing when I was jogging
  • I was mouth breathing doing karate,   
  • Mouth breathing surfing 

And I noticed at night, I could not remember a time, when I did not go to sleep with a huge glass of water by my bedside. I would wake up numerous times throughout the night. My mouth was very dry, very pasty in the morning. 

I thought this was completely normal I also noticed that when I was working out at really high levels, i would start to wheeze a bit …. Huuuh like I could hear myself breathing. And I thought this was normal. Whenever I talked to people about it they said oh welcome to old age. This is what happens when you get older. And I didn't think that was a good reason to be breathing so dysfunctionally. 

But it really took someone else to point it out for me to understand that maybe there was a problem. There maybe I should fix it.

  • Aku banyak bernapas melalui mulut saat berolahraga,
  • aku selalu bernafas melalui mulut saat jogging
  • bernapas melalui mulut juga saat erlatih karate, 
  • begitu juga saat surfing

Dan aku sadar pada malam hari, tak ingat sih kapan tepatnya. Saat aku tidur, selalu segelas besar air di samping tempat tidurku. Aku bangun berkali-kali sepanjang malam, dengan mulut sangat kering, sangat pucat di pagi hari. Kupikir ini benar-benar normal. 

Aku juga perhatikan bahwa ketika aku berolahraga di level yang sangat tinggi, nafasku akan mulai bersuara. Aku bisa mendengarnya. Dan kupikir ini normal. Setiap kali ngobrol dengan orang-orang tentang hal itu, mereka berkata 

oh selamat datang di usia tua. Inilah yang terjadi ketika Anda bertambah tua

Dan aku berpikir itu bukanlah alasan yang baik untuk bernapas. Ini bener2 tidak sesuai fungsinya. Aku bener2 butuh orang lain yang bisa menunjukkanya (seperti dokter) bahwa itu adalah sebuah masalah, yang mestinya kuperbaiki.


And your friend who was a doctor then suggested this breath work class you go to this breath work class? 

  • And is it the one session itself that helped you
  • or was it the practices you took away from that session that helped you 

Dan temanmu yang dokter itu, kemudian menyarankan tentang training napas ini? Kamu pergi ke salah satu training nafas?

  • apakah sesi itu berhasil membantumu?
  • atau apakah pada latihan yang kamu ambil dari sesi itu yang akhirnya membantumu?


Sweat and Breathing

.

That one session completely blew my mind. So it had all of the Hallmarks of flakiness and new aginess you know. All the people flowing clothes,  there were some headbands. 

I said good God what am I doing here, there's a lot of this stuff in San Francisco

So I'm kind of used to it dream catchers all that. And it wasn't until I sat down, and started actually got rid of all of that. All those problems in my brain that were making me resist. Really giving myself to this practice got rid of that started breathing. And I read about this at the beginning of the book, but I completely sweated through my t-shirt was not a warm room, it's quite cold in there. Sweat through my t-shirt. There's sweat marks on my jeans my hair was sobbing wet. And this was from sitting in a corner of a cold room just breathing at this certain pattern.

So it obviously released something in me. And when I mentioned this to doctors.  

I went back they said oh you had a fever or oh you know the room was too hot oh you were covered in blankets.

All of that was false there was something else deeper happening. And they didn't understand it, from their medical training so I tried to get answers elsewhere and that's what I spent years doing 

Sesi itu benar2 mengejutkanku. Jadi semua orang memiliki  tanda-tanda flek dan aginess baru. Bahkan semua orang banyak keluar di pakaian, ada juga di beberapa ikat kepala. 

Aku bergumam berkata Ya Tuhan ini sebaiknya apa yang kulakukan di sini? Padahal banyak hal lain yang bisa kulakukan di San FranciscoSemacam aku akan mengejar mimpiku untuk hidup sehat.  Dan tak sampai duduk, aku mulai benar-benar mendapatkan mimpi itu. Semua masalah di otakku yang membuatku bertahan. Benar-benar ingin fokus untuk latihan ini,  mulai bernapas. Dan kubaca tentang ini di awal buku napas. Tetapi aku benar-benar berkeringat di bajuku, padahal itu bukan ruangan yang hangat, ruang itu cukup dingin di sana. Bajuku penuh keringat, dan ada tanda-tanda keringat di celana jeansku. 

Rambutku mulai basah, dan ini hanya dari duduk di sudut ruangan yang dingin hanya bernapas pada pola tertentu ini. Hingga jelas seperti  melepaskan sesuatu dalam diriku. Dan ketika aku menyebutkan ini kepada dokter. Aku kembali ke dokter lagi, mereka berkata 

oh kamu demam atau oh kamu tahu ruangan itu terlalu panas oh kamu ditutupi selimut 

Semua itu salah, ada sesuatu yang lebih dalam terjadi dan mereka tidak memahaminya dari pelatihan medis mereka. Jadi kucoba untuk mendapatkan jawaban di tempat lain. Dan itulah yang kuhabiskan bertahun-tahun.


You spent years doing I mean your your book on the subject matter comes out almost a decade later. So in hindsight now you have those answers on why you sweated through your clothes and why you had that physiological reaction what is the answer. 

Kau telah menghabiskan bertahun-tahun mencari jawabanya, maksudku bukumu, tentang materi pelajaran keluar hampir satu dekade kemudian. Jadi sekarang kau sudah memiliki jawaban tentang 

  • mengapa kamu berkeringat melalui pakaianmu? 
  • dan mengapa Anda memiliki reaksi fisiologis itu? 

apa jawabannya.


Public Understanding 

.

I do not have opinions as a science journalist. And I am a filter. So my job is to talk to absolutely everybody. And especially when people doctors tell me oh don't talk to those people they don't know what they're talking about those are the first people I'm going to talk to. So I talk to everybody and try to synthesize what I've learned the truth according to 

  • all of these different cultures 
  • all of these different ways of learning. 

And put that in a book that the general public can understand.  So I have my own personal views on it, but I try to keep my personal views out of what I write.

Aku tak punya opini, sebagai jurnalis sains. Tapi aku adalah seorang penyaring, jadi tugasku adalah berbicara dengan semua orang. Terutama ketika dokter mengatakan kepadaku, jangan bicara dengan orang-orang yang mereka tidak tahu tentang apa yang mereka bicarakan.

(Justru) merekalah orang pertama yang akan kuajak bicara. Jadi aku berbicara dengan semua orang, dan mencoba menyintesis apa yang telah kupelajari tentang kebenaran menurut 

  • semua budaya yang berbeda ini. 
  • serta semua cara belajar yang berbeda ini. 

Dan akhirnya hal itu kutuangkan ke dalam buku yang mungkin dapat dipahami oleh masyarakat luas. Jadi, aku punya pandangan pribadi mengenai hal ini, tapi aku berusaha menyembunyikan pandangan pribadiku dari apa yang aku tulis di dalam buku.


And then the sort of next significant, I guess Catalyst Event that was an Inspiration Point for your work was in 2011. As you say you went and covered the freediving championship in Greece. 

  • What did that experience add to the Inspiration Cloud that would then form the book? 
  • what did you learn about the nature of breath from that?

Dan kemudian semacam katalis yang signifikan berikutnya yang merupakan Titik Inspirasi untuk usahamu  adalah  tahun 2011. Yaitu saat kau mengatakan pergi dan meliput kejuaraan freediving di Yunani. 

  • Apa pengalaman itu menambah inspirasi yang nantinya ada dalam buku? 
  • Apa yang Anda pelajari tentang seluk beluk napas darinya?


Freediving

.

Yeah it's so funny, you know as you go through life. There are some experiences that you have that you have no idea, that you are opening a completely different door. And you're just gonna be walking through that door for the next decade. 

So that's what happened in Greece didn't really know anything about it. Go out there and just have my mind blown I mean you have these people who are at the surface of the water take a single breath of air one breath….

And dive down 120 meters on a single breath of air and come back up five minutes later and go and then get out of the way for the next competitor. 

So you watch them the water is very clear there right it goes down visibility is 150 meters. you watch them just disappear into nothing the size of an ant. And then completely disappear into the ocean and come back and I said my God there's so much we don't know about breathing and also about the limits of the human body

  • I want to learn more about this 
  • I want to experience this as well not diving down that deep but
  • I want to access more of what I've been given because I think we've been sold pretty short on what our limits are and what we should be doing and shouldn't be doing but I think our bodies are much more potential than that.


Ya itu sangat mengasyikkan, Saat kau menjalani hidup ada beberapa pengalaman yang kaumiliki sehingga tak menyangka bahwa kau sebenarnya sedang membuka pintu yang berbeda. Kasu pun akan melewati pintu itu selama beberapa dekade berikutnya. Jadi itulah yang terjadi di Yunani. 

Aku tidak benar2 tahu apa2 tentang hal itu. Pergilah ke sana dan itu akan membuatmu terkagum-kagum. Maksudku, ada orang-orang yang berada di permukaan air yang menghirup udara dalam satu tarikan napas. dan menyelam sejauh 120 meter dengan sekali menghirup udara dan kembali naik lima menit kemudian. Lalu bisa menyingkir pesaing berikutnya. 

Jadi kau melihat mereka, airnya sangat jernih di sana, jarak pandangnya turun 150 meter. Anda melihat mereka menghilang begitu saja menjadi seukuran semut. Dan kemudian benar-benar menghilang ke lautan dan kembali lagi. Dan aku berkata ya Tuhan, ada banyak hal yang tidak kita ketahui tentang pernapasan dan juga tentang batas-batas tubuh manusia.

  • Aku ingin mempelajarinya lebih lanjut 
  • ingin mengalaminya juga, bukan menyelam sedalam itu

Tapi ingin mengakses lebih banyak dari apa yang telah diberikan kepadaku, karena kupikir kita belum terlalu paham mengenai batas-batas kita. Maupun apa yang harus dan tidak boleh kita lakukan, tetapi memang tubuh kita jauh lebih potensial daripada itu.

Pillar of Health

.

When I was  reading through your book you describe breath as a pillar of Health. Why Breathing Is The Pillar of Our Health? which is a pretty big statement to make is when we think of pillars of Health we might think of you know 

  • exercise 
  • or diet 

but breath hasn't been considered a pillar of Health. I think to be honest for the first my 30 year old life, I purely viewed breath as this thing 

  • that just happens unconsciously 
  • That is inconsequential 

And it's only in recent times because your work has influenced some people very close to me that I started to second guess that where do we stand as a society at the moment when we're talking about the majority of people in terms of our view of what breathing is and the role it plays. And then I also want to understand why that's wrong because as I said I thought of breathing as just this thing that happens and it was it was quite unnerving to understand that that view has potentially been impacted me in profound ways without me knowing it. Like you said I've been pointing at the wrong thing I've been thinking I need some pills or I just can't sleep or I've got in I'm you know someone might think they're an insomniac or whatever but you make the case quite profoundly that breathing is much more than an unconscious act that we just do without thinking about 


Ketika aku membaca bukumu (Breath- James Nestor), Kau menggambarkan napas sebagai Pilar Kesehatan.
Mengapa Bernapas Adalah Pilar Kesehatan? 

Ini merupakan pernyataan yang cukup mengagumkan ketika kita mungkin memikirkan bahwa Pilar Kesehatan itu

  • seperti olahraga 
  • atau diet 

tetapi napas belum dianggap sebagai Pilar Kesehatan. Aku pikir jujur untuk 27 pertama, selama 29 tahun pertama, dari kehidupan saya yang berusia 30 tahun, aku murni melihat napas 

  • sebagai hal yang terjadi secara tidak sadar 
  • yang tidak penting. 

Dan hanya belakangan ini, karena tulisanmu telah mempengaruhi beberapa orang yang sangat dekat denganku, hingga aku mulai menebak bahwa di mana kita berdiri sebagai masyarakat pada saat ketika kita berbicara tentang mayoritas orang, dalam hal pandangan kita tentang apa itu dan peran yang dimainkannya. 

Dan kemudian aku juga ingin memahami mengapa itu salah? karena seperti yang kukatakan, kupikir tentang pernapasan sebagai hal yang terjadi dan itu cukup menakutkan untuk dipahami. Bahwa pandangan itu berpotensi berdampak padaku dengan cara yang mendalam tanpa kuketahui. Seperti yang kau katakan, aku telah menunjuk pada hal yang salah. Kupikir aku hanya butuh beberapa pil atau saya hanya tidak bisa tidur saja kasusnya.


Concious Control 

.

Well breathing is something that just happens. And how wonderful that is, that we've evolved to not have to think about every breath we take, right? That would be a real problem. But that doesn't mean we can't take conscious control of our breathing. And then elicit different effects from our body. So we have adopted habits according to our breathing 

  • from our environment 
  • from the way we sleep 
  • from our mouth structure and more 

That are not the best habits to have for breath. So the reason why people spend so much time 

  • doing breath work 
  • and rehearsing slower breathing 
  • lower breathing, 
  • Breathing through the nose

is to reset a natural habit. So that you don't have to think about it I mean I don't want to have to constantly be checking in on my breath throughout the day I want that to be automatic but that takes a lot of time to get back to that healthy state to make it unconscious.


Nah iya kan? Napas itu seoalah sesuatu yang hanya terjadi begitu saja. Dan betapa mengagumkan bahwa kita berevolusi dengan tak harus memikirkan setiap napas yang kita ambil, benar kan? Itu akan menjadi masalah nyata. Tapi itu tidak berarti kita tidak bisa mengendalikan pernapasan kita secara sadar. Dan kemudian menimbulkan efek yang berbeda dari tubuh kita. Jadi kita telah mengadopsi kebiasaan sesuai dengan pernapasan kita

  • Dari lingkungan kita
  • Dari cara kita tidur
  • Dari struktur mulut kita dan banyak lagi

Itu bukan kebiasaan terbaik untuk bernafas jadi alasan mengapa orang menghabiskan begitu banyak waktu 

  • melakukan training pernapasan 
  • dan berlatih pernapasan yang lebih lambat 
  • pernapasan yang lebih ringan 

Pernapasan melalui hidung adalah untuk mengatur ulang kebiasaan alami kita. Sehingga kita tidak perlu memikirkannya. Maksudku, Aku tak ingin harus terus-menerus memeriksa napasku sepanjang hari. Aku ingin itu otomatis, tetapi itu membutuhkan banyak waktu untuk kembali ke keadaan sehat. Untuk membuatnya dalam kondisi defaulthtanpa kita sadari.


Where do we get these bad habits from? And because I think you know surely my body. I'm the product of you know several. I don't know thousands gazillion years of evolution. Surely my body is doing it correctly by default. What is what has changed that is causing me to do it incorrectly?

Dari mana kita mendapatkan kebiasaan buruk ini? dan karena aku pikir aku pasti tahu tentang tubuhku. Akuadalah produk.. Kau tahu beberapa hal tentangku. aku tidak tahu ribuan triliun tahun evolusi. Tentu saja tubuhku melakukannya dengan benar secara default. Apa yang telah berubah yang menyebabkan aku melakukannya dengan tidak benar?


Modern Environment 

.

Your body is not doing this correctly by default, what has changed is this modern environment is conspiring to make us sick. And I don't think that that is an exaggeration at all. If you look at the way we sit all day long. 

  • if you look at the way we work 
  • if you look at the way we eat 
  • if you look at the way we sleep of all the pollution. noise pollution air pollution we're surrounded. 

By this is why we are so sick? It is the environment the human body is so well equipped to live a healthy life, which is why indigenous cultures the few left, they don't need to go to

  • a cardiologist 
  • or a pulmonologist 
  • or a dentist 

They have straight teeth. They breathe perfectly, They don't have all of these problems that we have today. So these are diseases of civilization. The vast majority of problems we contend with we have created in the last few 100 years. And one of the problems with breathing is that our facial structure does not allow us to breathe in a healthy way anymore. And it did hundreds of years ago, and we know that from the skeletal record. 

Tubuh kita tidak melakukan ini dengan benar, secara default. Apa yang telah berubah adalah lingkungan modern ini berkonspirasi untuk membuat kita sakit. Dan aku tidak berpikir bahwa itu berlebihan sama sekali. Jika kita lihat cara kita duduk sepanjang hari.

  • Jika kamu melihat cara kita bekerja
  • Jika kamu melihat cara kita makan
  • Jika Anda melihat cara kita tidur dari semua polusi. polusi suara polusi udara kita dikelilingi.

Dengan ini mengapa kita sangat sakit? 

  • Apakah karena lingkungan? 
  • Apakah tubuh manusia yang sudah dilengkapi dengan sangat baik untuk menjalani kehidupan yang sehat? 

Itulah sebabnya pada masyarakat tertentu, mereka tidak perlu pergi ke 

  • Ahli Jantung 
  • atau ahli paru 
  • atau dokter gigi 

Mereka memiliki gigi lurus, mereka bernapas dengan sempurna, mereka tidak memiliki semua masalah yang kita miliki saat ini. Jadi ini adalah penyakit peradaban. Sebagian besar masalah yang kita hadapi, telah kita ciptakan dalam beberapa 100 tahun terakhir. Dan salah satu masalah dengan pernapasan adalah bahwa struktur wajah kita tidak memungkinkan untuk bernapas dengan cara yang sehat lagi. Dan itu terjadi ratusan, bahkan bertahun-tahun yang lalu, dan kita tahu itu dari catatan kerangka.


What are some of the the most common Modern Problems? 

Then that the environment we live in have caused? 

And here I'm talking about diseases. What are the everyday diseases that you've discovered are by products of misunderstanding and our bad breathing habits 

Apa saja masalah yang paling umum di dunia modern? 

Kemudian lingkungan yang kita tinggali ini menyebabkan apa? 

Dan di sini saya berbicara tentang penyakit. Kira2 penyakit apa saja? yang kau temukan, itu karena kesalahpahaman kita dan karena  kebiasaan pernapasan kita yang buruk?

Poor Breathing Habits

.

Show me a list of the top diseases, and they're all related to it. Even diabetes who would have thought that the on set of diabetes could be triggered by poor breathing habits at night. But that is exactly what researchers have found. Because if you are choking on yourself all night as so many people do….

  • Oh you aren't resting 
  • you aren't entering stages of deep sleep which means your body never restores 
  • and your body is going to break down 

So researchers have known this for 50 years. Their scientific studies showing this over and over again. So that's just with diabetes and metabolic issues autoimmune issues for the same reason you're constantly breathing like this stooped over … 

  • You’re causing undue inflammation to your body 
  • you're causing nervous system dysfunction 
  • you're in that sympathetic state which after a while will trigger a bunch of autoimmune issues 

So many of these things not exclusively are related to breath. They are exclusively related to 
  • diet 
  • exercise, 
  • sleep 
  • and breath. 
You can eat all the right foods you can sleep eight hours a night you can exercise all you want if you are not breathing right you will always be sick. and I've heard that six years ago by a researcher. And believe it more now than I ever have.

Tunjukkan padaku daftar penyakit teratas dan itu semua terkait dengan pernapasan. Bahkan diabetes yang kita pikir timbulnya diabetes dapat dipicu oleh kebiasaan pernapasan yang buruk di malam hari. Tetapi itulah yang ditemukan para peneliti. Karena jika anda tersedak diri sendiri sepanjang malam seperti yang dilakukan banyak orang, 

  • oh anda jadi tidak beristirahat 
  • anda tidak memasuki tahap Tidur Mendalam, yang berarti tubuh anda tidak pernah menyembuhkan diri sendiri 
  • dan tubuhmu jadi kelelahan.

Sehingga para peneliti telah mengetahui ini selama 50 tahun studi ilmiahnya. Mereka menunjukkan ini berulang kali. Sehingga hanya 

  • dengan isu diabetes dan metabolisme
  • masalah autoimun untuk alasan yang sama 

Kita terus-menerus bernapas seperti ini….. 

  • menyebabkan peradangan yang tidak semestinya pada tubuh 
  • menyebabkan disfungsi sistem saraf 
  • berada dalam keadaan simpatik, yang setelah beberapa saat akan memicu banyak masalah autoimun.

Sehingga begitu banyak dari hal-hal ini tidak secara eksklusif terkait dengan napas kita, tapi secara eksklusif terkait dengan diet, serta pola tidur dan napas. 

  • Kau dapat makan semua makanan yang tepat 
  • dapat tidur delapan jam malam 
  • dapat berolahraga semua yang Anda inginkan 

Tapi jika kau tak bernapas dengan benar, tetap akan selalu sakit. Dan Aku telah tahu ini enam tahun yang lalu oleh seorang peneliti. Dan sekarang aku sangat percaya itu lebih dari sebelumnya.

At the start of your book you you test these things on yourself. Groundbreaking Experiment About Nose Breathing BenefitsYou did an experiment which I found really really interesting. I think that experiment has actually stayed with me for a long time. And then it's impacted me in the gym. A lot every time I'm on that, tread bloody treadmill. I'm thinking about what I read but Why did you want to do that experiment on yourself? And What was the experiment?

Di awal bukumu, kau menguji hal2 ini pada dirimu sendiri. Eksperimen Terobosan Tentang Manfaat Pernapasan Hidung. Anda melakukan eksperimen yang menurutku sangat menarik. Aku pikir eksperimen itu benar-benar tinggal bersamaku untuk waktu yang lama. Dan itu sangat memengaruhiku di gym. Setiap kali aku berada gym, sering kali aku lakukan stress test kesehatan jantung(treadmill). Aku memikirkan tentang apa yang pernah kubaca. Tetapi mengapa kau ingin melakukan eksperimen itu? pada diri Anda sendiri? dan Apa eksperimennya?


Stanford Research

.

I didn't want to do this experiment on myself. I really did not want to do it. No one else was going to do it, really..? There had never been a human trial of nasal breathing versus mouth breathing for this amount of time. And I was talking to Jayak or Nayak who's the chief of Rhinology research at Stanford the top top of his field. 

And I said we know what happens to animals, when they breath this way we know all the deleterious effects of mouth breathing 

  • on kids 
  • on adults 
  • on old people 
  • on sleep 
  • on athletic performance 

why can't you test this? let's get a big group of people and test this. He said it'll never happen we're not going to find funding. And he thought ethically there would be problems doing it because he knew what damage could be caused by becoming a mouth breather. 


Saya tidak ingin melakukan percobaan ini untuk diri saya saja. Saya benar-benar tidak ingin melakukannya tidak ada orang lain yang akan melakukannya. Tidak pernah ada percobaan manusia tentang pernapasan hidung vs pernapasan mulut untuk sejumlah waktu ini. Dan saya berbicara dengan Jayak atau Nayak yang merupakan kepala penelitian rhinologi di Stanford, yang merupakan ahli rinologi papan atas.  

Dan aku mengatakan kami tahu apa yang terjadi pada hewan ketika mereka berkembang biak dengan cara ini. Kami tahu semua efek buruk dari pernapasan mulut 

  • pada anak-anak,
  • pada orang dewasa, 
  • pada orang tua 
  • pada tidur 
  • pada kinerja atletik 

mengapa kau tidak dapat menguji ini? Mari kita dapatkan sekelompok besar orang dan menguji ini (pernapasan mulut). Dia mengatakan itu tidak akan pernah terjadi. Kami tidak akan menemukan dana dan dia pikir secara etis akan ada masalah melakukannya karena dia tahu kerusakan apa yang dapat disebabkan oleh menjadi orang yang sering melakukan pernafasan lewat mulut.


Mouth Breathing 

.

And so after all this I just kind of gave up and then I had an idea. I said well what if I did it. And what if I got one other person? 

  • we will sign up. 
  • we'll sign whatever waivers. 

And we did it, doesn't you know it's just two people but that was the maximum we were allotted. And he said okay. But he had no money for it, so we had to pay for this experiment at Stanford which was not the cheapest thing. I've never paid for in my life but I wanted to know, 

  • I'm writing about mouth breathing, 
  • writing about all the problems, 
  • I'm writing about my subjective experience of how it transformed my life becoming a nasal breather. 


Dan jadi setelah semua itu aku agak menyerah dan kemudian punya ide. Baik bagaimana jika aku saja yang melakukannya. Dan bagaimana jika kudapatkan satu orang lain. Oh kalau begitu  kami akan daftarkan penelitian ini, kami akan menyetujuinya, bahkan akan carikan keringanan untuk penelitian ini, apa pun itu. 

Dan kami melakukannya, hanya ada dua orang tetapi itu adalah hal maksimum yang diberikan kepada kami. Dan dia bilang oke.. kita akan kerjakan,  Tapi dia tidak punya uang untuk itu. Jadi kami berdua harus membayar untuk eksperimen ini di Stanford, yang mana bukan hal paling murah dalam pembiaayaanya.. Saya pernah membayar seperti ini sebelumnya,  tetapi aku ingin tahu,

  • Aku menulis tentang pernapasan mulut,
  • tentang semua masalah pernapasan,
  • tentang pengalaman subjektifku, 
  • tentang bagaimana hal itu mengubah hidupku
    yaitu  dengan napas yang benar (lewat hidung)


Experiment of Breathing

.

I wanted to see that experience dictated and documented in data by machines. And that's why we did it. And how did it go terribly it was awful so just to let people know. This was an experiment in which for 10 days we had our noses plugged up, right. And then for another 10 days we had all of that stuff released from our noses. And we were almost exclusively nasal breathing everything else. 

In those 10-day periods was exactly the same, 

  • we ate the same Foods 
  • we walked the same number of steps 
  • we exercised the same 

So exactly the same. 


Aku ingin melihat pengalaman itu tertulis dan didokumentasikan dalam data. Dan itulah mengapa kami melakukannya. Dan bagaimana itu berjalan sangat mengerikan. Jadi hanya untuk memberi tahukan bahwa ini adalah percobaan di mana 

  • selama 10 hari kami memasang PENUTUP HIDUNG. 
  • Dan kemudian selama 10 hari lagi kami membukanya dari hidung kami. 

Dan kami hampir secara eksklusif melakukan pernapasan hidung yang lainnya. Dalam periode 10 hari itu kami melakukan kegiatan yang sama

  • Kami makan makanan yang sama
  • Kami berjalan dengan jumlah langkah yang sama
  • Kami melakukan hal yang sama


And we did scientific studies and took a bunch of data before during and after. We were collecting data three times a day as well looking at what was happening to our bodies 

  • our sleep 
  • our inflammation 
  • and more. 

And we knew this wasn't going to be pleasant, but I didn't know it was going to be this bad like it was really not trying to be over dramatic. But it was awful and I'm so happy. I never have to do that again at the same time. I feel so sorry for people who do not realize that their noses are stuffed up, who have been living this way for years and don't understand that this is their main source of their issues 

  • with migraines 
  • sleep problems 
  • and more. 


Kami melakukan studi ilmiah dan mengambil banyak data sebelum selama dan sesudahnya. Kami mengumpulkan data tiga kali sehari juga melihat apa yang terjadi pada tubuh kami

  • Tidur kita
  • Peradangan kita
  • Dan banyak lagi.

Dan kami tahu ini tidak akan menyenangkan, tetapi aku tidak tahu itu akan seburuk ini seperti itu, benar-benar tidak mencoba untuk menjadi terlalu dramatis. Tapi itu mengerikan dan saya sangat bahagia. Aku tidak pernah harus melakukan itu lagi pada saat yang sama. Aku merasa sangat kasihan pada orang-orang yang tidak menyadari bahwa hidung mereka tersumbat, yang telah hidup seperti ini selama bertahun-tahun dan tidak mengerti bahwa ini adalah sumber utama masalah mereka

  • Dengan migrain
  • Masalah tidur
  • Dan banyak lagi.

I could see it in you and you described it as being awful that you're almost teleporting yourself back to that to that chapter. I could see it in your face 

a little PTSD from that. still uh it was bad. 

When you say bad,what you mean specifically is in it was 

Aku bisa melihatnya di dalam dirimu. Dan kau menggambarkannya sebagai hal yang mengerikan bahwa kau hampir memindahkan dirimu kembali ke bab itu. Aku bisa melihatnya di wajahmu

Sedikit PTSD dari itu. masih eh itu buruk.

Ketika kamu mengatakan ini buruk, seburuk apa itu?


Sleep Apnea

.

The first few days so I did this with uh breathing researcher and breathing therapist Anders Olson from Sweden. He was the only person that would do this. And he flew from Sweden on his own dime to try to understand this. He had been talking about nasal breathing for 10 years. And so he said okay I want to put this to the test. I want to see if I'm right or wrong. 

So the first few days were kind of laughing. It was like how bad did you sleep. You know we're comparing we went from zero snoring to full-on snoring and sleep apnea within a couple of days. And so we were comparing kind of showing off. How sick we were but then after about a week. We saw three days ago like I wasn't able to sleep at night. And I was dreading every single night going to sleep 

  • because you're my mouth was so dry 
  • and my sleep was so bad 
  • I was so tired after sleeping nine ten hours a night. 

I was so tired and the data proved that as well. So it got really bad by the 10th day. We were in really bad shape. And again I want to mention like so many people especially during allergy season are plugged up for months at a time. And they don't realize the damage they're doing to their bodies and brains by being this way.

Beberapa hari pertama, jadi aku melakukan ini dengan peneliti pernapasan dan terapis pernapasan Anders Olson dari Swedia. Dia adalah satu-satunya orang yang akan melakukan ini. Dan dia terbang dari Swedia dengan membawa uang sendiri untuk mencoba memahami ini. Dia telah berbicara tentang pernapasan hidung selama 10 tahun. Jadi dia berkata, oke saya ingin menguji ini. Saya ingin melihat apakah saya benar atau salah.

Jadi beberapa hari pertama agak tertawa-tawa dan lucu. Itu seperti seberapa buruk kita tidur. Kau tahu kita membandingkan dari nol 

  • sampai mendengkur 
  • ke mendengkur penuh,
  • dan Sleep apnea dalam beberapa hari. 

Dan jadi kami bandingkan hasilnya. Betapa sakitnya kami, tetapi kemudian setelah sekitar seminggu kami melihat tiga hari yang lalu seperti aku tidak bisa tidur di malam hari. Dan aku takut setiap malam pergi tidur,

  • Karena kamu adalah mulutku yang sangat kering
  • Dan tidurku sangat buruk
  • Aku sangat lelah bahkan setelah tidur sembilan sepuluh jam semalam.

Aku sangat lelah dan data membuktikannya juga. Sehingga menjadi sangat buruk pada hari ke-10. Kami dalam kondisi yang sangat buruk. Dan lagi kuingin menyebutkan seperti begitu banyak orang, terutama selama musim alergi selama berbulan-bulan pada suatu waktu. Mereka tidak menyadari kerusakan yang mereka lakukan pada tubuh, dan otak dengan menjadi seperti ini (bernapas melalui mulut).


How many people are breathing incorrectly in your view how many people if they if they went and did a practice or they had the understanding that's in your book and that you speak about do you believe would have better overall health and well-being if they made a change to their breathing 

Berapa banyak orang yang salah bernapas dalam pandanganmu? Berapa banyak orang jika mereka pergi dan melakukan latihan atau mereka memiliki pemahaman yang ada di bukumu? Dan yang kau bicarakan, apakah kau percaya akan memiliki kesehatan, dan kesejahteraan yang lebih baik secara keseluruhan? jika mereka membuat perubahan pada pernapasan mereka.


Disfunctional Breathing

.

By taking simple steps (of right breathing) I believe that everybody can become a better

What is considered a good breather. 

  • And these steps are free 
  • and they're available for everybody.

If you look at the percentage of the population who is breathing dysfunctionally. I've heard different percentages from different people, respiratory therapists who do this all day long to ELITE TRAINERS of Olympians they say 95 to 99 of the people that they see are breathing dysfunctionally. So it's basically everybody. 

Some people obviously there's a curve to that there's an asthmatic with panic attacks that is breathing very dysfunctionally. And then there's an athlete who can push through the pain and win that competition but is still breathing dysfunctionally. So there's an arc to that 

Dengan mengambil metode sederhana (bernapas degan benar), aku percaya bahwa setiap orang dapat menjadi lebih baik. 

Apa yang dianggap sebagai NAPAS yang baik 

  • langkah-langkah ini gratis 
  • dan tersedia untuk semua orang 

Jika kau lihat persentase populasi yang bernapas secara tidak berfungsi dengan baik. Saya telah mendengar persentase yang berbeda dari orang yang berbeda. Misal dari terapis pernapasan yang melakukan ini sepanjang hari kepada pelatih Elite Olympians, mereka mengatakan 

95 hingga 99 orang yang mereka lihat bernapas secara tidak benar. Jadi pada dasarnya semua orang

Beberapa orang jelas ada catatan bahwa ada asma dengan serangan panik, yang bernapas sangat disfungsionalDan kemudian ada seorang atlet yang bisa melewati rasa sakit dan memenangkan kompetisi itu tetapi masih bernapas secara disfungsional. Jadi ada garis merah ke arah situ.


Perfect Breather

.

We will sit somewhere, on that spectrum. 

And we all do yeah and I'm not a perfect breather. You're not a perfect breather like it's hard to find a perfect perfect breather just like it's hard to find someone that eats perfectly every single meal. That's probably not the person you ever want to hang out with anyway 

You referred to tribes there and What Are We Doing Wrong With Our Breathing? people that are not living in our environment and also you know you talk a lot about breathing as a lost art I'm so fascinated by I think I spent the last couple of years really fascinated by how our ancestors lived their lives and how they did things you know I was talking to Dr Daniel Lieberman about 

  • running 
  • and feet 
  • and muscle strength 
  • and all those things 

and spoken to so many other people about processed food. And you know all of these modern sort of misalignment diseases where we're not living in alignment with ourselves have have become a really important part of my understanding of how I should be living now. 

BREATHING has a lost start what did you learn when you looked back through history about how people breathe and um what did that tell you about how we're doing it wrong.

Kita akan bicarakan itu suatu saat nanti. 

Dan kita semua melakukannya ya dan aku bukan orang yang bernapas sempurna. Kamu bukan nafas yang sempurna seperti sulit untuk menemukan nafas yang sempurna sama seperti sulit untuk menemukan seseorang yang makan dengan sempurna setiap makanan. Yang mungkin bukan orang yang ingin kamu ajak bergaul, makan bareng.

Anda merujuk ke suku-suku di sana dan Apa yang Kita Lakukan Salah dengan Pernapasan Kita? Orang-orang yang tidak tinggal di lingkungan kita dan juga kamu tahu kamu banyak berbicara tentang pernapasan sebagai seni yang hilang aku sangat terpesona oleh aku pikir aku menghabiskan beberapa tahun terakhir benar-benar terpesona oleh bagaimana nenek moyang kita menjalani hidup mereka. Dan bagaimana mereka melakukan hal-hal yang kamu tahu aku sedang berbicara dengan Dr Daniel Lieberman 

  • tentang Lari
  • Dan kaki
  • Dan kekuatan otot
  • Dan semua hal itu

Dan berbicara dengan begitu banyak orang lain tentang makanan olahan. Dan kau tahu semua jenis penyakit ketidakseimbangan modern ini di mana kita tidak hidup selaras dengan diri kita sendiri telah menjadi bagian yang sangat penting dari pemahaman saya tentang bagaimana saya harus hidup sekarang. 

Pernapasan merupakan awal yang dilupakan. Apa yang kau pelajari ketika kau melihat kembali sejarah tentang 

  • bagaimana orang bernapas? 
  • dan apa yang memberi tahumu tentang bagaimana kita melakukannya dengan salah?

Atshma

.

I learned that we didn't need breath work classes hundreds of years ago. We already had bodies that were able to breathe in properly. We were living in an environment that supported healthy breathing. 

I love lieberman's work by the way I've learned so much from them, including a lot of this stuff on skells and breathing. 

So I learned a lot a lot from him. So you know, people say well how do you know that we can't go back in time. What you can do is look at indigenous cultures which is what Lieberman and so many other people have done. And they found 

  • they don't have problems with their feet,
  • they don't have problems with their backs,
  • they don't have heart disease, 
  • they don't have asthma ,

Why is it that Mennonites this is these are these groups in the U.S that live this very traditional lifestyle, right? So some people say that asthma is genetic. So Mennonites and Quakers who aren't around any technology right they have 0.5 percent of their population has asthma. Meanwhile in the U.S 10 of the population has asthma. So obviously the environment has so much to do with our health. And it absolutely affects our breathing for all the things I mentioned earlier. 

  • How are you sitting 
  • how are your stress levels 
  • how are you sleeping 
  • how are you working 

Out all of these things will weigh upon how healthy you are able to breath.

Seperti yang telah kupelajari,  kita tidak membutuhkan training napas ratusan tahun yang lalu. Kita sudah memiliki tubuh yang mampu bernapas dengan baik. Kami tinggal di lingkungan yang mendukung pernapasan yang sehat. 

Aku suka pada teori lieberman. Aku belajar banyak dari mereka, termasuk banyak hal ini di rangka dan pernapasan. Jadi saya belajar banyak darinya, sehingga  orang-orang mengatakan dengan baik bagaimana kita tidak dapat kembali ke masa lalu. 

Apa yang dapat kau lakukan adalah melihat budaya asli yang telah dilakukan Lieberman dan begitu banyak orang lain juga lakukan. Dan mereka menemukan

  • Mereka tidak memiliki masalah dengan kaki mereka
  • Mereka tidak memiliki masalah dengan punggung mereka
  • Mereka tidak memiliki penyakit jantung
  • Mereka tidak menderita asma

Mengapa Mennonites yang adalah kelompok-kelompok ini di AS yang menjalani gaya hidup yang sangat tradisional, ini benar sehingga beberapa orang mengatakan bahwa asma adalah genetik sehingga Mennonites dan Quaker yang tidak berada di sekitar teknologi apa pun benar mereka memiliki 0,5 persen dari populasi mereka menderita asma, sementara di AS 10 populasi menderita asma. Jadi jelas lingkungan sangat berkaitan dengan kesehatan kita. Dan itu benar-benar mempengaruhi pernapasan kita untuk semua hal yang saya sebutkan sebelumnya.

  • Bagaimana kamu duduk
  • Bagaimana tingkat stresmu?
  • Bagaimana kamu tidur bagaimana kamu bekerja
  • Dari semua hal ini akan membebani seberapa sehat Anda bisa bernapas.


Breathe Properly

.

And so the in the context of the modern world, so if we didn't need breath work. You know a couple hundred years ago, the introduction of things like pollution, I understand but all their everyday things like the chair, I'm sat in right now. And the way that I work every day that have impacted breathing. And then the modalities like asthma and these other things.

Absolutely and we could go through a few of these things so when you're sitting as I said eight hours a day I try to stand at the standing desk as well you are inhibiting your ability to breathe properly so I'm sitting forward in this chair right now even if I wanted to take a deep breath it's really hard I have to struggle to do that because my diaphragm which is right underneath the lungs is unable to descend properly to allow for that proper inhale give me an example of what the diaphragm is sure the diaphragm is this umbrella shaped muscle that sits underneath the lungs the lungs are just like two balloons they don't inflate themselves they need the diaphragm to come down it creates a vacuum and air comes into the lungs when we exhale that diaphragm pushes up and pushes the air out of the lungs.

Dan dalam konteks dunia modern jadi jika kita tidak membutuhkan training pernapasan. Kau tahu beberapa ratus tahun yang lalu pengenalan hal-hal seperti polusi, saya mengerti tetapi semua hal sehari-hari mereka, seperti kursi saya duduk sekarang. Caraku bekerja setiap hari yang telah berdampak pada pernapasan, kemudian jadi sumbangsih seperti asma dan hal-hal lain.

Tentu saja, kita bisa melalui beberapa hal ini. Jadi ketika kamu duduk seperti yang aku katakan delapan jam sehari, aku coba untuk berdiri di meja, berdiri juga kamu menghambat kemampuanmu untuk bernapas dengan benar. Jadi aku duduk ke depan di kursi ini sekarang, bahkan jika aku ingin mengambil napas dalam-dalam itu benar-benar sulit. Aku harus berjuang untuk melakukan itu karena diafragmaku yang tepat di bawah paru-paru tidak dapat turun dengan benar untuk memungkinkan hirupan yang tepat.

Beri aku contoh apa diafragma yakin diafragma adalah otot berbentuk payung ini. Yang duduk di bawah paru-paru. Paru2 seperti dua balon mereka tidak mengembang sendiri, mereka membutuhkan diafragma untuk turun itu menciptakan ruang hampa. Dan udara masuk ke paru-paru ketika kita menghembuskan diafragma itu mendorong ke atas dan mendorong udara keluar dari paru-paru.

Diaphragm

.

So that's how we breath it's not the lungs doing the work. The lungs are just these fleshy bags, right? It's that diaphragm descending creating a vacuum air comes in. And that diaphragm ascending lifting back up and pushing that air out so you need proper diaphragmatic movement in order to breathe properly. When our bodies aren't allowing us to do that, when you're 

  • sitting on a bus 
  • or sitting on a plane for 12 hours at a time 

and you're seated like this you aren't able to breathe properly. that means you're only breathing into your chest. You weren't accessing all of this other area. If you're just breathing into your chest, you have to breath way more breaths. The reason is so much of that area you're bringing that air into does not participate in gas exchange. It does not soak up that oxygen that's in the air. So most of us spend most of our days like this slumped over in the chair like….and breathing like that. we can live this way doesn't mean we're healthy. 


Jadi begitulah cara kita bernapas itu bukan paru-paru yang melakukan pekerjaan. Paru-paru hanyalah kantong berdaging ini, bukan? Diafragma yang turun menciptakan udara vakum masuk. Dan diafragma itu naik mengangkat kembali dan mendorong udara itu keluar sehingga Anda membutuhkan gerakan diafragma yang tepat untuk bernapas dengan benar. Ketika tubuh kita tidak mengizinkan kita untuk melakukan itu, ketika kamu

  • Duduk di bus
  • Atau duduk di pesawat selama 12 jam setiap kali

Dan kamu duduk seperti ini kamu tidak bisa bernapas dengan benar. itu berarti kamu hanya bernapas ke dadamu. Anda tidak mengakses semua area lain ini. Jika Anda hanya bernapas ke dalam dada Anda, Anda harus bernapas lebih banyak. Alasannya adalah begitu banyak area yang Anda bawa ke udara itu tidak berpartisipasi dalam pertukaran gas. Itu tidak menyerap oksigen yang ada di udara. Jadi kebanyakan dari kita menghabiskan sebagian besar hari-hari kita seperti ini merosot di kursi seperti .... dan bernapas seperti itu. kita bisa hidup seperti ini bukan berarti kita sehat.


Sitting Right Way

.

We can live on three pieces of pizza every day, right? We have enough calories to do that. Doesn't mean we're healthy. So that's the number one thing you can sit in a chair properly to breathe right, but it takes some effort.

If you look at indigenous cultures again, look at how they're sitting. Look at their spines like it's a beautiful thing. They're sitting in a way that is conducive to proper breathing. Any statue, any ancient statue look at the posture. 

The posture is for people that can't see this right the poster is straight up or

It is straight up, but relaxed at the same time. It is having a straight spine. I now once you learn this it just it makes you neurotic after a while but that's the first thing is to really notice how you're sitting when we get stressed out 

  • when we're answering emails 
  • we're over a laptop I spend so much of my life doing this.

Kita bisa hidup dengan tiga potong pizza setiap hari, kan? Kami memiliki cukup kalori untuk melakukan itu. Bukan berarti kita sehat. Jadi, itulah hal nomor satu yang dapat, duduk di kursi dengan benar untuk bernapas dengan benar, tetapi perlu usaha.

Jika kau lihat budaya asli lagi, lihat bagaimana mereka duduk. Lihatlah duduk mereka seolah-olah itu adalah hal yang indah. Mereka duduk dengan cara yang kondusif untuk pernapasan yang tepat. Patung apa pun, patung kuno apa pun melihat posturnya.Posturnya untuk orang yang tidak bisa melihat ini kan posternya lurus ke atas atau

Itu lurus ke atas, tetapi santai pada saat yang sama. Itu memiliki tulang belakang yang lurus. Sekarang setelah kau mempelajari ini, itu hanya membuat neurotik setelah beberapa saat tetapi itu hal pertama adalah benar-benar memperhatikan bagaimana cara duduk ketika stres

  • Saat kita menjawab email
  • menggunakan laptop, aku menghabiskan begitu banyak hidupku untuk melakukan ini.


Stress Response

.

Then we also have a stress response which further reduces our ability to breathe properly 

  • we start to breathe too much 
  • we start holding our breath 
  • and we breathe too much 

Our posture is like this, so everything is conspiring to make us really poor breathers. And this isn't some far-flung hypothesis. I have it's basic biomechanics of how the body works.


Kemudian kita juga memiliki respons stres yang semakin mengurangi kemampuan kita untuk bernapas dengan benar

  • Kita mulai bernapas terlalu banyak
  • Kita mulai menahan nafas
  • Dan kita bernafas terlalu banyak

Postur tubuh kita seperti ini, jadi semuanya berkonspirasi untuk membuat kita benar-benar bernafas buruk. Dan ini bukan hipotesis yang jauh. Saya memiliki biomekanik dasar tentang cara kerja tubuh.


The diaphragm part's really interesting to me, because the you refer to and many people refer to the diaphragm as the second heart because it kind of it's a muscle that is autonomous to some degree like the heart. I don't control my heart. I can control my diaphragm, but when I don't think about it, it kind of controls itself is that accurate. 

Bagian diafragma sangat menarik bagi saya, karena yang Anda rujuk dan banyak orang menyebut diafragma sebagai jantung kedua karena itu semacam otot yang otonom sampai tingkat tertentu seperti jantung. Saya tidak mengendalikan hati saya. Saya dapat mengontrol diafragma saya, tetapi ketika saya tidak memikirkannya, semacam kontrol itu sendiri seakurat itu.


Concious Control of Diaphragm

.

Yeah absolutely it's an autonomic function but by taking conscious control of that diaphragm,

  •  you can control your heart 
  • you can control your blood flow 

And that the diaphragm also does an incredible amount of work pumping blood into the heart, and pumping lymph fluid throughout the body. 

So when you see people only using five ten percent of their diaphragmatic movement which is considered normal now. Just moving the diaphragm this much they their heart have to work so much harder to just pump blood. And their bodies have to work so much harder to pump lymph fluid which you need to get rid of all that waste right. The body likes movement the fluids need to be moving.  

Ya tentu saja itu adalah fungsi otonom tetapi dengan mengambil kendali sadar dari diafragma itu 

  • kita tidak dapat mengontrol jantung, 
  • dapat mengontrol aliran darah.

Diafragma pun juga melakukan sejumlah pekerjaan yang luar biasa 

  • Membantu pompa darah ke jantung 
  • dan memompa cairan getah bening ke seluruh tubuh.

Jadi ketika kita lihat orang hanya menggunakan lima sampai sepuluh persen dari gerakan diafragma yang dianggap normal sekarang. Hanya menggerakkan diafragma sebanyak ini jantung kita harus bekerja jauh lebih keras untuk hanya memompa darah.  Tubuh kita pun harus bekerja jauh lebih keras untuk memompa cairan getah bening yang dibutuhkan untuk menyingkirkan semua sampah tubuh. Tubuh kita perlu pergerakan itu, dan cairan itu memang perlu bergerak.


So just by taking a slightly deeper breath and exhaling a little more, you were able to help your heart rate out. And which is why your heart rate will start to go down after a while. 

  • You're able to help your blood pressure in some cases 
  • you're able to pump lymph fluid in more 

just by taking a slower deeper breath. 

And you know just look to the Animal Kingdom for your guidance on this we don't need any fancy animation to show us what proper breathing is. Look at a healthy dog sleeping look at a healthy infant sleeping and breathing look at indigenous cultures how they sleep how they breathe you can't tell they're breathing and that's what healthy breathing is it should not be perceptible so when a lot of people hear about healthy breathing they want to overdo it right they want oh yeah I feel great…

If you look at a monk or someone who's a master breather you cannot tell their breathing it's so soft and so subtle that it just comes in and comes out that is someone who is balanced their nervous system is balanced their breathing is balanced are these habits.


Jadi hanya dengan mengambil napas yang sedikit lebih dalam dan menghembuskan napas sedikit lagi, dapat membantu detak jantung kita. Itulah sebabnya detak jantung kita akan mulai turun setelah beberapa saat. 

  • Kita dapat membantu tekanan darah 
  • kita pun dalam beberapa kasus dapat memompa cairan getah bening lebih banyak 

hanya dengan mengambil napas lebih dalam yang lebih lambat. 


Dan Anda tahu hanya melihat ke Kerajaan Hewan untuk bimbingan tentang ini. Tidak memerlukan animasi mewah untuk menunjukkan kepada kami apa itu pernapasan yang tepat.

Lihatlah anjing yang sehat tidur, lihat bayi yang sehat tidur, dan bernapas lihat budaya asli bagaimana mereka tidur bagaimana mereka bernapas. Kita tidak dapat mengatakan mereka bernapas dan itulah pernapasan yang sehat itu seharusnya tidak terlihat jadi ketika banyak orang mendengar tentang pernapasan yang sehat mereka ingin berlebihan dengan benar mereka ingin oh ya saya merasa hebat...

Jika kita melihat seorang biarawan atau seseorang yang ahli pernapasan, kita dapat mengatakan bahwa pernapasan mereka sangat lembut dan sangat halus sehingga hanya masuk dan keluar itu adalah seseorang yang seimbang sistem saraf mereka seimbang pernapasan mereka seimbang adalah kebiasaan ini.


We can learn you talk there 

  • about posture 
  • about the diaphragmatic movement 
  • at what percentage of the diaphragm, we're kind of using 
  • and how much that's filling our lungs are these habits 

We can learn absolutely because even posture feels like it's quite hard to sit like that. If you start paying attention to your breathing, your posture is going to get better. It is hard to be leaning over like this, and take a huge breath. Look what happens to your posture, 

  • so form dictates your breathing 
  • your breathing dictates your form 

that was written in the Dow like 1200 years ago. 

So once you learn how this proper slow deep breathing, works your posture by virtue of that will get better.


Kita bisa belajar kamu berbicara di sana tentang postur dan tentang gerakan diafragma dan pada berapa persen diafragma yang kita gunakan dan seberapa banyak yang mengisi paru-paru kita adalah kebiasaan ini yang bisa kita pelajari secara mutlak karena bahkan postur terasa seperti itu cukup sulit untuk duduk seperti itu Jika kamu mulai memperhatikan pernapasanmu postur tubuhmu akan menjadi lebih baik. sulit untuk membungkuk seperti ini dan mengambil napas besar lihat apa yang terjadi pada posturmu sehingga bentuk menentukan pernapasanmu pernapasanmu menentukan bentukmu yang ditulis dalam Dow seperti 1200 tahun Lalu. Jadi begitu Anda belajar bagaimana pernapasan dalam yang lambat dan tepat ini Bekerja, postur Anda berdasarkan itu akan menjadi lebih baik.


Would you recommend because a lot of people do work in offices I'm one of them I spend a lot of my days sat down 10 hours looking down at a screen what would you recommend for us 

Maukah kamu merekomendasikan karena banyak orang bekerja di kantor, aku salah satu dari mereka. Aku menghabiskan banyak hari-hariku duduk 10 jam melihat ke bawah layar. Apa yang akan kamu rekomendasikan untuk kita

Well I think the science is pretty clear on standing desks, convertible standing desks are really helpful to sit for part of that time. To stand for part of that time. Whenever I'm on the phone, which is often I'm standing so I just press a little button and I go back to standing. When you're standing, you're opening up your chest. These intercostals you're opening up to allow yourself to naturally breathe, deeper breaths. 

So you can do that sitting but you just look kind of corny. Like sitting like this all the time. So I think that that's a good hack. 

I think that the science is very clear that every couple hours, I'm not very good at this. I'm trying to get better go for a walk for 10 minutes take your call. While you're walking around to reset things, but that's just one of many different components looking at the posture and its relationship to healthy breathing.


Yah saya pikir sainsnya cukup jelas tentang meja berdiri, meja berdiri yang dapat dikonversi sangat membantu untuk duduk untuk sebagian dari waktu itu. Untuk berdiri untuk bagian dari waktu itu. Setiap kali saya di telepon, yang sering saya berdiri jadi saya hanya menekan tombol kecil dan saya kembali berdiri. Saat Anda berdiri, Anda membuka dada Anda. Interkostal ini Anda buka untuk membiarkan diri Anda bernapas secara alami, bernapas lebih dalam.

Jadi Anda bisa melakukannya dengan duduk tetapi Anda hanya terlihat agak klise. Seperti duduk seperti ini sepanjang waktu. Jadi saya pikir itu peretasan yang bagus.

Saya pikir sainsnya sangat jelas bahwa setiap beberapa jam, saya tidak pandai dalam hal ini. Saya mencoba untuk menjadi lebih baik pergi berjalan-jalan selama 10 menit menerima telepon Anda. Saat Anda berjalan-jalan untuk mengatur ulang berbagai hal, tetapi itu hanyalah salah satu dari banyak komponen berbeda yang melihat postur dan hubungannya dengan pernapasan yang sehat.


When I was reading through your work and I was thinking about having this conversation with you this is really I guess slightly obvious but I also can understand how it's a stupid question which is if nose breathing is so beneficial for our health and well-being then why do we have the capability of breathing through our mouths 

Ketika saya membaca pekerjaan Anda dan saya berpikir untuk melakukan percakapan ini dengan Anda, ini benar-benar saya kira sedikit jelas tetapi saya juga dapat memahami bagaimana itu adalah pertanyaan bodoh yaitu jika pernapasan hidung sangat bermanfaat bagi kesehatan dan kesejahteraan kita lalu mengapa kita memiliki kemampuan bernapas melalui mulut kita

Do you see what I'm saying great question. how wonderful that we have a backup system in case anything happens to our noses that we don't suddenly die, right? So you can drink through your nose, right? It's really hard to do that, but you can. And it goes down to your stomach but that doesn't mean, it's the right things to do. 

Just like with breathing again, look at the Animal Kingdom. Look at cheetah running at 100 kilometers per hour, how is it breathing? And then out through its nose.

The only time that a horse starts breathing through its mouth is when it's sick. So that is a sign that it's sick a horse running at a Sprint is breathing through its nose. This is what we this is the organ we are designed to breathe through. And no one who has studied rhinology would argue otherwise.

There are 30 different functions that the nose does for breathing. so not only does it 

  • help filter air out 
  • and heat air 
  • but it helps capture moisture about 40 percent more moisture. 

So you don't have to constantly be drinking water. When I see people jogging and they're breathing through their mouth and they're carrying like four different water bottles. They wouldn't need those water bottles if they just learned to breathe through their noses. Because the body is designed to capture that moisture, that's what the nose does and all those hairs do. 

 

Apakah Anda mengerti apa yang saya katakan, pertanyaan yang bagus. Betapa hebatnya kita memiliki sistem cadangan jika terjadi sesuatu pada hidung kita sehingga kita tidak mati mendadak, bukan? Jadi kamu bisa minum melalui hidung, kan? Sangat sulit untuk melakukan itu, tetapi Anda bisa. Dan itu turun ke perut Anda tetapi itu tidak berarti, itu adalah hal yang benar untuk dilakukan.


Sama seperti bernapas lagi, lihatlah Kerajaan Hewan. Lihatlah seekor cheetah yang berlari dengan kecepatan 100 kilometer per jam, bagaimana cara bernapasnya? Lalu keluar lewat hidung. 

Satu-satunya saat kuda mulai bernapas lewat mulut adalah saat ia sakit, jadi itu tandanya ia sakit kuda yang berlari di lintasan bernapas melalui hidung. Inilah kita, inilah organ kita dirancang untuk bernapas. Dan tak seorang pun yang telah mempelajari rhinologi akan berpendapat sebaliknya. Ada 30 fungsi berbeda yang dilakukan hidung untuk bernapas, sehingga tidak hanya membantu 

  • menyaring udara 
  • dan memanaskan udara 

tetapi juga membantu menangkap kelembapan sekitar 40 persen lebih banyak kelembapan sehingga Anda tidak perlu bernapas. 

tidak harus terus-menerus minum air ketika saya melihat orang jogging dan mereka bernapas melalui mulut dan mereka membawa empat botol air yang berbeda. Mereka tidak akan membutuhkan botol air itu, jika mereka baru belajar bernapas melalui hidung karena tubuh dirancang untuk menangkap kelembapan. Itulah yang dilakukan hidung dan semua rambutdi hidung


And then there's nitric oxide which is this miraculous molecule that plays in a central role in vasodilation circulation and more and it kills viruses and bacteria this all happens in the nose this does not happen in the mouth nitrous oxide is is only happens in the nose nitric oxide. We get six times more nitric oxide, just breathing through the nose. Six times more, wow … and Because of all of these different tissues. They release nitric oxide and there is some science showing that this boost of nitric oxide can significantly help us defend more from viruses and bacteria, including colds. So breathing in and out through the nose, there's a lot of work in nitric oxide. And covid Rehabilitation who knew we can produce so much of it in our noses. 

Dan kemudian ada oksida nitrat yang merupakan molekul ajaib yang memainkan peran sentral dalam sirkulasi vasodilatasi dan lebih banyak lagi dan membunuh virus dan bakteri. Ini semua terjadi di hidung Hal ini tidak terjadi di mulut, oksida nitrat hanya terjadi di hidung. Kita mendapatkan oksida nitrat enam kali lebih banyak hanya dengan bernapas melalui hidung. 

Enam kali lebih banyak, wow… 

Karena semua jaringan yang berbeda ini. Mereka melepaskan oksida nitrat. Dan ada beberapa ilmu pengetahuan yang menunjukkan bahwa peningkatan oksida nitrat ini dapat secara signifikan membantu kita lebih terlindungi dari virus dan bakteri, termasuk flu. Jadi bernapas masuk dan keluar melalui hidung, ada banyak pekerjaan yang dilakukan oksida nitrat. Dan Rehabilitasi Covid siapa tahu kita bisa menghasilkan begitu banyak di hidung kita.


And if you hum you can increase that to 15 fold. So humming you're gonna annoy everyone, if you do this increases that nitric oxide 15 fold. And there was one study that showed this guy completely got rid of his rhinitis. Just by humming for about 10 minutes four times a day. So these are simple tricks you can do. They're free available for everyone the humming also helps to calm the body down, because we have the vagal nerve, right? vagus nerve Bagel tone is right along here. Soo when you hum you're sending signals to the vagus nerve. And you're calming your body down.

Dan jika Anda bersenandung, Anda dapat meningkatkannya hingga 15 kali lipat. Jadi bersenandung, Anda akan mengganggu semua orang. Jika Anda melakukan ini, oksida nitrat akan meningkat 15 kali lipat. Dan ada satu penelitian yang menunjukkan bahwa orang ini benar-benar sembuh dari rinitisnya. Cukup dengan bersenandung sekitar 10 menit sebanyak empat kali sehari. Nah itulah trik sederhana yang bisa kau lakukan. Ini semua tersedia gratis untuk semua orang. Senandung juga membantu menenangkan tubuh, karena kita memiliki saraf vagal, bukan? saraf vagus Nada bagel ada di sini. Jadi saat kau bersenandung, berartimengirimkan sinyal ke saraf vagus. Dan itu bisa menenangkan tubuh Anda.


What is humming doing? humming is stimulating more nitric oxide and allowing it to break free from all of those tissues. So you hum in your nose and you can feel the vibration there. So somebody sent me this device like three months ago. That they now have a device for people who don't want to hum that goes on your nose. And hums for you if that's going to help you. Hum you can do that, but I've found it's just kind of easier to pick a song you like. And hum that when you talk about the The Benefits of Breathwork for Long COVID common colds. And you know flu and infection did you see a clear correlation between people that had good breathing habits. And the common cold and bad breathing habits and there have never been like a huge study done done on that. On humming and nasal breathing and the common, and there never will be right no one's No One's Gonna fund that I can say anecdotally. Absolutely and 

  • if you look at the biochemistry
  • if you look at the physiology 
  • if you look at all the functions of the nose 

you can deduce it seems very clear to me, that you will be susceptible less to certain viruses, certain bacteria by breathing in and out of your nose.


Apa yang sedang dilakukan bersenandung? Bersenandung merangsang lebih banyak oksida nitrat (NO) dan memungkinkannya untuk membebaskan diri dari semua jaringan itu. Jadi kau bersenandung di hidung, dan bisa kau rasakan getarannya di sana. Jadi ada seseorang mengirimiku perangkat seperti ini tiga bulan yang lalu. Bahwa mereka sekarang memiliki perangkat untuk orang-orang yang tidak ingin bersenandung, untuk meningkatkan NO di hidung. Dengan bersenandung itu akan sangat membantumu. 

Hemmmmm…. Kau bisa lakukan itu, tetapi mungkin agak lebih mudah ketika kau pilih lagu yang kau suka. Bersenandung itu juga bermanfaat -kalau kita berbicara tentang TRAINING NAPAS-  untuk meredakan efek pilek pada COVID yang lama. Flu dan infeksi adalah korelasi yang jelas antara orang-orang yang memiliki kebiasaan bernapas yang tidak baik. Kebiasaan flu biasa dan pernapasan yang buruk. Tidak pernah ada studi besar yang dilakukan tentang itu. Pada senandung dan pernapasan hidung yang umum. Tidak benar tidak ada dana yang bisa, saya katakan secara anekdot. Tentu saja dan

  • Jika kau lihat biokimia
  • Jika kau lihat fisiologi
  • Jika kau lihat semua fungsi hidung

dapat kau simpulkan itu tampak sangat jelas. Bahwa kau akan tahan terhadap virus tertentu, bakteri tertentu, dengan bernapas dari hidung.


you mentioned covid there your book came out right as covid hit which is unbelievable timing yeah yeah 

Some people thought I'd plan that somehow it was interesting the first week the book came out somebody criticized it for taking advantage of this pandemic without bothering to notice the book was printed and in warehouses six months before anyone had ever heard the word covid you know and I worked on this book for years and years and years so yeah lockdown in the U.S was in March this book came out in June right on the heels of it which was absolutely bizarre to me. and all of the research looking into breathing patterns looking into nasal breathing how that can help rehabilitate people with long covid and with acute cases of covid is very solid. and I still don't see anybody talking about this one of the most important things that we're not talking about as it relates to things like covid from from your Children Breathing Wrong Is Causing Them To Suffer. Research and your book.

 

Anda menyebutkan Covid di sana, buku Anda keluar tepat saat Covid melanda dan ini adalah waktu yang sulit dipercaya ya ya

Beberapa orang mengira aku akan merencanakan sesuatu yang menarik pada minggu pertama buku itu keluar. Seseorang mengkritiknya karena memanfaatkan pandemi ini tanpa memperhatikan bahwa buku itu dicetak dan disimpan di gudang enam bulan sebelum ada yang pernah mendengar kata itu tahu. Aku mengerjakan buku ini selama bertahun-tahun, jadi ya, lockdown di AS terjadi pada bulan Maret. Buku ini keluar pada bulan Juni tepat setelah itu. Dan itu benar-benar aneh bagiku. Semua penelitian yang menyelidiki pola pernapasan yang mengamati pernapasan hidung bagaimana hal itu dapat membantu merehabilitasi orang yang menderita Covid yang berkepanjangan dan kasus Covid yang akut sangatlah solid. Aku masih tidak melihat ada orang yang membicarakan hal ini. Salah satu hal terpenting yang tidak kita bicarakan karena berkaitan dengan hal-hal seperti virus corona dari Anak Anda yang Salah Pernapasan Menyebabkan Mereka Menderita penelitian dan buku Anda

I think the most important well it depends on on Whose stock people in breath work communities have been talking yogis have been talking about Buddhists have been talking about it so I think in Western medicine you come in and your doctor assesses your health listens to your heart maybe looks at your cholesterol they're not looking at your breathing and this is especially important for kids. I cannot tell you how many hundred thousands by now of parents have written me their kids are on all these different pills none of them are doing anything they have ADHD they're flunking out of school. And I am astounded that more pediatricians and more doctors aren't looking into this because so many millions of kids are suffering because of their breathing is is so terrible it's been so terrible for so long that their bodies are now rebelling against them. 

Saya pikir hal yang paling penting tergantung pada siapa yang sahamnya dibicarakan oleh orang-orang di komunitas pekerja pernapasan, para yogi telah membicarakannya, umat Buddha telah membicarakannya, jadi saya pikir dalam pengobatan Barat, Anda masuk dan dokter Anda menilai kesehatan Anda, mendengarkan hati Anda. mungkin melihat kolesterol Anda, mereka tidak melihat pernapasan Anda dan ini sangat penting bagi anak-anak. Saya tidak dapat memberi tahu Anda berapa ratus ribu orang tua yang telah menulis kepada saya bahwa anak-anak mereka sedang mengonsumsi pil yang berbeda-beda, tidak ada satu pun dari mereka yang melakukan apa pun. Mereka menderita ADHD, dan gagal di sekolah. Dan saya terkejut bahwa semakin banyak dokter anak dan dokter yang tidak menyelidiki hal ini karena jutaan anak-anak menderita karena pernapasan mereka yang sangat buruk, sudah begitu buruk dalam waktu yang lama sehingga tubuh mereka sekarang memberontak terhadap mereka.

And why are kids breathing in such a way because you think you think of a kid you think they I think we form these bad habits when we're adults or later on in life but to thought the thought that a kid has developed such a bad habit somewhere it's quite hard to take see 

Dan mengapa anak-anak bernapas sedemikian rupa karena Anda pikir Anda memikirkan seorang anak kecil, Anda pikir mereka Saya pikir kita membentuk kebiasaan buruk ini ketika kita dewasa atau di kemudian hari, tetapi memikirkan pemikiran bahwa seorang anak telah berkembang sedemikian buruk kebiasaan di suatu tempat cukup sulit untuk dilihat.

All roads go back to those skulls right and that anthropology and those ancient cultures right so these kids are not able to breathe well because their facial development is is so retro nathic which means it has grown so far backwards that their airways aren't able to open up enough. so whenever they put their heads on a pillow ……that's what it sounds like so it is a problem with facial development that we did not have hundreds of years ago. And you can see this I spent years looking at ancient skeletons and they did not have these problems. so right out of the gate were messed up right arts or facial function is messed up and it's making it harder for us to breathe add on top of that pollution bad sitting habits bad breathing habits and you have a recipe for disaster which is what has happened for so many kids today.

Semua jalan kembali ke tengkorak itu dan antropologi serta budaya kuno itu benar sehingga anak-anak ini tidak dapat bernapas dengan baik karena perkembangan wajah mereka sangat retro nathic yang berarti telah berkembang jauh ke belakang sehingga saluran udara mereka tidak mampu. cukup terbuka. jadi setiap kali mereka meletakkan kepala mereka di atas bantal…..seperti itulah yang terdengar, jadi ini adalah masalah perkembangan wajah yang tidak kita alami ratusan tahun yang lalu. Dan Anda dapat melihat ini. Saya menghabiskan waktu bertahun-tahun untuk mengamati kerangka kuno dan mereka tidak mengalami masalah ini. jadi langsung keluar dari gerbangnya kacau kan seni atau fungsi wajah kacau dan itu membuat kita lebih sulit bernapas ditambah lagi dengan polusi, kebiasaan duduk yang buruk, kebiasaan bernapas yang buruk dan Anda punya resep untuk bencana, itulah yang telah terjadi untuk begitu banyak anak saat ini.

So I have to ask why that facial um issue started and how that is being passed on because in my mind Evolution or de-evolution or whatever the word would be in this case stopped I thought we stopped changing and evolving because we are no longer being selected out of the gene pool 

Jadi saya harus bertanya mengapa masalah wajah itu dimulai dan bagaimana hal itu diteruskan karena dalam pikiran saya Evolusi atau de-evolusi atau apa pun kata dalam kasus ini berhenti Saya pikir kita berhenti berubah dan berevolusi karena kita tidak lagi ada. dipilih dari kumpulan gen

There is no stopping Evolution Evolution means change throughout time it does not mean progress so when people use the word Evolution to mean we're evolving uh better and we have these better capabilities that's not what the word actually means is change throughout time and we can change For Better or For Worse and for the past few hundred years we have been changing for the worst this is not my opinion this is a scientific fact so it comes back to that question why why would an animal change for the worse and it goes back to my answer the environment we can trace the exact point that our facial structure started growing in this deform way to make us less susceptible to healthy breathing. to that changed in such a way to make us such poor breathers. and that point is right when industrialized food came into different cultures so that happened at different times came in first to England and France then it spread to Germany then is spread to you know Scandinavia then it spread through the rest of the world. you can see in a single generation of eating industrialized Foods 

  • things that were canned 
  • things that were bottled 
  • things that were baked 
  • things with sugar in it single generation. 

Tidak ada yang bisa dihentikan Evolusi Evolusi berarti perubahan sepanjang waktu, hal ini tidak berarti kemajuan, jadi ketika orang menggunakan kata Evolusi berarti kita berevolusi, eh lebih baik dan kita memiliki kemampuan yang lebih baik, bukan itu arti sebenarnya dari kata tersebut adalah perubahan sepanjang waktu dan kita bisa berubah Menjadi Lebih Baik atau Lebih Buruk dan selama beberapa ratus tahun terakhir kita telah berubah menjadi yang terburuk, ini bukan pendapat saya. Ini adalah fakta ilmiah jadi kembali ke pertanyaan mengapa hewan berubah menjadi lebih buruk dan ia kembali lagi untuk jawaban saya, lingkungan kita dapat menelusuri titik tepatnya di mana struktur wajah kita mulai tumbuh sedemikian rupa sehingga membuat kita kurang rentan terhadap pernapasan yang sehat. hingga hal itu diubah sedemikian rupa sehingga membuat kita sulit bernapas. dan hal itu benar ketika makanan industri masuk ke budaya yang berbeda sehingga terjadi pada waktu yang berbeda, pertama kali masuk ke Inggris dan Perancis lalu menyebar ke Jerman lalu menyebar ke Skandinavia lalu menyebar ke seluruh dunia. Anda dapat melihatnya dalam satu generasi yang mengonsumsi makanan industri

  • hal-hal yang kalengan
  • barang-barang yang dibotolkan
  • hal-hal yang dipanggang
  • hal-hal dengan gula di dalamnya satu generasi.


50 of the population will have crooked teeth that didn't have it before crooked teeth are indicative of having a mouth that's too small for your face your mouth grows too small teeth have no or to grow in so they grow in crooked what else is a problem with having a mouth that's too small for your face you have an airway that's too small you aren't able to breathe properly so we can see that exact point and researchers have done this for decades and decades and I've seen these skulls before after industrialization and the same story plays out no matter where you are on the planet so that is what is what has ruined our faces and that's why we look so different than we did 300 years ago two thousand years ago 20 000 years ago 

why did our mouths get smaller at that point because of industrialized food elicits very little chewing you don't need to chew very much when you're eating soft foods so every if you think about it our ancestors chewed for like three four hours a day chewy raw meat bones or Roots uh yeah think about the foods you ate today well maybe not you because you're probably eating healthy food but the food that most people are eating everything's soft takes a few bites is gone there's no rigorous chewing and if you don't get that early on in life your skellicature does not develop properly and your musculature does not develop properly and you grow a different kind of face that makes you much more susceptible to poor breathing habits does that then mean that one way we can avoid these breathing Related Disorders later in life would be to have our children eating more difficult Foods 

when they're younger absolutely and if you look at the reasons why our ancestors all had these pronathic really strong faces these huge Airways it's because they were breastfed for a minimum of two years and after that they weren't weaned onto applesauce or baby food they ate Adult food right there was no such thing as Gerbers back then a few hundred years ago they went from being breastfed to eating Adult food which requires a lot of chewing that's the main driver behind how our faces have developed and devolved in the past 300 years 

50% orang dari populasi akan mempunyai gigi yang bengkok, padahal sebelumnya gigi yang bengkok itu tidak mempunyai. Gigi yang bengkok sebagai tanda mulut yang terlalu kecil untuk wajah. Mulut tumbuh terlalu kecil, gigi tidak ada, atau tumbuh ke dalam sehingga tumbuh bengkok. Apalagi yang dimaksud dengan masalah dengan mulut yang terlalu kecil untuk wajah? yaitu saluran napas jadi terlalu kecil. Kita tidak dapat bernapas dengan baik sehingga kita dapat melihat hal tersebut. 

Para peneliti telah melakukan hal ini selama berpuluh-puluh tahun. Aku telah melihat tengkorak2 ini sebelumnya dan setelah industrialisasi. Cerita yang sama terjadi dimanapun kau berada di planet ini. Sehingga itulah yang telah merusak wajah kita. Itulah mengapa kita terlihat sangat berbeda dibandingkan 

  • 300 tahun yang lalu, 
  • dua ribu tahun yang lalu.
  • 20.000 tahun yang lalu 

Mengapa mulut kita menjadi lebih kecil pada saat itu? karena makanan industri menghasilkan sangat sedikit pengunyahan. Kau  tidak perlu mengunyah terlalu banyak saat makan makanan lunak. Jadi kalau dipikir-pikir, nenek moyang kita mengunyah daging mentah yang kenyal selama tiga empat jam sehari. Tulang atau akar ...pikirkan tentang makanan yang kamu makan hari ini. Mungkin bukan kamu, karena kamu mungkin makan makanan sehat. Tapi makanan yang kebanyakan orang makan semuanya lembut. Hanya butuh beberapa gigitan, hilang tidak ada kunyahan yang keras. 

Dan jika tidak menyadari bahwa sejak awal kehidupan, 

  • kerangka kita tidak berkembang dengan baik 
  • dan otot-otot  tidak berkembang dengan baik 
  • dan menumbuhkan jenis wajah yang berbeda yang membuat  lebih rentan terhadap kebiasaan pernapasan yang buruk. 

Apakah itu berarti salah satu cara kita dapat menghindari pernapasan tersebut. Gangguan di kemudian hari adalah membuat anak-anak kita makan makanan yang lebih sulit ketika mereka masih muda. Dan jika kita lihat alasan mengapa nenek moyang kita semua memiliki pronathic yang sangat kuat menghadapi maskapai besar ini? itu karena mereka disusui minimal dua kali. 

Bertahun-tahun dan setelah itu mereka tidak disapih dari saus apel atau makanan bayi. Mereka makan makanan dewasa. Kan tidak ada yang namanya Gerber saat itu. Beberapa ratus tahun yang lalu mereka beralih dari menyusui menjadi makan makanan dewasa yang membutuhkan banyak kunyahan. Itulah pendorong utama di balik perkembangan dan perubahan wajah kita dalam 300 tahun terakhir.


The point there about being breastfed for two years why is that consequential this is where I get into a lot of trouble here 

So I want to be very don't worry, I'm gonna do I get in trouble as well you might trust me. so I want to be extremely clear here I am a journalist and I go out and talk to experts in the field. These are not my opinions what I'm telling you what I have been told by dozens and dozens of experts and I'm not shaming anyone for feeding their children any way they want that's none of my business okay what I have learned from several experts is the stress and chewing required for breastfeeding will help pull the face out and develop a larger Airway. Again I want to be very clear I'm not shaming modern mothers you're under an incredible amount of stress bottle feeding perfectly fine you want to do that I think it's great. But that stress and and you think about it like for two years if you're constantly pulling that face out, the face is going to develop differently right so that makes sense to me. But even if a kid is is bottle fed which is great if you want to bottle feed a kid as long as they're eating healthy food that they actually chew after that. I believe my personal opinion is you can develop all of that proper facial structure. And you can also use some different orthodontic devices to help push that along and you will be perfectly fine 

Intinya soal asi dua tahun kenapa itu konsekuensinya disini saya banyak mendapat masalah

Jadi ku ingin menjadi sangat tak khawatir, kita akan mendapat masalah, sebagaimana kau mungkin percaya padaku. Jadi aku ingin menjadi sangat jelas di sini. Aku seorang jurnalis dan aku juga pergi keluar untuk berbicara dengan para ahli di bidangnya. Ini bukan pendapatku, 

  • Apa yang saya sampaikan kepadamu, 
  • apa yang telah diberitahukan kepada saya oleh lusinan pakar,

dan saya tidak mempermalukan siapa pun karena memberi makan anak-anak mereka sesuka mereka, itu bukan urusan saya, oke. 

Apa yang telah kupelajari dari beberapa pakar Stres dan mengunyah yang diperlukan saat menyusui akan membantu 

  • menarik wajah keluar 
  • dan mengembangkan saluran napas yang lebih besar. 

Sekali lagi saya ingin memperjelas bahwa saya tidak mempermalukan ibu-ibu modern, karena kau mengalami stres yang luar biasa saat memberi susu botol. Baiklah kau ingin melakukan itu, menurut saya itu bagus. Tapi stres itu dan kau memikirkannya seperti selama dua tahun jika terus-menerus menarik wajah itu keluar. Wajah itu akan berkembang secara berbeda. Jadi itu masuk akal bagiku. 

Namun meskipun seorang anak diberi susu botol, hal ini bagus jika Anda ingin memberi susu botol kepada anak selama mereka mengonsumsi makanan sehat yang benar-benar mereka kunyah setelahnya. Saya yakin pendapat pribadiku adalah kau dapat mengembangkan semua struktur wajah yang tepat. Dan Anda juga dapat menggunakan beberapa perangkat ortodontik yang berbeda untuk membantu mendorongnya. Dan Anda akan baik-baik saja

What is the difference between the bottle and the nipple like in terms of what it does to my yeah see when I when I mentioned we're both going to get in trouble here uh this is what I was talking about

 I will not visually demonstrate look it up on YouTube anybody but there is it's much easier to feed from a bottle it requires less less stress to feed from a bottle when you are breastfeeding it is much more activating for the infant to have to glom onto the breast. and the nipple goes actually deep into their mouth almost down their throat and it requires more chewing stress we know this okay which is why a lot of kids when they're given the choice between the two they want the bottle because the bottle is easier they want more food more quickly. and again I want to be clear just because you were bottle fed or whatever early on does not mean you're doomed. it's some of this sounds depressing but I considered it inspiring and empowering to know the science behind this so you can fix what the core issue is. and I'm convinced that kids who are bottle fat can be wonderful perfect breathers by adopting other habits. beyond that you mentioned hyperactivity as being correlatory to breathing 

Apa perbedaan antara botol dan dot dalam hal apa pengaruhnya terhadap bayi ya lihat ketika aku menyebutkan kita berdua akan mendapat masalah di sini ,ini yang saya bicarakan

Saya tidak akan mendemonstrasikannya secara visual di YouTube, tetapi karena memberi susu dari botol jauh lebih mudah. Stres yang lebih sedikit, memberi susu dari botol saat Anda sedang menyusui, bayi lebih aktif jika harus menyusu ke botol. dada. dan putingnya benar-benar masuk jauh ke dalam mulutnya hampir sampai ke tenggorokannya dan itu membutuhkan lebih banyak tekanan saat mengunyah. Kita tahu ini oke, itulah sebabnya banyak anak ketika mereka diberi pilihan di antara keduanya, mereka menginginkan botol itu karena botolnya lebih mudah bagi mereka. menginginkan lebih banyak makanan dengan lebih cepat. dan sekali lagi saya ingin memperjelas bahwa hanya karena Anda diberi susu botol atau apa pun sejak awal tidak berarti Anda celaka. 

Memang sebagian dari hal ini terdengar menyedihkan, namun menurutku hal ini menginspirasi dan memberdayakan untuk mengetahui ilmu di balik hal ini sehingga kau dapat memperbaiki masalah intinya. Dan aku yakin bahwa anak-anak yang gemuk botolan bisa bernapas dengan sempurna dengan menerapkan kebiasaan lain. Lebih dari itu kau menyebutkan hiperaktif berhubungan dengan pernapasan

So if you're a parent and you have kids who are having health issues even if they don't have health issues look at how they're breathing at night this is so important look at how they're breathing in the day if they're breathing the vast majority of their breasts through their mouth you have to fix that number one.

 they will be much more susceptible to asthma allergies and other issues later on in life especially at night if they are breathing through an open mouth and if you can hear them breathing when they're sleeping ….this is a big red flag that you better look into immediately because there will be so many Downstream issues caused by that breathing pattern like 

  • this is increased risk of diabetes
  •  increased risk of autoimmune issues 
  • increased risk of asthma ADHD 
  • and more 

so some researchers this is not my words this is what they told me they said there is no such thing as ADHD what that is is sleep disordered breathing period 

really 

Jadi jika Anda adalah orang tua dan memiliki anak yang mengalami masalah kesehatan meskipun mereka tidak memiliki masalah kesehatan, lihatlah cara mereka bernapas di malam hari, ini sangat penting, lihatlah bagaimana mereka bernapas di siang hari jika mereka Mereka menghirup sebagian besar payudara mereka melalui mulut, Anda harus memperbaikinya yang nomor satu.  mereka akan jauh lebih rentan terhadap alergi asma dan masalah lain di kemudian hari terutama di malam hari jika mereka bernapas melalui mulut terbuka dan jika Anda dapat mendengar mereka bernapas saat mereka tidur….ini adalah tanda bahaya besar yang sebaiknya Anda lakukan segera selidiki karena akan banyak sekali permasalahan Hilir yang diakibatkan oleh pola pernafasan seperti itu

  • ini adalah peningkatan risiko diabetes
  •  peningkatan risiko masalah autoimun
  • peningkatan risiko asma ADHD
  • dan banyak lagi

jadi beberapa peneliti ini bukan kata-kata saya ini yang mereka katakan kepada saya, mereka bilang tidak ada yang namanya ADHD, apa itu gangguan tidur, periode pernafasan

Sungguh


they said it is 100 related to your breathing at night especially so again that is not my view this is what they have said I think that's a bit of an exaggeration but I don't think it's too far to say the vast majority of those issues if your kid has sleep apnea or is snoring are caused by that they are not sleeping well if you are not sleeping well what do you do all day long your body is trying to stay awake so they're giving Ritalin to stay awake they're given sleeping pills to go to sleep those sleeping pills will make their breathing worse because they loosen all of the muscles in here…. and they cause more resistance when they're breathing. So even if kids even if you hear a slight resistance to it that is cause for alarm as well I know this seems overblown like some some crazy warning but you can there are 500 scientific references available for free on my website look at the work by Christian gimino who is at Stanford for 40 years he was sounding the alarm in the 70s. and nobody listened to him and people still aren't listening to this and it is a serious problem so what's true for kids is also true for adults but I'll just cap that off right there.

Mereka mengatakan itu 100 terkait dengan pernapasan Anda di malam hari terutama jadi sekali lagi itu bukan pandangan saya ini adalah apa yang mereka katakan Saya pikir itu agak berlebihan tapi saya rasa tidak terlalu jauh untuk mengatakan sebagian besar dari masalah tersebut jika anak anda mengalami sleep apnea atau mendengkur disebabkan oleh kurang tidurnya jika anda kurang tidur apa yang anda lakukan sepanjang hari tubuh anda berusaha untuk tetap terjaga sehingga diberi Ritalin agar tetap terjaga mereka diberi obat tidur untuk tidur. Obat tidur tersebut akan membuat pernapasan mereka menjadi lebih buruk karena mengendurkan semua otot di sini ….dan menyebabkan lebih banyak resistensi saat mereka bernapas. Jadi bahkan jika anak-anak bahkan jika Anda mendengar sedikit penolakan terhadapnya, itu juga menimbulkan kekhawatiran. Saya tahu ini sepertinya berlebihan seperti peringatan gila tetapi Anda bisa. Ada 500 referensi ilmiah yang tersedia gratis di situs web saya, lihat karya Christian gimino yang berada di Stanford selama 40 tahun dia membunyikan alarm di tahun 70an. dan tidak ada yang mendengarkannya dan orang-orang masih tidak mendengarkannya dan ini adalah masalah serius jadi apa yang berlaku untuk anak-anak juga berlaku untuk orang dewasa tetapi saya akan mengakhirinya di situ saja.

I mean please do not cap it off ever I prefer when you talk so um the ADHD point is fascinating to me because it's been a huge topic of conversation in society because of the apparent Rise um in the disorder but the certain rise in the diagnosis of the disorder these researchers and scientists that believe that ADHD is purely a consequence of early breathing habits what evidence have they got for that or what studies have they done to show the correlation between how we breathe when we're at little and our chance of ADHD 


Maksudku tolong jangan pernah menutupnya aku lebih suka ketika kamu berbicara jadi um poin ADHD menarik bagiku karena itu telah menjadi topik pembicaraan besar di masyarakat karena Rise um yang jelas dalam gangguan tetapi kenaikan tertentu dalam diagnosis gangguan para peneliti dan ilmuwan ini yang percaya bahwa ADHD adalah murni konsekuensi dari kebiasaan bernapas awal bukti apa yang mereka dapatkan untuk itu atau studi apa yang telah mereka lakukan untuk menunjukkan korelasi antara bagaimana kita bernapas ketika kita masih kecil dan peluang kita untuk ADHD


when they fix the breathing the ADHD goes away. really for the majority of the cases offer everybody for the majority of the cases it disappears you can look at the studies. you know if you I'm happy to provide those for you to me it makes sense it's if you're struggling to sleep you are never going to be fully aware during the daytime right. and this is one of the reasons why so many kids get their adenoids taken out their tonsils taken out and more. but unless you fix the breathing habit you can do those surgeries and they can be very helpful unless you fix the breathing habits all of those problems tend to come back sometimes even more so so you're not fixing the core issue in. the core issue is breathing and breathing retraining breathing habits ahead.


Ketika mereka memperbaiki pernapasan ADHD hilang. benar-benar untuk sebagian besar kasus menawarkan semua orang untuk sebagian besar kasus itu hilang Anda dapat melihat studi. Anda tahu jika Anda saya senang untuk memberikan itu untuk Anda kepada saya itu masuk akal jika Anda berjuang untuk tidur Anda tidak akan pernah sepenuhnya sadar pada siang hari kan. dan ini adalah salah satu alasan mengapa begitu banyak anak-anak mengeluarkan kelenjar gondok mereka dari amandel mereka dan lebih banyak lagi. tetapi kecuali Anda memperbaiki kebiasaan bernapas Anda dapat melakukan operasi itu dan mereka bisa sangat membantu kecuali Anda memperbaiki kebiasaan bernapas semua masalah itu cenderung kembali kadang-kadang bahkan lebih sehingga Anda tidak memperbaiki masalah inti. masalah inti adalah pernapasan dan melatih kembali kebiasaan bernapas di depan.


of this conversation you know we were doing some research and we found that study that analyzed more than 11 000 children over six years beginning at six months of age and that revealed that children sufferings from sleep disordered breathing had a higher incidence of Behavioral and emotional issues such as hyperactivity aggressiveness depression and anxiety they have 50 to 90 percent more likely to develop ADHD like symptoms than were normal breathers that blew my mind 


Dari percakapan ini Anda tahu kami sedang melakukan beberapa penelitian dan kami menemukan bahwa penelitian yang menganalisis lebih dari 11 000 anak selama enam tahun dimulai pada usia enam bulan dan itu mengungkapkan bahwa anak-anak yang menderita gangguan tidur pernapasan memiliki insiden yang lebih tinggi dari masalah Perilaku dan emosional seperti hiperaktif agresivitas depresi dan kecemasan mereka memiliki 50 hingga 90 persen lebih mungkin untuk mengembangkan gejala seperti ADHD daripada nafas normal yang mengejutkan saya


there it is right there I'm glad that you you mentioned that and I didn't yeah and there's there's dozens of studies showing the same thing over and over and over 

the question then becomes I guess is if I have ADHD and I'm 30 years old uh

I think it depends on who you are. I don't think that there's a blanket prescription or a blanket guarantee on any of this stuff. I think it depends on what's the root cause of that ADHD. We know in kids it's treated as a neurological problem, right? if that were true then the drugs should work and they don't right. 


Di sana ada di sana aku senang kamu menyebutkan itu dan aku tidak melakukannya ya dan ada lusinan studi yang menunjukkan hal yang sama berulang-ulang

Pertanyaannya kemudian menjadi saya kira adalah jika saya memiliki ADHD dan saya berusia 30 tahun eh

Saya pikir itu tergantung pada siapa Anda. Saya tidak berpikir bahwa ada resep selimut atau jaminan selimut pada barang-barang ini. Saya pikir itu tergantung pada apa akar penyebab ADHD itu. Kita tahu pada anak-anak itu diperlakukan sebagai masalah neurologis, bukan? Jika itu benar maka obat-obatan harus bekerja dan mereka tidak benar.


And I believe it's a physiological problem it's a breathing problem and that that study is just one of many that that has espoused that. If you're talking about an adult with ADHD what I know about adopting healthy breathing habits. You will only benefit that benefit might be this big or might completely transform your life right. You will only know once you do it so I don't feel comfortable guaranteeing anyone of anything there might be some respiratory therapists or breathing coaches who will say absolutely. I can cure your ADHD with these breathing practices, that's fine. But I don't think it's the same prescription for for everybody. I know it'll help though 


Dan saya percaya itu adalah masalah fisiologis itu adalah masalah pernapasan dan bahwa penelitian itu hanyalah salah satu dari banyak penelitian yang telah mendukung itu. Jika Anda berbicara tentang orang dewasa dengan ADHD, apa yang saya ketahui tentang mengadopsi kebiasaan bernapas yang sehat. Anda hanya akan mendapat manfaat yang mungkin sebesar ini atau mungkin benar-benar mengubah hidup Anda. Anda hanya akan tahu setelah Anda melakukannya sehingga saya tidak merasa nyaman menjamin siapa pun dari apa pun mungkin ada beberapa terapis pernapasan atau pelatih pernapasan yang akan mengatakan secara mutlak. Saya bisa menyembuhkan ADHD Anda dengan latihan pernapasan ini, tidak apa-apa. Tapi saya tidak berpikir itu adalah resep yang sama untuk semua orang. Aku tahu itu akan membantu meskipun


Going further back at this train of thought then we're talking about um exercise and nose breathing at the The Surprising Greatest Indicator of Longevity very start of this thread of thought and I have sat here with a few people now I think it was Peter attia who was talking to him about VO2 max a subject matter I don't still fully don't understand but from what I understood it was the amount of oxygen we're able to take from each breath yeah yeah 


Kembali lebih jauh ke jalur pemikiran ini maka kita berbicara tentang um latihan dan pernapasan hidung di The Surprising Greatest Indicator of Longevity sangat awal dari utas pemikiran ini dan saya telah duduk di sini dengan beberapa orang sekarang saya pikir itu adalah Peter attia yang berbicara dengannya tentang VO2 max materi pelajaran yang saya masih belum sepenuhnya tidak mengerti tetapi dari apa yang saya pahami itu adalah jumlah oksigen yang dapat kita ambil dari setiap napas ya ya


So that's that's a general measurement of the amount of ox how efficient you are at taking up oxygen which is related to breathing. But it's also related to the respiratory system. And how you're able to extract that oxygen from your lungs, into your bloodstream. And it's a good gauge of General athletic performance.

 It's not everything and there's been some pushback against using that as a as a measurement but it's a general gauge a good tool for that is there a correlation between our health outcomes. How long we'll live and our lung capacity or VO2 max. And all of that stuff is there a correlation there. So I had the same question years ago and I started looking into it. 


Jadi itulah pengukuran umum jumlah sapi seberapa efisien Anda dalam mengambil oksigen yang terkait dengan pernapasan. Tapi itu juga terkait dengan sistem pernapasan. Dan bagaimana Anda dapat mengekstraksi oksigen itu dari paru-paru Anda, ke dalam aliran darah Anda. Dan itu adalah ukuran yang bagus dari kinerja atletik Umum.

Itu bukan segalanya dan ada beberapa penolakan terhadap penggunaan itu sebagai pengukuran tetapi itu adalah alat pengukur umum yang baik untuk itu apakah ada korelasi antara hasil kesehatan kita. Berapa lama kita akan hidup dan kapasitas paru-paru kita atau VO2 max. Dan semua hal itu ada korelasi di sana. Jadi saya memiliki pertanyaan yang sama bertahun-tahun yang lalu dan saya mulai memeriksanya.


And it turns out that numerous Studies have found that the healthier and larger your lungs, are the longer you will live. That is the greatest indicator of lifespan was lung size. And lung Health the greatest indicator the greatest indicator according to these studies the Framingham study looked at 5200 people over the course of 70 years.

And they found that the people who lived the longest have the largest and healthiest lung function. They even did studies in which they were looking at people who had lung transplants. So surgically implanted lungs those who were given larger lungs lived way longer than those given normal size or smaller lungs. So no matter how you get these larger lungs, it's better and luckily. We don't need to get a transplant to do this.

Dan ternyata banyak Penelitian telah menemukan bahwa semakin sehat dan besar paru-paru Anda, semakin lama Anda akan hidup. Itu adalah indikator terbesar dari umur adalah ukuran paru-paru. Dan Kesehatan paru-paru indikator terbesar indikator terbesar menurut studi ini studi Framingham melihat 5200 orang selama 70 tahun.

Dan mereka menemukan bahwa orang yang hidup paling lama memiliki fungsi paru-paru terbesar dan paling sehat. Mereka bahkan melakukan penelitian di mana mereka melihat orang-orang yang menjalani transplantasi paru-paru. Jadi paru-paru yang ditanamkan melalui pembedahan, mereka yang diberi paru-paru yang lebih besar hidup lebih lama daripada yang diberi ukuran normal atau paru-paru yang lebih kecil. Jadi tidak peduli bagaimana Anda mendapatkan paru-paru yang lebih besar ini, itu lebih baik dan untungnya. Kita tidak perlu mendapatkan transplantasi untuk melakukan ini.

We can practice healthy breathing. We can practice stretches we can exercise and this naturally can keep our lung size up. It's very sad when you start looking at these charts of what happened after you're 30. You're almost there so get ready. It's a real bummer but your lung function starts dropping off very quickly. And especially for women around 50 and 60 your lung function and your lung size starts shrinking up, which means at the time you need more oxygen, more easily. 

It's much harder to get that and that's where People's Health really starts disintegrating. And they start having problems the good news is you can Stave off this deterioration this shrinking of your lungs by doing all the stuff. We're talking about by doing breath work exercise by exercise. What is yoga but stretching and breathing into this lung and breathing into that lung.


Kita bisa berlatih pernapasan yang sehat. Kita dapat berlatih peregangan yang dapat kita lakukan dan ini secara alami dapat menjaga ukuran paru-paru kita tetap tinggi. Sangat menyedihkan ketika Anda mulai melihat grafik ini tentang apa yang terjadi setelah Anda berusia 30 tahun. Anda hampir sampai jadi bersiaplah. Ini benar-benar mengecewakan tetapi fungsi paru-paru Anda mulai turun dengan sangat cepat. Dan terutama untuk wanita sekitar 50 dan 60 fungsi paru-paru Anda dan ukuran paru-paru Anda mulai menyusut, yang berarti pada saat Anda membutuhkan lebih banyak oksigen, lebih mudah.

Jauh lebih sulit untuk mendapatkannya dan di situlah Kesehatan Masyarakat benar-benar mulai hancur. Dan mereka mulai mengalami masalah kabar baiknya adalah Anda dapat Mencegah kerusakan ini menyusutnya paru-paru Anda dengan melakukan semua hal. Kita berbicara tentang dengan melakukan latihan pernapasan dengan olahraga. Apa itu yoga selain peregangan dan bernapas ke paru-paru ini dan bernapas ke paru-paru itu.


So the Yogi's newest thousands and thousands of years ago and he said it almost feels like that downward spiral is kind of self-reinforcing and self-fulfilling because if my lung capacity deteriorates my movement and my Exercise capacity will deteriorate which means my lung capacity will deteriorate which means I'll move less which it's kind of this downward spiral right absolutely and it's my belief after studying this stuff for so long that that is the thing you want to pay attention to more more than anything else especially as you grow older your lung function how much air you can pack into your lungs how long you can hold your breath all of this is indicative of your general respiratory function in your General Health so that that little hint of using a breath hold every morning to see where you are physically and mentally 

I think it's good they've used it for thousands and thousands of years and now it's coming back this is something that a lot of these longevity experts aren't looking into they're looking into nutrition and exercise they're not looking into lung capacity we get more energy from breath than we do from food and drink right we take 30 pounds of air in and out of our lungs every single day and so I I find it interesting they're focused on all these micronutrients all that stuff's important right I believe most of it but from what I know a lot of them aren't focused very much on their breathing I want to make sure that I have something to that I can take into my own life there for the expansion of my lung capacity because I'm sold on the importance of it so um exercise expands my lung capacity yeah 15 20 just just by exercising by virtue of actually if you're a good exerciser your lung capacity will will stay up cardiovascular exercise cardiovascular exercise and there's ways to access that a little more if you're dysfunctionally breathing when you're working out you're not doing yourself too many favors so you have to remember those simple basic things you have to learn how to take a proper breath then apply that to your workouts


Jadi Yogi terbaru ribuan dan ribuan tahun yang lalu dan dia mengatakan itu hampir terasa seperti spiral ke bawah adalah semacam penguatan diri dan pemenuhan diri karena jika kapasitas paru-paru saya memburuk gerakan saya dan kapasitas Latihan saya akan memburuk yang berarti kapasitas paru-paru saya akan memburuk yang berarti saya akan bergerak lebih sedikit yang merupakan semacam spiral ke bawah ini benar-benar dan itu adalah keyakinan saya setelah mempelajari hal-hal ini begitu lama bahwa itu adalah hal yang ingin Anda perhatikan lebih dari apa pun terutama ketika Anda bertambah tua fungsi paru-paru Anda berapa banyak udara yang dapat Anda masukkan ke paru-paru Anda berapa lama Anda dapat menahan napas semua ini merupakan indikasi fungsi pernapasan umum Anda dalam Kesehatan Umum Anda sehingga sedikit petunjuk menggunakan napas menahan setiap pagi untuk melihat di mana Anda secara fisik dan mental

Saya pikir itu bagus mereka telah menggunakannya selama ribuan dan ribuan tahun dan sekarang kembali ini adalah sesuatu yang tidak dilihat oleh banyak ahli umur panjang ini mereka mencari nutrisi dan olahraga mereka tidak melihat kapasitas paru-paru kita mendapatkan lebih banyak energi dari napas daripada yang kita lakukan dari makanan dan minuman benar kita mengambil 30 pon udara masuk dan keluar dari paru-paru kita setiap hari dan jadi saya saya merasa menarik mereka fokus pada semua mikronutrien ini semua hal itu penting benar saya percaya sebagian besar tetapi dari apa yang saya tahu banyak dari mereka tidak fokus Sangat banyak pada pernapasan mereka saya ingin memastikan bahwa saya memiliki sesuatu yang dapat saya bawa ke dalam hidup saya sendiri di sana untuk perluasan kapasitas paru-paru saya karena saya dijual pada pentingnya itu jadi um olahraga memperluas kapasitas paru-paru saya ya 15 20 hanya dengan berolahraga berdasarkan sebenarnya jika Anda seorang olahragawan yang baik kapasitas paru-paru Anda akan tetap terjaga latihan kardiovaskular latihan kardiovaskular dan ada cara untuk mengaksesnya sedikit lebih banyak jika Anda tidak bernapas secara disfungsional ketika Anda berolahraga Anda tidak melakukan terlalu banyak bantuan sendiri sehingga Anda harus mengingat dasar-dasar sederhana itu Hal-hal yang harus Anda pelajari cara mengambil napas yang tepat kemudian menerapkannya pada latihan Anda


You will see such an incredible difference once you do this this is what yoga is good for it's hard to do yoga without breathing well right you can do it but by virtue of all those different poses they're meant to open up your chest right to expand this area so yoga Practical Steps: Change the Way You Breathe cardiovascular exercise with proper breathing through my nose breath work practices the start of the day I think biomechanics the first thing is awareness to any of this stuff you can take your hands we can do this while we're seated here you can put it above your sit bones here yeah and when you breathe in breathe very very low and you want your hands to move out laterally I don't care what your stomach's doing moving out laterally so as you breathe in when you say low you mean in my belly you want your hands to me moving outwards okay 

I don't care what's happening with your lung I with your uh stomach I can hold my breath and move my stomach in and out so when people talk about a belly breath that's not what we're doing when your hands are moving out laterally that means your diaphragm is descending that's how we can see if you're taking a proper deep breath so as you breathe in you want your hands to be moving outward and if you take a cloth measuring tape you can actually measure your progress this way the next thing you want to do is take your hands okay take your four fingers place them on your collarbone and put this one's very weird place your middle finger right there so it's only your middle finger that's touching okay and we're going to breathe deep then we're going to move that breath up into our chest okay don't move your shoulders you want to see those fingers naturally separated okay so this is not a flexing thing your shoulders stay down like this just like this fingers on the collarbone we're going to take a big breath into our lower abdomen area move it up and you want your chest to be expanding outward the last thing we want to do take your hands and put them especially you you need to do this take your hands put them around your neck yeah 


Anda akan melihat perbedaan yang luar biasa begitu Anda melakukan ini, ini adalah apa yang baik untuk melakukan yoga tanpa bernapas dengan baik, benar, Anda dapat melakukannya, tetapi berdasarkan semua pose yang berbeda itu, mereka dimaksudkan untuk membuka dada Anda dengan benar untuk memperluas area ini, jadi yoga Langkah Praktis: Ubah Cara Anda Bernapas, latihan kardiovaskular dengan pernapasan yang tepat melalui hidung saya, latihan pernapasan, awal hari, saya pikir biomekanik, hal pertama adalah kesadaran akan hal-hal ini, Anda dapat mengambil tangan Anda, kami dapat melakukan ini saat kami duduk di sini, Anda dapat meletakkannya Di atas tulang dudukmu di sini ya dan ketika kamu bernapas masuk bernapaslah sangat sangat rendah dan kamu ingin tanganmu bergerak keluar secara lateral aku tidak peduli apa yang perutmu lakukan bergerak keluar secara lateral jadi saat kamu bernapas ketika kamu mengatakan rendah maksudmu di perutku kamu ingin tanganmu kepadaku bergerak keluar oke.

Aku tidak peduli apa yang terjadi dengan paru-parumu aku dengan perutmu aku bisa menahan napas dan menggerakkan perutku masuk dan keluar jadi ketika orang berbicara tentang napas perut itu bukan apa yang kita lakukan ketika tanganmu bergerak keluar secara lateral itu berarti diafragmamu turun begitulah cara kita bisa melihat jika kamu mengambil napas dalam-dalam yang tepat sehingga saat kamu menarik napas kamu ingin tanganmu bergerak keluar dan jika kamu mengambil pita pengukur kain kamu benar-benar dapat mengukur kemajuanmu dengan cara ini hal berikutnya yang ingin kamu lakukan adalah mengambil tanganmu oke ambil Empat jari letakkan mereka di tulang selangka Anda dan letakkan yang satu ini tempat yang sangat aneh jari tengah Anda di sana jadi hanya jari tengah Anda yang menyentuh oke dan kita akan bernapas dalam-dalam kemudian kita akan memindahkan napas itu ke dada kita oke jangan gerakkan bahu Anda Anda ingin melihat jari-jari itu terpisah secara alami oke jadi ini bukan hal yang melenturkan bahu Anda tetap turun seperti ini seperti ini jari-jari di tulang selangka kita kita akan mengambil napas besar ke daerah perut bagian bawah kita memindahkannya ke atas dan Anda ingin dada Anda mengembang ke luar hal terakhir kita Ingin melakukannya ambil tanganmu dan letakkan mereka terutama kamu kamu perlu melakukan ini ambil tanganmu letakkan mereka di lehermu ya

I want you to do that same breath you should feel zero tension in your neck there's none of this going on okay it should feel soft and supple so let's take that belly to the chest breath if there's any tension do it again until there's no tension okay now try that again keeping your shoulders down okay do not move your shoulders up there's none of this going on you're very soft very relaxed take your hands above the hip bones when you're breathing in very deep those hands should be out like this like wings yeah okay and you're going to breathe in deep and those hands should be moving out laterally you will start to feel those organs getting compressed that's good you want that then you can move it up one more time so we're going to start low we're going to move that breath up to the chest keep your shoulders down try it again keep the shoulders down there you go and those fingers should be separating so this is something that you can check in if those hands are moving out laterally if those hands are separating on your chest you're taking a proper biomechanical breath and that's what you need to focus on 


Aku ingin kamu melakukan napas yang sama kamu harus merasakan nol ketegangan di lehermu tidak ada yang terjadi oke itu harus terasa lembut dan kenyal jadi mari kita bawa perut itu ke napas dada jika ada ketegangan lakukan lagi sampai tidak ada ketegangan oke sekarang coba itu lagi menjaga bahumu ke bawah oke jangan gerakkan bahumu ke atas tidak ada yang terjadi kamu sangat lembut sangat santai ambil tanganmu di atas tulang pinggul ketika kamu bernapas sangat dalam tangan-tangan itu harus keluar seperti ini seperti sayap ya oke dan kamu akan bernapas dalam-dalam Dan tangan-tangan itu harus bergerak keluar secara lateral Anda akan mulai merasakan organ-organ itu dikompresi itu bagus Anda menginginkannya maka Anda dapat memindahkannya sekali lagi jadi kita akan mulai rendah kita akan memindahkan napas itu ke dada menjaga bahu Anda ke bawah coba lagi pertahankan bahu di sana Anda pergi dan jari-jari itu harus terpisah jadi ini adalah sesuatu yang dapat Anda periksa jika tangan-tangan itu bergerak keluar secara lateral jika tangan-tangan itu terpisah di dada Anda Anda mengambil napas biomekanik yang tepat dan itulah yang perlu Anda fokuskan


And you'll notice once you start learning how to access these different areas you start applying this to working out and your performance will tend to go up you'll be less exhausted at the end you'll just feel better all around so we should expect our chest to come kind of move outwards as we breathe in you you want to see your chest moving outwards because most of your lungs the expansion is in your back but some of that is going to be happening this is not a pose that you want to do like this right you should be very loose very limber and when you breathe in you want that air to fill all the way up there but you want to start low first that means the diaphragm is descending most of the air that is soaked up from the lungs in that gas exchange happens at the bottom of the lungs so you want to be able to access the bottom of those lungs is there a certain way that I because when you say you want to start by breathing at the bottom is how do I know so this the symptom of me breathing at the bottom is it coming out my my sort of what do they call this my abdomen coming outwards on the sides that's right because everyone calls this a belly breath so people do this with their belly but you can move your belly independently of your breathing 


Dan Anda akan melihat begitu Anda mulai belajar bagaimana mengakses area yang berbeda ini Anda mulai menerapkan ini untuk berolahraga dan kinerja Anda akan cenderung naik Anda akan kurang lelah pada akhirnya Anda hanya akan merasa lebih baik di sekitar jadi kita harus mengharapkan dada kita datang agak bergerak keluar saat kita bernapas di dalam Anda Anda ingin melihat dada Anda bergerak ke luar karena sebagian besar paru-paru Anda ekspansi ada di punggung Anda tetapi beberapa di antaranya akan terjadi ini bukan pose yang ingin Anda lakukan seperti ini kan Anda harus sangat longgar sangat lentur Dan ketika Anda menghirup udara itu Anda ingin mengisi sampai ke sana tetapi Anda ingin mulai rendah terlebih dahulu itu berarti diafragma turun sebagian besar udara yang diserap dari paru-paru dalam pertukaran gas itu terjadi di bagian bawah paru-paru sehingga Anda ingin dapat mengakses bagian bawah paru-paru itu apakah ada cara tertentu yang saya karena ketika Anda mengatakan Anda ingin memulai dengan bernapas di bagian bawah adalah bagaimana saya tahu jadi ini gejala saya bernapas di bawah adalah itu keluar dari saya Jenis saya apa yang mereka sebut ini perut saya keluar di samping itu benar karena semua orang menyebut ini napas perut sehingga orang melakukan ini dengan perut mereka tetapi Anda dapat menggerakkan perut Anda secara independen dari pernapasan Anda


This is a way that you can't cheat so a tape measure is good and if you get an inch inch and a half that's pretty good but you can work that up and if you see really good breathers people have practiced a lot of yoga and done it the right way they can have this massive expansion and this is what ties into free divers free divers are the experts at accessing every square inch of their lung capacity to fill it with air that's what they do which is why if you ever see free divers go to one of these competitions they're short people tall people fat people whatever they all have these enormous chests because they've been able to develop this incredible lung capacity one of the things that um I think causes shallow breath is this

How Our Psychology and Stress Are Affecting Our Breathing kind of constant state of fight or flight stress anxiety screens social media and it's funny because whenever people would have been listening to this podcast and started how do you talk about breath and they would realize that they were probably at that exact moment doing really shallow breaths you talk about these free divers who are able to extract you know 18 use 80 90 of their diaphragm or more we you said we used 10 roughly 10 this is about 10 and oftentimes less than that the average person what is the correlation between like stress and breathing and also I'm talking now about like the everyday angst of life so we've talked about the skeleton we've talked about anthropology we've talked about biomechanics and posture but something else that ties into this you're 100 right is is psychology is your brain so how you breathe affects how your brain works affects your anxiety but your anxiety also affects how you're breathing so again it's another one of those circles what happens so often is when we're at work we're so sensitized to threats and to fear that we overreact when something happens even though it's not threateningNour life we get a nasty email from a friend or a email from the boss that's disappointed at the last project you did and we get stressed out right 


Ya ini adalah cara yang Anda tidak bisa menipu jadi pita pengukur itu bagus dan jika Anda mendapatkan satu inci setengah inci itu cukup bagus tetapi Anda dapat mengatasinya dan jika Anda melihat nafas yang benar-benar baik orang telah berlatih banyak yoga dan melakukannya dengan cara yang benar mereka dapat memiliki ekspansi besar ini dan inilah yang mengikat penyelam gratis penyelam gratis adalah para ahli dalam mengakses setiap inci persegi kapasitas paru-paru mereka untuk mengisinya dengan udara itulah yang mereka lakukan itulah sebabnya jika Anda pernah melihat penyelam gratis pergi ke salah satu kompetisi ini Mereka orang pendek orang tinggi orang gemuk apa pun mereka semua memiliki dada besar ini karena mereka telah mampu mengembangkan kapasitas paru-paru yang luar biasa ini salah satu hal yang um saya pikir menyebabkan napas dangkal adalah ini

Bagaimana Psikologi dan Stres Kita Mempengaruhi Pernapasan Kita semacam keadaan konstan melawan atau pelarian kecemasan stres layar media sosial dan itu lucu karena setiap kali orang akan mendengarkan podcast ini dan mulai bagaimana Anda berbicara tentang napas dan mereka akan menyadari bahwa mereka mungkin pada saat yang tepat melakukan pernapasan yang sangat dangkal Anda berbicara tentang penyelam bebas ini yang dapat mengekstrak Anda tahu 18 menggunakan 80 90 dari diafragma mereka atau lebih kami Anda mengatakan kami menggunakan 10 kira-kira 10 ini sekitar 10 dan seringkali kurang dari itu rata-rata orang apa korelasi antara Seperti stres dan pernapasan dan juga saya berbicara sekarang tentang seperti kecemasan kehidupan sehari-hari jadi kita telah berbicara tentang kerangka kita telah berbicara tentang antropologi kita telah berbicara tentang biomekanik dan postur tetapi sesuatu yang lain yang terkait dengan ini Anda 100 benar adalah psikologi adalah otak Anda sehingga bagaimana Anda bernapas mempengaruhi bagaimana otak Anda bekerja mempengaruhi kecemasan Anda tetapi kecemasan Anda juga mempengaruhi bagaimana Anda bernapas jadi sekali lagi itu adalah salah satu dari lingkaran itu yang terjadi begitu sering adalah ketika kita sedang bekerja kita sangat peka terhadap ancaman dan takut bahwa kita bereaksi berlebihan ketika sesuatu terjadi meskipun itu tidak mengancam kehidupan kita Dapatkan email jahat dari teman atau email dari bos yang kecewa dengan proyek terakhir yang Anda lakukan dan kami menjadi stres dengan benar


And so what what is the physiological response to stress is we clench up we hold our breath and then we breathe like this and we hold our breath again and we breathe like this you think about thousands of years ago when we were out in the Wilds what would we do if there was a threat approaching you'd hold your breath to be silent and then you breathe too much you get respiratory system ready to either fight it off or to run away so we're having the same response in our day-to-day lives now because we're so over sensitized to it so researchers have different names for this they call it email apnea or continuous awareness I mean there's an academic name for it partial attention syndrome I prefer email apnea easier to remember no matter what you call it it's the idea that when you're in the office place you're breathing dysfunctionally because of this constant stress Loop and they've found there were some NIH studies on this 

they found that breathing this way can have long-term damage to your health high blood pressure issues all the things we had talked about metabolic dysfunctions and more which makes sense because you're just constantly in this Loop of fear and threat and stress so the quickest most effective way way more than drugs to take control of this stress is to take control of your breathing and this has been documented time and time again so when you notice you're breathing this way you stop what I like to do is breathe two breaths in and then an exhale looks like this laughs that resets your respiratory system that resets your breathing pattern then you can do a few rounds of that and go back to very simple five second and 


Jadi apa respons fisiologis terhadap stres adalah kita mengepal kita menahan napas dan kemudian kita bernapas seperti ini dan kita menahan napas kita lagi dan kita bernapas seperti ini Anda berpikir tentang ribuan tahun yang lalu ketika kita berada di Wilds apa yang akan kita lakukan jika ada ancaman yang mendekat Anda akan menahan napas Anda untuk diam dan kemudian Anda bernapas terlalu banyak Anda mendapatkan sistem pernapasan siap untuk melawannya atau melarikan diri sehingga kita memiliki respons yang sama dalam kehidupan kita sehari-hari sekarang karena kita sangat peka terhadapnya sehingga para peneliti telah Nama yang berbeda untuk ini mereka menyebutnya email apnea atau kesadaran berkelanjutan maksud saya ada nama akademis untuk itu sindrom perhatian parsial saya lebih suka email apnea lebih mudah diingat tidak peduli apa yang Anda menyebutnya itu adalah gagasan bahwa ketika Anda berada di tempat kantor Anda bernapas secara disfungsional karena stres konstan ini Loop dan mereka telah menemukan ada beberapa studi NIH tentang ini

Mereka menemukan bahwa bernapas dengan cara ini dapat memiliki kerusakan jangka panjang pada kesehatan Anda masalah tekanan darah tinggi semua hal yang telah kita bicarakan tentang disfungsi metabolisme dan lebih banyak lagi yang masuk akal karena Anda terus-menerus berada dalam Lingkaran ketakutan dan ancaman dan stres ini sehingga cara tercepat yang paling efektif daripada obat-obatan untuk mengendalikan stres ini adalah dengan mengendalikan pernapasan Anda dan ini telah didokumentasikan berkali-kali sehingga ketika Anda memperhatikan Anda bernapas dengan cara ini Anda berhenti apa yang saya suka lakukan adalah bernapas dua napas dan kemudian menghembuskan terlihat seperti tawa ini yang mengatur ulang Anda Sistem pernapasan yang mengatur ulang pola pernapasan Anda kemudian Anda dapat melakukan beberapa putaran itu dan kembali ke lima detik yang sangat sederhana dan


Five second out so let's just pretend yeah you're in line at the airport someone's cut you off you ordered something at Starbucks it gave you the wrong you know all the things that are just drive us crazy nowadays at that moment want you to breathe in pause breathe in again let it out relax yourself a little bit when you're doing these breaths okay breathe in breathe in again and let it out do that one more time breathe in a little more subtle let in it again and let it out so you did this in very exaggerated way which is fine but you can do this so no one can tell you're doing it you can do it very subtle you probably feel a little different now than you did before yeah so much different you can return to then a slow low rhythmic breathing pattern from there or whatever makes you comfortable


Lima detik keluar jadi mari kita berpura-pura saja ya kamu mengantri di bandara seseorang memotongmu kamu memesan sesuatu di Starbucks itu memberimu kesalahan kamu tahu semua hal yang hanya membuat kita gila saat ini pada saat itu ingin kamu bernapas berhenti bernapas lagi biarkan itu rileks sedikit ketika kamu melakukan napas ini oke hirup napas masuk lagi dan biarkan itu keluar lakukan itu sekali lagi tarik napas sedikit lebih halus biarkan masuk lagi dan biarkan keluar jadi kamu melakukan ini dengan cara yang sangat berlebihan yang baik-baik saja tapi kamu bisa melakukan ini jadi tidak ada yang bisa mengatakan kamu melakukannya kamu bisa melakukannya kamu bisa melakukannya dengan sangat halus kamu mungkin merasa sedikit berbeda sekarang daripada yang kamu lakukan sebelumnya ya sangat berbeda kamu bisa kembali ke kemudian pola pernapasan berirama rendah yang lambat dari sana atau apa pun yang membuatmu nyaman


I like five seconds in five seconds out also what's beneficial for people if it's comfortable for them is four seconds in six out will really mellow you out and we could try that right now breathe in okay first of all slow I should not be seeing you okay so we're going to breathe in just very very lightly we're going to relax here what does it matter if you see it because you're trying too hard okay this is not there is a time and place for the this is not it okay okay right so breathe in two three four out two three four five six breathe in two three four out two three four five six doesn't have to be that exact pattern but this will trigger all of that parasympathetic response in your body you can see this if you're looking at your heart rate variability it's amazing to see the the difference that this happens just after a few breaths look at looking at your HRV looking at your heart rate looking at your stress levels what is it doing you mentioned parasympathetic and resetting the respiratory system but if I you know what is the parasympathetic and the respiratory system for dummies what is that so how you breathe is going to activate your nervous system function

Aku suka lima detik dalam lima detik keluar juga apa yang bermanfaat bagi orang-orang jika nyaman bagi mereka adalah empat detik dalam enam detik akan benar-benar membuat Anda tenang dan kita bisa mencobanya sekarang tarik napas oke pertama-tama pelan-pelan Saya seharusnya tidak melihat Anda baik-baik saja  jadi kita akan menarik napas dengan sangat ringan kita akan bersantai di sini apa bedanya jika Anda melihatnya karena Anda berusaha terlalu keras oke ini tidak ada waktu dan tempat untuk ini bukan  oke oke jadi tarik napas dua tiga empat keluar dua tiga empat lima enam tarik napas dua tiga empat keluar dua tiga empat lima enam tidak harus dengan pola yang persis seperti itu, tetapi ini akan memicu semua respons parasimpatis di tubuh Anda yang dapat Anda lihat  ini jika Anda melihat variabilitas detak jantung Anda sungguh luar biasa melihat perbedaannya bahwa hal ini terjadi hanya setelah beberapa tarikan napas lihat lihat HRV Anda lihat detak jantung Anda lihat tingkat stres Anda apa yang dilakukannya yang Anda sebutkan parasimpatis dan  mengatur ulang sistem pernapasan tetapi jika saya tahu apa itu parasimpatis dan sistem pernapasan untuk boneka apa itu sehingga cara Anda bernapas akan mengaktifkan fungsi sistem saraf Anda

Your nervous system function is going to activate everything in your body so we can take conscious control of our breathing we can't take conscious control of our heart rate or liver function or any of that we can take control of our breathing when we take control of our breathing we can hack into our nervous system so you can be in a sympathetic State just like we were you take a couple of those double inhales and exhales what's sympathetic that is sympathetic state is the act the fight or flight this is the action part of your nervous system when you're in this state you are ready for action and what happened which is great we want to be ready for action we want to be ready to fight or run away from stuff we do not want to be in this state all day long anxiety anxiety stress because this is where autoimmune issues and so many other problems come from by constantly staying stressed we want stress we want to be able to access stress for short amounts of time then we want to flip back into this parasympathetic this relaxing state if you look at once again animals in the wild you even look at like a gazelle that's been attacked you know five minutes later it's just sleeping so it has a nervous system that's able to Pivot from one to the other unfortunately we live in an environment where we're always activating always pushing towards that sympathetic and is making us sick really really sick so your breathing is the quickest way of taking control of acute stress so pills work okay other modalities work but in that moment is when you need the most help and your breathing is the thing that can get you there so people that have chronic stress must have awful breathing absolutely and they've they've documented that they've looked at their breathing they've looked at their carbon dioxide levels and carbon dioxide is indicative of how slow you're breathing if your levels are very low that means you breathe like this so you're just off-gassing all of this CO2 and they're always low especially for anxiety and panic as well they're always low extremely low you ask someone with acute Panic or anxiety to hold their breath this is usually what happens 


Fungsi sistem saraf Anda akan mengaktifkan semua yang ada di tubuh Anda sehingga kita dapat mengendalikan pernapasan kita secara sadar. Kita tidak dapat secara sadar mengendalikan detak jantung atau fungsi hati atau hal-hal tersebut. Kita dapat mengendalikan pernapasan ketika kita mengambil kendali.  dari pernapasan kita, kita dapat meretas sistem saraf kita sehingga Anda dapat berada dalam keadaan simpatik sama seperti saat kita mengambil beberapa kali tarikan dan hembuskan apa yang simpatik, yaitu keadaan simpatik adalah tindakan melawan atau lari ini adalah bagian tindakan  sistem saraf Anda ketika Anda berada dalam keadaan ini Anda siap untuk bertindak dan apa yang terjadi yang hebat kami ingin siap untuk bertindak kami ingin siap untuk melawan atau melarikan diri dari hal-hal yang tidak kami inginkan dalam keadaan ini  kecemasan sepanjang hari kecemasan stres karena di sinilah masalah autoimun dan banyak masalah lainnya berasal. dengan terus-menerus tetap stres kita ingin stres kita ingin dapat mengakses stres untuk waktu yang singkat lalu kita ingin kembali ke parasimpatis ini yang menenangkan  nyatakan jika kamu melihat sekali lagi hewan di alam liar kamu bahkan melihatnya seperti kijang yang diserang kamu tahu lima menit kemudian dia hanya tidur sehingga memiliki sistem saraf yang mampu Berputar dari satu ke yang lain sayangnya kita hidup di lingkungan  di mana kita selalu beraktifitas, selalu mendorong ke arah simpati itu dan membuat kita sakit, benar-benar sakit sehingga pernapasan Anda adalah cara tercepat untuk mengendalikan stres akut sehingga pil bekerja dengan baik, modalitas lain juga berfungsi, tetapi pada saat itulah Anda paling membutuhkan bantuan.  dan pernapasan Anda adalah hal yang dapat membawa Anda ke sana, jadi orang yang mengalami stres kronis pasti mengalami pernapasan yang buruk dan mereka telah mendokumentasikan bahwa mereka telah memeriksa pernapasan mereka, mereka telah melihat kadar karbon dioksida dan karbon dioksida mereka.  menunjukkan seberapa lambat pernapasan Anda jika tingkatnya sangat rendah, artinya Anda bernapas seperti ini sehingga Anda membuang semua gas CO2 ini dan angkanya selalu rendah, terutama untuk rasa cemas dan panik, juga selalu  rendah sangat rendah Anda meminta seseorang yang mengalami panik atau kecemasan akut untuk menahan napas, hal ini biasanya terjadi


I'm never doing that again I've seen this hundreds and hundreds of times so by breathing slowly you're making them more comfortable with more CO2 you're making them more comfortable with their nervous system function with themselves which is why this assessment of a breath hold is very useful and so important it's not only a diagnostic it's a therapeutic because while you're holding your breath you're also in the action of training yourself to tolerate more CO2 which will calm your body down and going back to this point about the parasympathetic and the nervous system and anxiety why does having an extended exhale help with anxiety so you said breathe in for four breathe out for six why why does extending that Exhale by two seconds help with stress anxiety so if you really pay attention and a lot of people have problems doing this is which is why it's helpful for them to look at their whoop or or whatever you can place your hand over your heart

Saya tidak akan melakukan hal itu lagi. Saya sudah melihatnya ratusan kali, jadi dengan bernapas perlahan, Anda membuat mereka lebih nyaman dengan lebih banyak CO2. Anda membuat mereka lebih nyaman dengan fungsi sistem sarafnya sendiri itulah sebabnya penilaian ini  menahan napas sangat berguna dan sangat penting ini bukan hanya diagnostik tetapi juga terapi karena saat Anda menahan napas, Anda juga sedang melatih diri untuk menoleransi lebih banyak CO2 yang akan menenangkan tubuh Anda dan kembali ke kondisi normal.  poin ini tentang parasimpatis dan sistem saraf serta kecemasan mengapa menghembuskan napas dalam-dalam membantu mengatasi kecemasan jadi Anda mengatakan menarik napas untuk empat kali bernapas selama enam detik mengapa mengapa memperpanjang napas selama dua detik membantu mengatasi kecemasan stres jadi jika Anda benar-benar memperhatikan  dan banyak orang mengalami kesulitan dalam melakukan hal ini, oleh karena itu akan sangat membantu bagi mereka untuk melihat teriakan mereka atau atau apa pun yang Anda bisa letakkan tangan Anda di atas jantung Anda.

And when you inhale you can feel your heart rate increase when you exhale slows down this is how HRV works this is how it's calculated is the difference in time on that and the shortest distance to the longest difference and this is looking at your nervous system function respiratory sinus arrhythmia so how you breathe affects how how many times your heart beats right so if you're exhaling which slows the heart rate down more what's going to happen to your heart rate it's going to start slowing down more and that exhale that slowing down and telling your body you're in a safe place that it can relax is what triggers this response by the nervous system interesting so it's like tricking them tricking the body into believing that's such a simple hack um and a lot of people they say oh this can't be true but so many of us have these wearables you can check it for yourself and in real time to look at your heart rate variability changing your breathing pattern look at your blood pressure too for many people they can just switch to their breathing after a couple of minutes you can see drops of 15 points not for everybody but for some people 10 to 15 points just by switching your breathing as you may know this podcast is sponsored by huel if you're living under a rock you might have missed that and he'll has such a wide range of products now 


Dan ketika Anda menarik napas Anda dapat merasakan detak jantung Anda meningkat ketika Anda menghembuskan napas melambat ini adalah bagaimana HRV bekerja ini adalah bagaimana itu dihitung adalah perbedaan waktu pada itu dan jarak terpendek ke perbedaan terpanjang dan ini adalah melihat fungsi sistem saraf Anda aritmia sinus pernapasan sehingga bagaimana Anda bernapas mempengaruhi berapa kali jantung Anda berdetak dengan benar jadi jika Anda menghembuskan napas yang memperlambat detak jantung lebih banyak apa yang akan terjadi pada detak jantung Anda itu akan mulai melambat lebih banyak dan menghembuskan napas yang melambat dan memberi tahu tubuh Anda bahwa Anda berada di tempat yang aman bahwa itu dapat bersantai adalah apa yang memicu respons ini oleh sistem saraf yang menarik jadi itu seperti menipu mereka menipu tubuh agar percaya bahwa itu adalah peretasan sederhana um dan banyak orang mengatakan oh ini tidak benar tetapi begitu banyak dari kita memiliki perangkat yang dapat dipakai ini Anda dapat memeriksanya sendiri dan secara real time untuk melihat variabilitas detak jantung Anda mengubah pola pernapasan Anda juga untuk banyak orang mereka dapat beralih ke pernapasan mereka setelah beberapa menit


But there is a great way to try all of them this is the huel best seller bundle perfectly curated so that you can try all of the favorite products and decide which ones are your favorites the best seller bundle has a range of meals and bars including the iconic heel Shaker the pot and a free t-shirt which if you've got the free heel t-shirt you'll understand how well that t-shirt fits I'm not just saying that it really really is phenomenal if you've heard me talking about cure but haven't tried it for some reason then this is a great option for you to get to know the range and find the product that works best for you I've tried every single heel product in the boardroom in the development Laboratories and in my home and there's a couple of products which have just revolutionized my life because they meet the requirements that I'm looking for so if you're looking to try heal for the first time and to get into it and to join the hooligan family I'd highly recommend you try this out well


Tetapi ada cara yang bagus untuk mencoba semuanya, ini adalah bundel penjual terbaik huel yang dikuratori dengan sempurna sehingga Anda dapat mencoba semua produk favorit dan memutuskan mana yang menjadi favorit Anda, bundel penjual terbaik memiliki berbagai makanan dan bar termasuk Shaker tumit ikonik pot dan kaos gratis yang jika Anda memiliki kaos tumit gratis, Anda akan mengerti seberapa baik kaos itu cocok. Saya tidak hanya mengatakan bahwa itu benar-benar fenomenal jika Anda pernah mendengar saya berbicara tentang penyembuhan tetapi belum mencobanya karena suatu alasan maka ini adalah pilihan yang bagus bagi Anda untuk mengetahui kisarannya dan menemukan produk yang paling cocok untuk Anda. Saya telah mencoba setiap produk tumit di ruang rapat di Laboratorium pengembangan dan di rumah saya dan ada beberapa produk yang baru saja merevolusi hidup saya karena mereka memenuhi persyaratan yang saya cari, jadi jika Anda ingin mencoba menyembuhkan untuk pertama kalinya dan masuk ke dalamnya dan bergabung dengan keluarga hooligan, saya sangat menyarankan Anda mencoba ini dengan baik.


We Are Face Masks Actually Making Us Sicker? talked about the pandemic earlier on in covid one of the big conversations you must have seen playing out was that masks are um bad for us because it's like trapping carbon dioxide in inside the mask which is making us sick I even see people having this conversation right now on online in the wake of the pandemic they're saying you know these masks that we put on kids they've caused sickness and illness in kids um carbon dioxide is kind of seen as this poison what is your POV on all of this oh man there's even more controversial than the whole breastfeeding thing but let's go there Okay so surgeons and Dennis have been wearing masks for 100 years they're able to function just fine they wear good quality masks and they wear them 

When they need to be wearing them there are several studies that support if everyone wears a mask and if everyone is wearing that mask properly it does seem to stem some transmission of covid and other viruses that's that's the truthnow let's look at the other side has been telling we've been telling people that social distancing at least in the US they after six months of social distance distancing which absolutely worked they said no now you can go out as long as you're wearing a mask did that do anything to stamp the spread of covid from what I see no so there's there's a number of problems most the mass that people are wearing are terrible quality they're filled with chemicals that you are inhaling and they're causing a lot of health issues okay that's that's number one second one is most of us are wearing them improperly we're not wearing them in the right way the third one is people feel this sense of comfort that they're actually protected wearing this mask which is not the case in many situations 


Kita Adalah Masker Wajah Yang Benar-benar Membuat Kita Lebih Sakit? Berbicara tentang pandemi sebelumnya di covid salah satu percakapan besar yang pasti Anda lihat bermain adalah bahwa masker um buruk bagi kita karena itu seperti menjebak karbon dioksida di dalam topeng yang membuat kita sakit Saya bahkan melihat orang-orang melakukan percakapan ini sekarang di online setelah pandemi mereka mengatakan Anda tahu masker ini yang kami kenakan pada anak-anak mereka telah menyebabkan penyakit dan penyakit pada anak-anak um karbon dioksida terlihat sebagai racun ini apa sudut pandang Anda pada semua ini oh man bahkan ada yang lebih kontroversial daripada keseluruhan Hal menyusui tapi ayo pergi ke sana Oke jadi ahli bedah dan Dennis telah memakai masker selama 100 tahun mereka dapat berfungsi dengan baik mereka memakai masker berkualitas baik dan mereka memakainya

Ketika mereka perlu memakainya ada beberapa penelitian yang mendukung jika semua orang memakai masker dan jika semua orang memakai masker itu dengan benar sepertinya itu untuk membendung beberapa penularan covid dan virus lainnya itulah kebenarannya sekarang mari kita lihat sisi lain telah mengatakan bahwa kita telah memberi tahu orang-orang bahwa jarak sosial setidaknya di AS mereka setelah enam bulan jarak sosial yang benar-benar berhasil mereka mengatakan tidak sekarang Anda bisa keluar selama Anda memakai masker melakukan apa saja untuk mencap penyebaran covid dari apa yang saya lihat tidak Jadi ada sejumlah masalah sebagian besar massa yang dipakai orang adalah kualitas yang buruk mereka dipenuhi dengan bahan kimia yang Anda hirup dan mereka menyebabkan banyak masalah kesehatan oke itu nomor satu yang kedua adalah kebanyakan dari kita memakainya secara tidak benar kita tidak memakainya dengan cara yang benar yang ketiga adalah orang-orang merasakan rasa nyaman bahwa mereka benar-benar dilindungi memakai masker ini yang tidak terjadi dalam banyak situasi


And this is because I've done my own research looking at carbon dioxide levels in indoor environments and have found these places that we were told that we could go to and we would be safe as long as we're wearing masks completely not the case some of these places had such high CO2 that it meant every seventh breath you were inhaling was someone else's breath backwash was someone else's exhale so I don't care how many masks you're wearing they are not going to stop the spread of these diseases if you are in an environment where so much of that air has been recycled so that's really interesting to me I've never heard this before the the idea that the amount of Why The Air In Your Room Is Slowly Killing You Every Day carbon dioxide in the room 

Dan ini karena saya telah melakukan penelitian saya sendiri melihat tingkat karbon dioksida di lingkungan dalam ruangan dan telah menemukan tempat-tempat ini yang kami diberitahu bahwa kami dapat pergi dan kami akan aman selama kami memakai masker sepenuhnya bukan karena beberapa tempat ini memiliki CO2 yang sangat tinggi sehingga itu berarti setiap napas ketujuh yang Anda hirup adalah napas orang lain yang mundur adalah napas orang lain jadi saya tidak peduli berapa banyak masker yang Anda kenakan mereka tidak akan menghentikan penyebaran penyakit ini jika Anda berada di lingkungan di mana begitu banyak udara telah didaur ulang sehingga sangat menarik bagi saya, saya belum pernah mendengar ini sebelum gagasan bahwa jumlah Udara Di Kamar Anda Perlahan-lahan Membunuh Anda Setiap Hari karbon dioksida di dalam ruangan

You’re in which I guess is determined by how well ventilated it is has a relationship with how much recycled air I take in how absolutely and this I learned all this after the book came out I was talking to a pulmonologist who said you really need to look into indoor CO2 I said well why he said that is a good way of determining how much of that air has been recycled so I bought one of these which is a carbon dioxide meter and I've been recording our CO2 during this interview Jesus and uh so um if you are outside it's about 418 depends where you are 418 19 parts per million CO2 that's healthy right even though CO2 is going up it's causing climate change we all know that but for breathing that is perfectly healthy once you get into 800 parts per million some Studies have found that sorry it's going when they are testing people when they're testing students you see a 20 decline in test results just from 800 by the time you get to 1000.


Anda di mana saya kira ditentukan oleh seberapa baik berventilasi itu memiliki hubungan dengan berapa banyak udara daur ulang yang saya ambil seberapa mutlak dan ini saya belajar semua ini setelah buku keluar saya berbicara dengan seorang ahli paru yang mengatakan Anda benar-benar perlu melihat ke dalam CO2 dalam ruangan saya mengatakan dengan baik mengapa dia mengatakan itu adalah cara yang baik untuk menentukan berapa banyak udara itu telah didaur ulang jadi saya membeli salah satu dari ini yang merupakan pengukur karbon dioksida dan saya telah merekam CO2 kami selama wawancara ini Yesus dan uh jadi um jika Anda berada di luar itu sekitar 418 tergantung di mana Anda 418 19 bagian per juta CO2 yang sehat benar meskipun CO2 naik itu menyebabkan perubahan iklim kita semua tahu itu tetapi untuk bernapas yang sangat sehat begitu Anda masuk ke 800 bagian per juta beberapa Studi telah menemukan bahwa maaf itu terjadi ketika mereka menguji orang ketika mereka menguji siswa Anda melihat 20 penurunan hasil tes hanya dari 800 pada saat Anda mencapai 1000.


You start suffering from things like eye irritation sore throats other issues so we're probably breathing in every one in every 30 breaths that I'm breathing in is your breath or the cameraman's breath by the time you get to 2500 you're in really bad shape one in every 17 breaths is is a breath you're breathing from somebody else so we have been told by authorities that we should only worry about levels that are up to 5 000 parts per million that is completely false there are over 18 studies that show levels over 800 into a thousand can potentially cause problems with bone demineralization kidney calcification and chronic inflammation and so just since we've been sitting in this interview we started off at 700 and now we're at 1100 and if we were to continue working in here for the next few hours this could be up to 1500 1700 which has been shown to have serious uh issues with with cognitive function and with physical function that's very scary 


Anda mulai menderita hal-hal seperti iritasi mata sakit tenggorokan masalah lain jadi kami mungkin menghirup setiap satu dalam setiap 30 napas yang saya hirup adalah napas Anda atau napas juru kamera pada saat Anda mencapai 2500 Anda berada dalam kondisi yang sangat buruk satu dari setiap 17 napas adalah napas Anda menghirup orang lain jadi kami telah diberitahu oleh pihak berwenang bahwa kami hanya harus khawatir tentang tingkat yang mencapai 5.000 bagian per juta yang benar-benar salah ada lebih dari 18 studi yang menunjukkan tingkat lebih dari 800 menjadi seribu dapat berpotensi menyebabkan masalah dengan demineralisasi tulang kalsifikasi ginjal dan peradangan kronis dan jadi sejak kami telah duduk dalam wawancara ini kami mulai pada 700 dan sekarang kami berada di 1100 dan jika kami terus bekerja di sini selama beberapa jam ke depan ini bisa mencapai 1500 1700 yang telah terbukti memiliki masalah serius dengan fungsi kognitif dan dengan fungsi fisik yang sangat menakutkan


And it it's cause for a redesign of this studio because I mean putting on the air conditioning would that help because that would that would ignore us recycling the same air unless that air is is coming in from outside does that air come from outside I don't think so I think it's recycled and uh a really scary study I read was a lot of schools are at 1500 to 2000 um several studies have found this they have shown a 50 dick decrease in test results when students were exposed to air with that much CO2 in it 50 decrease in test results from fifteen hundred to two thousand I've recorded levels up to four thousand and five thousand in bars in subways and more Jesus yeah this isn't my uh hypothesis either this is something I was told about about a year after the book came out and I've seen a lot of scientific studies since and I sent some of those to your team just to show that this isn't something I'm making up the the ones you sent to my team 


Dan itu adalah alasan untuk mendesain ulang studio ini karena maksud saya memasang AC akan membantu karena itu akan mengabaikan kita mendaur ulang udara yang sama kecuali udara itu masuk dari luar apakah udara itu datang dari luar saya tidak berpikir jadi saya pikir itu didaur ulang dan uh studi yang sangat menakutkan yang saya baca adalah banyak sekolah di 1500 hingga 2000 um beberapa penelitian telah menemukan ini mereka telah menunjukkan penurunan 50 penis dalam hasil tes ketika siswa terpapar udara dengan CO2 sebanyak itu 50 penurunan hasil tes dari lima ratus menjadi dua ribu saya telah mencatat level hingga empat ribu lima ribu di bar di kereta bawah tanah dan lebih Yesus ya ini bukan hipotesis eh saya juga ini adalah sesuatu yang saya ceritakan tentang sekitar satu tahun setelah buku itu keluar dan saya telah melihat banyak studi ilmiah sejak itu dan saya mengirim beberapa dari mereka ke tim Anda hanya untuk menunjukkan bahwa ini bukan sesuatu yang saya buat yang saya buat yang Anda kirim ke tim saya


I have some notes Here I can pull up um in one study of 24 employees cognitive scores were 50 lower and the participants were exposed to 1 400 PPM of CO2 compared with 550 PPM during a working day we're nearly there so I'm 50 Dumber because you've been breathing so much I start to I and I highly recommend nobody get one of these because you go crazy wherever you are on an airplane I've uh seen 2700 per million and you wonder why you feel like crap after a long flight and sometimes it goes up and then it comes down because they put in more oxygen but usually when the plane is warming up it's 25 2600 which is why a lot of people just immediately go to sleep you know I think maybe they're doing it on purpose to Mellow everyone out but if you think about cognitive function I mean this is a 50 decrease in test results is insane and to think you have kids in these schools taking tests to go into college and all of the air is recycled I mean it's just when I mentioned at the beginning of our chat here that the modern world is conspiring to make us unhealthy I think this is an example and from what I've seen very few


Saya memiliki beberapa catatan Di sini saya dapat menarik um dalam satu studi dari 24 karyawan skor kognitif 50 lebih rendah dan para peserta terpapar 1 400 PPM CO2 dibandingkan dengan 550 PPM selama hari kerja kami hampir sampai jadi saya 50 Bodoh karena Anda telah bernapas begitu banyak saya mulai untuk saya dan saya sangat merekomendasikan tidak ada yang mendapatkan salah satu dari ini karena Anda menjadi gila di mana pun Anda berada di pesawat saya telah melihat 2700 per juta dan Anda bertanya-tanya mengapa Anda merasa seperti sampah setelah penerbangan panjang dan kadang-kadang naik dan kemudian turun karena mereka memasukkan lebih banyak oksigen tetapi biasanya ketika pesawat memanas itu 25 2600 itulah sebabnya banyak orang segera tidur Anda tahu saya pikir mungkin mereka melakukannya dengan sengaja untuk Mellow semua orang keluar tetapi jika Anda berpikir tentang fungsi kognitif maksud saya ini adalah penurunan 50 dalam hasil tes gila dan untuk berpikir Anda memiliki anak-anak di sekolah-sekolah ini mengambil tes untuk pergi ke perguruan tinggi dan semua udara didaur ulang maksud saya itu hanya ketika saya menyebutkan di awal obrolan kami di sini bahwa dunia


People are paying any attention to this and it's real you're reading the scientific studies over there this isn't stuff that I'm feeding to you it almost sounds like I'm smoking it sounds like I'm inhaling you know because we talk about people have got a smoke outside to keep us healthy so we change the laws in this country so you can't smoke indoors well at least smoking is fun and it gives you a buzz right CO2 is you can't smell it it's really hard to sense it it's invisible and yet it's always there any outside environment you don't have to worry about it but indoor environments especially in the buildings.

we've created now that don't have Windows I can't tell you how many hotels sometimes really nice hotels I go to open the windows like my God they've glued the Windows shut right and overnight I watched this just ticking up 100 points every couple hours and you wonder why you wake up so feeling so much worse than you did when you first came in there so this is this is real stuff in in a room like this there's nothing you can do because the HVAC system has been designed to just recycle the air over and over and over again my hunch and I'm probably wrong about this in the next few years people are going to start requiring bosses of companies are going to require that there be fresh air for their employees because I think you're going to see big problems with performance 


Orang-orang memperhatikan ini dan itu nyata Anda sedang membaca studi ilmiah di sana ini bukan hal-hal yang saya beri makan kepada Anda itu hampir terdengar seperti saya merokok sepertinya saya menghirup Anda tahu karena kita berbicara tentang orang-orang yang merokok di luar untuk menjaga kita tetap sehat sehingga kami mengubah undang-undang di negara ini sehingga Anda tidak dapat merokok di dalam ruangan dengan baik setidaknya merokok itu menyenangkan dan itu memberi Anda buzz benar CO2 adalah Anda tidak dapat menciumnya itu sangat sulit untuk merasakannya itu tidak terlihat namun selalu ada lingkungan luar yang tidak perlu Anda khawatir Tentang itu tetapi lingkungan dalam ruangan terutama di gedung-gedung.

Kami telah membuat sekarang yang tidak memiliki jendela saya tidak bisa memberi tahu Anda berapa banyak hotel kadang-kadang hotel yang sangat bagus saya pergi untuk membuka jendela seperti Tuhan saya mereka telah menempelkan jendela tertutup dengan benar dan semalam saya menonton ini hanya berdetak 100 poin setiap beberapa jam dan Anda bertanya-tanya mengapa Anda bangun dengan perasaan jauh lebih buruk daripada yang Anda lakukan ketika Anda pertama kali datang ke sana jadi ini adalah hal yang nyata di ruangan seperti ini tidak ada yang dapat Anda lakukan karena sistem HVAC telah dirancang untuk hanya mendaur ulang udara berulang-ulang firasan saya Dan saya mungkin salah tentang ini dalam beberapa tahun ke depan orang-orang akan mulai membutuhkan bos perusahaan akan membutuhkan udara segar untuk karyawan mereka karena saya pikir Anda akan melihat masalah besar dengan kinerja


I mean even just sitting here now that you know this so some of that's a placebo effect sure but I feel great but don't you feel a little like warm and tired so so take my word for it do not travel with one of these it will make you a complete neurotic I'm doing it because I want to document it I'm going to be updating future editions of the book with some of this information because I didn't know about this when the book came out but I think people really need to know about this and start asking hotels can I open the window start out before you run an office 


can I open the window like it's that easy you just need to open it a little bit it makes a huge difference just opening it a little bit people can't see this but we sit in a room here and we like air seal it for sound reasons yeah so we don't have any windows in here um and we actually move this this is a replica of my old kitchen which is on the top floor of this building so the reason which had this wonderful huge balcony over there that you could open the whole side of the the um that side of the building and walk outside into the fresh air but we moved it down here and made this little chamber because of sound reasons I do sit in here for sometimes nine hours a day there's been an occasion a few times where I've done three podcasts in a day and I feel that now you've said it I do feel incredibly fatigued I'm sure it's because I'm talking and you know having really you know sort of challenging my brain a little bit but I I only I can only wonder if the studies are correct and there's a 50 variance in my cognitive scores what would happen if I found a way to get oxygen into this room


Maksud saya bahkan hanya duduk di sini sekarang bahwa Anda tahu ini jadi beberapa dari itu adalah efek plasebo tentu saja tetapi saya merasa hebat tetapi tidakkah Anda merasa sedikit seperti hangat dan lelah jadi ambil kata-kata saya untuk itu jangan bepergian dengan salah satu dari ini itu akan membuat Anda menjadi neurotik lengkap Saya melakukannya karena saya ingin mendokumentasikannya Saya akan memperbarui edisi buku mendatang dengan beberapa informasi ini karena saya tidak tahu tentang ini ketika buku itu keluar tetapi saya pikir orang-orang benar-benar perlu tahu tentang ini dan mulai bertanya tentang hotel bisakah saya Buka jendela mulai sebelum Anda menjalankan kantor

Bisakah saya membuka jendela seperti itu semudah itu Anda hanya perlu membukanya sedikit itu membuat perbedaan besar hanya membukanya sedikit orang tidak dapat melihat ini tetapi kami duduk di sebuah ruangan di sini dan kami suka menyegel udara untuk alasan yang bagus ya jadi kami tidak memiliki jendela di sini um dan kami benar-benar memindahkan ini ini adalah replika dapur lama saya yang ada di lantai atas gedung ini jadi alasan yang memiliki balkon besar yang indah di sana sehingga Anda dapat membuka seluruh sisi um sisi itu Dari gedung dan berjalan keluar ke udara segar tetapi kami memindahkannya ke sini dan membuat ruangan kecil ini karena alasan suara saya duduk di sini kadang-kadang sembilan jam sehari ada kesempatan beberapa kali di mana saya telah melakukan tiga podcast dalam sehari dan saya merasa bahwa sekarang Anda telah mengatakannya saya merasa sangat lelah saya yakin itu karena saya berbicara dan Anda tahu benar-benar Anda tahu agak menantang otak saya sedikit tetapi saya hanya saya hanya bisa bertanya-tanya apakah studinya benar dan ada 50 varians dalam saya Skor kognitif apa yang akan terjadi jika saya menemukan cara untuk memasukkan oksigen ke ruangan ini


More oxygen in the carbon dioxide out I promise you'd feel better I'm going to figure out how much better who knows it depends on the day depends on the person I promise you'd feel better I promise your brain would be operating and functioning better than it is now we're not meant to be in four White Walls trapped inside are we and this is the misalignment problem never this is that misalignment problem even a hundred years ago right every building had windows that you could open even 50 years ago every build almost every building had had Windows you could open but but now the standard protocol is because it's easier to heat and easier to cool right you're creating this this bubble which is why if you go into like a Walmart one of those stores 


Lebih banyak oksigen dalam karbon dioksida keluar saya berjanji Anda akan merasa lebih baik saya akan mencari tahu seberapa jauh lebih baik siapa yang tahu itu tergantung pada hari tergantung pada orang saya berjanji Anda akan merasa lebih baik saya berjanji otak Anda akan beroperasi dan berfungsi lebih baik daripada sekarang kita tidak dimaksudkan untuk berada di empat Dinding Putih terjebak di dalam apakah kita dan ini adalah masalah ketidaksejajaran tidak pernah ini adalah masalah ketidaksejajaran bahkan seratus tahun yang lalu benar setiap bangunan memiliki jendela yang dapat Anda buka bahkan 50 tahun yang lalu setiap bangunan hampir setiap bangunan memiliki jendela yang dapat Anda buka tetapi sekarang protokol standar adalah karena lebih mudah untuk memanaskan dan lebih mudah untuk mendinginkan benar Anda membuat gelembung ini itulah sebabnya jika Anda pergi ke seperti Walmart salah satu toko itu

There's no windows there's no anything you just got blue light in this bubble you can control the the environment much more easily but what is it doing to People's Health you know uh so this is I'm the guy that asked for a hotel room does it have a window and you get really funny looks and until you start traveling with one of these and start reading these studies and you realize how important it is so interesting one of the things that I that I've really taken from this is when I wrote my book um I always go to the Jungle to write I literally write the book in nature I've just realized that I'm actually increasing my cognitive um performance by going and sitting down by Lake every year and writing versus doing it inside an office so when I reflect on tasks that require real cognitive performance honestly like having an interview conversation or writing a book or any sort of deep sort of intellectual cognitive tasks it's so important that those rooms and those spaces are well ventilated right and the right light those those two things 


Tidak ada jendela tidak ada apa-apa Anda baru saja mendapatkan cahaya biru di gelembung ini Anda dapat mengontrol lingkungan dengan lebih mudah tetapi apa yang dilakukannya terhadap Kesehatan Orang Anda tahu uh jadi ini adalah saya yang meminta kamar hotel apakah itu memiliki jendela dan Anda mendapatkan tampilan yang sangat lucu dan sampai Anda mulai bepergian dengan salah satu dari ini dan mulai membaca studi ini dan Anda menyadari betapa pentingnya itu sangat menarik salah satu hal yang saya benar-benar saya ambil dari ini adalah ketika saya menulis buku saya um saya selalu pergi ke Hutan untuk menulis saya benar-benar menulis buku di alam saya baru menyadari bahwa saya benar-benar meningkatkan kinerja um kinerja kognitif saya dengan pergi dan duduk di Danau setiap tahun dan menulis versus melakukannya di dalam kantor jadi ketika saya merenungkan tugas-tugas yang membutuhkan kinerja kognitif nyata dengan jujur seperti melakukan percakapan wawancara atau menulis buku atau segala jenis tugas kognitif intelektual yang mendalam sangat penting bahwa kamar-kamar itu dan ruang-ruang itu berventilasi baik dan cahaya yang tepat menerangi dua hal itu


I think are very important and I think we're going to see so much of this changing in our culture soon because people are going to ask for it and they're going to feel the difference so there's a whole bunch of different reasons why you're thinking more clearly it's not just the lack of CO2 right in the environment it's the natural light your nature itself is just so inspiring and relaxing but this is one component of it without a doubt I'm shocked that nobody has ever told me this before I've never heard about that ignorance is bliss like if I haven't done this but we both feel energized and ready to roll but I'm the type of person that would rather be empowered by information I like when people turn the lights on because we go through our lives um misdiagnosing the problems we're dealing with and so for me knowledge is power because of course I've sat in this chair for you know a long time and to know that there's a potential to potentially increase my cognitive performance when I'm doing a conversation just by finding a way to get oxygen into this room is is profound without a doubt I found Advantage I ensure that that will happen


Saya pikir sangat penting dan saya pikir kita akan melihat begitu banyak perubahan ini dalam budaya kita segera karena orang-orang akan memintanya dan mereka akan merasakan perbedaannya jadi ada banyak alasan berbeda mengapa Anda berpikir lebih jelas itu bukan hanya kurangnya CO2 tepat di lingkungan itu adalah cahaya alami sifat Anda sendiri sangat menginspirasi dan santai tetapi ini adalah salah satu komponen dari itu tanpa keraguan saya terkejut bahwa tidak ada yang pernah mengatakan ini kepada saya sebelumnya saya belum pernah mendengar tentang ketidaktahuan itu adalah kebahagiaan seperti jika saya belum melakukan ini tetapi kami berdua merasa berenergi dan siap untuk berguling tetapi saya adalah tipe orang yang lebih suka diberdayakan oleh informasi yang saya suka ketika orang menyalakan lampu karena kita menjalani hidup kita um salah mendiagnosis masalah yang sedang kita hadapi dan jadi bagi saya pengetahuan adalah kekuatan karena tentu saja saya telah duduk di kursi ini untuk Anda tahu waktu yang lama dan untuk mengetahui bahwa ada potensi untuk berpotensi meningkatkan kinerja kognitif saya ketika saya melakukan percakapan hanya dengan menemukan cara untuk mendapatkan oksigen ke ruangan ini sangat mendalam tanpa keraguan saya menemukan Keuntungan Saya memastikan itu


Quick Morning Routine to Check Your Health Levels in the morning when you do this diagnostic of holding your breath so you get to the hotel room you do this diagnostic you hold your breath do you time on a stopwatch yeah no time in on my watch so what this is is you can call it a bolt score body oxygen level test you can call it a control part call it whatever you want all it is is you take a breath in breathing you take a calm breath in okay and I'll tell you what it is and then we'll maybe do it which will make for terrible podcast time you guys can just snip it out but we're just going to take a calm breath not a big breath calm breath in to that point where it just stops when you're exhaling you don't push the air out it just naturally stops that neutral point okay just take it we'll just practice this right now take a breath in just let the air out there will be a point where it just naturally stops yeah that's when you start the timer okay on that neutral hold so you just take a breath in and breathe out 


Rutin Pagi Cepat untuk Memeriksa Tingkat Kesehatan Anda di pagi hari ketika Anda melakukan diagnostik menahan napas ini sehingga Anda sampai ke kamar hotel Anda melakukan diagnostik ini Anda menahan napas Anda apakah Anda waktu di stopwatch ya tidak ada waktu di jam tangan saya jadi apa ini Anda dapat menyebutnya tes tingkat oksigen tubuh skor baut Anda dapat menyebutnya bagian kontrol menyebutnya apa pun yang Anda inginkan semua itu adalah Anda mengambil napas dalam bernapas Anda mengambil napas tenang oke dan saya akan memberi tahu Anda apa itu dan kemudian kami mungkin akan melakukannya yang akan membuat waktu podcast yang mengerikan kalian bisa memotongnya tetapi kami hanya akan mengambil napas tenang bukan napas besar napas tenang ke titik di mana itu berhenti ketika Anda menghembuskan napas Anda tidak mendorong udara keluar itu hanya secara alami berhenti titik netral itu oke ambil saja kita hanya akan berlatih ini sekarang ambil napas masuk hanya membiarkan udara keluar di sana akan ada titik di mana itu secara alami berhenti ya saat itulah Anda memulai pengatur waktu oke pada pegangan netral itu sehingga Anda hanya mengambil napas masuk dan bernapas keluar


I'm not going to tell you when I'm going to do this so you don't take an extra big breath and breathe in again breathe out to neutral hold your breath hold it as you're holding your breath the first point at which you feel resistance that means a swallow that means your diaphragm starts convulsing gently that means you feel a buildup of pressure at the back you have to be honest with yourself this is not a maximum breath hold test this is the very first point that you feel some palpable discomfort then you go back to normal breathing so you won't be doing yourself any favors if you're cheating past that threshold okay yeah so good so what you want to get to is 40 seconds and when you return to breathing the way that you know you've gone too far is when you go yeah your return should be come you're not seeing me return okay there is no effort so these are good gauges to know that you pushed it too far okey


Saya tidak akan memberi tahu Anda ketika saya akan melakukan ini sehingga Anda tidak mengambil napas ekstra besar dan bernapas lagi menghembuskan napas untuk netral menahan napas Anda menahannya saat Anda menahan napas Anda titik pertama di mana Anda merasakan perlawanan itu berarti menelan yang berarti diafragma Anda mulai kejang-kejang dengan lembut itu berarti Anda merasakan penumpukan tekanan di belakang Anda harus jujur dengan diri sendiri ini bukan tes menahan napas maksimum ini adalah poin pertama yang Anda rasakan beberapa ketidaknyamanan yang teraba kemudian Anda kembali ke pernapasan normal sehingga Anda tidak akan melakukan sendiri jika Anda menipu melewati ambang batas itu oke ya sangat bagus jadi apa yang ingin Anda dapatkan adalah 40 detik dan ketika Anda kembali ke cara yang Anda tahu Anda telah pergi terlalu jauh adalah ketika Anda pergi ya kembali Anda harus datang Anda tidak melihat saya kembali oke tidak ada usaha jadi ini bagus untuk mengetahui bahwa Anda mendorongnya terlalu jauh oke


So what you want to be going for is 40 seconds or more to be holding your breath and you've got 40 seconds I think you pushed a little too far but um I was waiting for that point of just feeling a little bit uncomfortable and then most athletes even Elite athletes get to 20 seconds when they first start doing this and they've trained themselves to push through the pain they compete and they win but their bodies are not happy which is why so many athletes Peak and then they're a complete mess after they stop competing that this happens with football players this happens with baseball players and more what most people do is about 15 seconds 15 seconds 15 seconds you would be surprised especially older people especially people of respiratory problems as I mentioned before people with asthma and panic about three to five seconds if they have severe asthma and panic so you just start to understand how dysfunctionally their breathing is their CO2 tolerance their ability for their lungs to extract oxygen their nervous system and more just because you got a low score that is just a diagnostic and it's a starting point to improve your breathing 


Jadi apa yang Anda inginkan adalah 40 detik atau lebih untuk menahan napas Anda dan Anda punya 40 detik saya pikir Anda mendorong sedikit terlalu jauh tetapi um saya sedang menunggu titik itu hanya merasa sedikit tidak nyaman dan kemudian sebagian besar atlet bahkan atlet elit mendapatkan 20 detik ketika mereka pertama kali mulai melakukan ini dan mereka telah melatih diri mereka untuk melewati rasa sakit mereka bersaing dan mereka menang tetapi tubuh mereka tidak bahagia itulah sebabnya begitu banyak atlet Peak dan kemudian mereka benar-benar berantakan setelah mereka berhenti bersaing bahwa ini terjadi dengan pemain sepak bola ini terjadi dengan pemain bisbol dan lebih banyak lagi apa yang kebanyakan orang lakukan adalah sekitar 15 detik 15 detik 15 detik 15 detik Anda akan terkejut terutama orang yang lebih tua terutama orang-orang dengan masalah pernapasan seperti yang saya sebutkan sebelumnya orang-orang dengan asma dan panik sekitar tiga hingga lima detik jika mereka memiliki asma parah dan panik sehingga Anda baru mulai memahami seberapa disfungsional pernapasan mereka adalah toleransi CO2 mereka kemampuan mereka untuk paru-paru mereka untuk mengekstrak oksigen sistem saraf mereka dan lebih hanya karena Anda mendapat skor rendah


This is not a competition, do not compete with yourself. We can get to stuff that is very competitive. If you'd like but this test is just to tune in to, how your body is responding. And another warning I want to be very clear about do not take one number. And think you're good to go this changes in the morning changes. 

If your sleep is bad changes, if your sleep is good changes after you eat and more. So you take these throughout the day maybe three times a day and after a week of recording that number you average it that's your number that you're working with does that make sense perfect sense so so take it at night take in the morning take it at noon and just put it in your phone and then at the end of that week you'll have your your bolt score is what they call it Patrick McEwen calls it that can't stop looking at your carbon Science-Backed Way of Reverting Asthma dioxide Monitor and the more I said it did we just tick up here yeah I wish this was like a stock meter we'd be in good good shape you know you mentioned asthma there um the I mean my my perception of asthma I don't suffer from asthma so I don't know a ton about it I've never no point in my life if I've been forced to learn about it or has my curiosity led me there so far but when I my understanding of asthma is that people are born with it and then they're given medicine that is the General accepted understanding of asthma and it's wrong


Ini bukan kompetisi jangan bersaing dengan diri Anda sendiri kita bisa mendapatkan hal-hal yang sangat kompetitif jika Anda mau tetapi tes ini hanya untuk mendengarkan bagaimana tubuh Anda merespons dan peringatan lain saya ingin sangat sangat jelas tentang jangan mengambil satu nomor dan berpikir Anda baik untuk pergi perubahan ini di pagi hari perubahan jika tidur Anda buruk perubahan jika tidur Anda baik perubahan setelah Anda makan dan lebih jadi Anda mengambil ini sepanjang hari mungkin tiga kali sehari dan setelah seminggu merekam nomor itu Anda rata-rata itu adalah nomor Anda yang Anda yang Anda bekerja dengan apakah itu masuk akal jadi mengambilnya di malam hari mengambilnya di pagi hari mengambilnya di siang hari dan hanya memasukkannya ke telepon Anda dan kemudian pada akhir minggu itu Anda akan memiliki skor baut Anda adalah apa yang mereka sebut Patrick McEwen menyebutnya yang tidak bisa berhenti melihat karbon Anda yang Didukung Sains Anda Cara Mengembalikan Monitor Asthma dan semakin saya katakan itu kita hanya naik di sini ya saya berharap ini seperti meteran stok kami akan berada dalam kondisi yang baik Anda menyebutkan asma di sana um maksud saya persepsi saya


So if some people are naturally predisposed to have asthma but that is not a life sentence of asthma. And the idea that a three-year-old a friend of mine his kid has asthma is given albuterol, It's given. All these different drugs.

  • They're taken as adenoids 
  • They're taken out as tonsils,

No one's looking at his breathing. I asked my friend, I said 

  • how does your kid breathe at night he's like oh he snores all night long with an open mouth,
  • how does he breathe in the day his mouth is constantly open.

Nobody mentioned that, so I don't go for unless you've got a genetic neurological disease, right? I don't go for this argument that diseases that come on that are diseases of civilization. That we are stuck with these diseases our whole life. We certainly know that's true with diabetes who thought that diabetes is actually reversible type 2 diabetes. Is reversible by adopting a different diet. There's a company called virta, and this is what they do they reverse diabetes the same thing is true for asthma and anxiety, that's my belief at minimum. You can reduce the symptoms, if it really works out well. You won't have any symptoms at all, and I can say this now because I've talked to dozens


Jadi jika beberapa orang secara alami cenderung menderita asma tetapi itu bukan hukuman seumur hidup buat mereka karena asma. Ide itu muncul ketika aku punya seorang teman, anaknya menderita asma diberikan albuterol. Serta diberikan pula semua obat yang berbeda.

  • Mereka ditangani dengan pengobatan kelenjar gondok, 
  • Juga sebagai pengobatan amandel,

tidak ada yang melihat pernapasannya. Aku bertanya kepada temanku Bagaimana anakmu bernapas di malam hari? dia seperti…. oh dia mendengkur sepanjang malam dengan mulut terbuka. Bagaimana dia bernapas di hari mulutnya terus-menerus terbuka? Tidak ada yang menyebutkan bahwa itu (adalah sebuah masalah). Jadi aku tidak pergi kecuali kau memiliki penyakit neurologis genetik yang benar. Aku tidak pergi untuk argumen ini bahwa penyakit yang datang adalah penyakit peradaban yang kita terjebak dengan penyakit ini sepanjang hidup. 

Kita tentu tahu itu benar dengan diabetes yang berpikir bahwa diabetes tipe 2 benar-benar dapat dibalik dengan mengadopsi diet yang berbeda. Itu ada perusahaan yang disebut virta dan ini adalah apa yang mereka lakukan. Mereka membalikkan diabetes, hal yang sama berlaku untuk asma, dan kecemasan. Itu setidaknya keyakinanku. Anda dapat mengurangi gejalanya, jika itu benar-benar berhasil dengan baik. Anda tidak akan memiliki gejala sama sekali, dan saya dapat mengatakan ini sekarang karena saya telah berbicara dengan lusinan.


And dozens and dozens of people who suffered through asthma for decades they weren't able to go outside and play as a kid they had to stay indoors they had to stay locked up their breathing was terrible who now have no symptoms of asthma by taking control of their breathing seems impossible there's a number of different clinical trials showing that the effects of healthy breathing showing exactly what these effects of healthy breathing can do for asthmatics not three-year-olds your friends three-year-olds yeah can you play out that story what did what did that what was the end of that story he called me up he's like you know a bit about breathing a little bit you know what what can I do for you he told me what was going on he's like they're taking out their adenoids they're taking out this kid's tonsils he's three years old taking out the kid's tonsils at three and adenoids uh because they think that he you know that is the root cause of of his asthma this will allow him to breathe better 


Dan lusinan dan lusinan orang yang menderita asma selama beberapa dekade mereka tidak dapat pergi ke luar dan bermain sebagai anak-anak mereka harus tinggal di dalam rumah mereka harus tetap terkunci pernapasan mereka mengerikan yang sekarang tidak memiliki gejala asma dengan mengendalikan pernapasan mereka tampaknya tidak mungkin ada sejumlah uji klinis yang berbeda menunjukkan bahwa efek dari pernapasan yang sehat menunjukkan dengan tepat apa yang dapat dilakukan efek pernapasan yang sehat ini untuk penderita asma bukan tiga tahun teman-teman Anda tiga tahun ya bisakah Anda memainkan cerita itu apa yang dilakukan apa yang terjadi apa akhir dari cerita itu dia menelepon saya dia seperti Anda tahu sedikit tentang pernapasan sedikit Anda tahu apa yang bisa saya lakukan untuk Anda dia mengatakan kepada saya apa yang sedang terjadi dia seperti mereka mengeluarkan kelenjar gondok mereka mereka mengeluarkan amandel anak ini dia berusia tiga tahun mengeluarkan amandel anak-anak pada usia tiga dan uh karena mereka berpikir bahwa dia Anda tahu itu adalah akar penyebab asma ini akan memungkinkan dia bernapas lebih baik


but what they don't realize what they didn't mention as I mentioned earlier if you just take out adenoids and tonsils but don't fix the underlying breathing dysfunction all those problems come back this is true with asthma this is true with sleep apnea this is true with snoring and more so you have to fix that core issue so I hooked him up with a very well-known breathing therapist who and he's now this just happened last week I said I'm not going to argue with your doctor and your surgeon maybe your kid needs all these things taken out immediately I will argue with the comment that he's going to be on oral steroids and bronchodilators for the rest of his life I I said I don't think he's starting off on the Good Foot at three years old so he's now and I'll let you know how it goes but if what happens to him happens to the hundreds and hundreds of other people I've heard from you can reduce the symptoms and in some cases reverse them entirely. 


Tetapi apa yang mereka tidak sadari apa yang tidak mereka sebutkan seperti yang saya sebutkan sebelumnya jika Anda hanya mengeluarkan kelenjar gondok dan amandel tetapi tidak memperbaiki disfungsi pernapasan yang mendasarinya semua masalah itu kembali ini benar dengan asma ini benar dengan sleep apnea ini benar dengan mendengkur dan lebih banyak lagi jadi Anda harus memperbaiki masalah inti itu jadi saya menghubungkannya dengan terapis pernapasan yang sangat terkenal yang dan dia sekarang ini baru saja terjadi minggu lalu saya mengatakan saya tidak akan berdebat dengan dokter Anda dan ahli bedah Anda mungkin anak Anda membutuhkan semua hal ini segera dikeluarkan saya akan berdebat dengan komentar bahwa dia akan menggunakan steroid oral dan bronkodilator selama sisa hidupnya saya saya katakan saya tidak berpikir dia memulai dengan Kaki Baik pada usia tiga tahun jadi dia sekarang dan saya akan memberi tahu Anda bagaimana kelanjutannya tetapi jika apa yang terjadi padanya terjadi pada ratusan dan ratusan orang lain yang saya dengar dari Anda dapat mengurangi gejala dan dalam beberapa kasus membalikkannya sepenuhnya.


You mentioned tonsils. It just perked my curiosity, because thinking back through my childhood every you know so many people have their tonsils taken out. And now I reflect on that through the frame of like misalignment and ancestors and stuff I go why would we be cutting something out of our body. That must be a misalignment problem of sorts I the that must be a symptom of the environment we live in not being right for the human body that's my guess.


Kau sebutkan tentang amandel. Aku jadi ingin tahu, dulu waktu kecil, begitu banyak orang yang amandelnya diangkat. Dan sekarang kurenungkan hal itu melalui kerangka ketidakselarasan dan Nenek moyang. Mengapa kita harus memotong sesuatu dari tubuh kita? Itu pasti semacam masalah misalignment. Itu pasti gejala lingkungan tempat kita tinggal tidak cocok untuk tubuh manusia? itu dugaanku.


Why would a part of the human body that's taken millions of years to evolve to this certain function just all of a sudden be of no use in the past 40 years. You have to start to ask that question. So what is the root cause of those inflamed adenoids and tonsils is it the fact that they are there. And that's the problem maybe for some people genetically right that that could be the issue. But what's causing that inflammation. You have to answer that question first before you're going to fix it. And just going into a three-year-old to their mouth and starting to rip things out, I my personal opinion is that that's a really bad idea. I would go through a bunch of different methods to see if you could improve the core condition first before you revert to that. Surgery is great I know people who have had their breathing absolutely transformed by doing nasal surgery. It works wonderfully for so many people. But I would try to see what you can do with your natural body first.


Mengapa bagian tubuh manusia, -yang butuh waktu jutaan tahun untuk berevolusi hingga mencapai fungsi tertentu- tiba-tiba tidak berguna dalam 40 tahun terakhir? Anda harus mulai menanyakan pertanyaan itu. 

Jadi apa penyebab utama dari radang kelenjar gondok dan amandel itu adalah fakta bahwa kelenjar gondok dan amandel itu ada di sana. Dan itulah masalahnya, mungkin bagi sebagian orang yang secara genetik benar, itulah masalahnya. Tapi apa yang menyebabkan peradangan itu? Anda harus menjawab pertanyaan itu terlebih dahulu sebelum memperbaikinya

Dan saat mendekati anak berusia tiga tahun, saat dia mulai mengunyah sesuatu, menurut pendapat pribadiku, itu adalah ide yang sangat buruk. Aku akan membahas banyak metode berbeda untuk melihat apakah kita dapat memperbaiki kondisi inti terlebih dahulu, sebelum kembali ke kondisi tersebut. Pembedahan itu bagus. Aku mengenal orang2 yang pernapasannya benar-benar berubah dengan melakukan operasi hidung. Ini bekerja dengan sangat baik bagi banyak orang. Tapi ku akan coba melihat apa yang dapat kita lakukan dengan tubuh alami ini? 


I told you my partner she um she's got I think she's got like her deviated symptom or something which means that breathing you can always hear a breathing through her nose pretty much all the time especially when she sleeps kind of something when she goes 50 even you know she'll wear to be fair 

She started wearing mouth tape I wanted to talk to you about this she started wearing this thing called Maya tape which goes around her lips and has a hole in the middle. But that having that mayo tape around her mouth when we looked at her whoop scores in the morning really interestingly her heart rate was flatter than ever so usually what you'd see in our heart rate is kind of these like spikes upwards throughout the night so sometimes it might Spike up to 60 or 70. But with the with the mouth tape around her lips key which kept it kind of keeps  your mouth closed throughout the night.

  • her heart rate super flat 
  • her wake events down 
  • her sleep efficiency up

I hear this every day really I mean yeah this is the the beauty of nasal breathing. 


Aku sudah memberitahumu pasanganku dia um dia punya aku pikir dia punya seperti gejala menyimpangnya atau sesuatu yang berarti bahwa bernapas kamu selalu dapat mendengar pernapasan melalui hidungnya hampir sepanjang waktu terutama ketika dia tidur semacam sesuatu ketika dia pergi 50 bahkan kamu tahu dia akan memakai untuk bersikap adil

Dia mulai memakai selotip mulut Saya ingin berbicara dengan Anda tentang hal ini dia mulai memakai benda yang disebut pita Maya yang mengelilingi bibirnya dan memiliki lubang di tengah. Tetapi memiliki pita mayo di sekitar mulutnya ketika kami melihat skor whoop-nya di pagi hari benar-benar menarik detak jantungnya lebih datar dari sebelumnya jadi biasanya apa yang Anda lihat dalam detak jantung kami adalah semacam ini seperti lonjakan ke atas sepanjang malam jadi kadang-kadang mungkin Spike hingga 60 atau 70. Tetapi dengan pita mulut di sekitar kunci bibirnya yang membuatnya tetap menutup mulut Anda sepanjang malam.

  • Detak jantungnya sangat datar
  • Acara bangunnya turun
  • Efisiensi tidurnya naik.

Saya mendengar ini setiap hari benar-benar maksud saya ya ini adalah keindahan dari pernapasan hidung.


What the brain wants is a consistent fluid signal it gets that signal from your breathing so there's study I'll send you guys on this that the clock the Master Clock of sleep and of the brain at night is that cyclical deep easy breathing pattern. This is what the body doesn't want to have to fight and defend itself when it's sleeping this is it's time to rest and restore and grow right? if you're constantly waking up what's that doing the body has to stop what it's doing the repair mechanisms and address the threat over and over and over. and that's what's happening when people are struggling to breathe ....breathing like that so this doesn't shock me at all this is exactly what happened to me this was my same experience and it's the experience that hundreds of people have had and they've sent me their sleep scores for some some reason showing their heart rate variability showing their uh how much more deep sleep they're getting and showing how rested they are in in the morning. 


Apa yang diinginkan otak adalah sinyal cairan yang konsisten itu mendapatkan sinyal itu dari pernapasan Anda jadi ada studi yang akan saya kirimkan kepada kalian tentang ini bahwa jam Master Clock of sleep dan otak di malam hari adalah pola siklus pernapasan dalam yang mudah. Inilah yang tidak ingin tubuh harus berjuang dan mempertahankan diri ketika sedang tidur ini adalah waktu untuk beristirahat dan memulihkan dan tumbuh kan? Jika Anda terus-menerus bangun apa yang dilakukan tubuh harus menghentikan apa yang dilakukannya mekanisme perbaikan dan mengatasi ancaman berulang-ulang. dan itulah yang terjadi ketika orang berjuang untuk bernapas ....bernapas seperti itu jadi ini tidak mengejutkan saya sama sekali ini persis apa yang terjadi pada saya ini adalah pengalaman saya yang sama dan itu adalah pengalaman yang dimiliki ratusan orang dan mereka telah mengirimi saya skor tidur mereka untuk beberapa alasan menunjukkan variabilitas detak jantung mereka menunjukkan uh mereka berapa banyak tidur lebih nyenyak yang mereka dapatkan dan menunjukkan seberapa istirahat mereka berada di Pagi.


So no matter how you get to nasal breathing if it's by force of will some people can just will themselves I think that's awesome that's the greates way of doing it if it's a piece of tape that's what I like using Mayo tape's fantastic it's been around for a long time and it takes away some of the paranoia that people have with first taping their mouth it's especially good for kids. You don't want to tape a kid's mouth. The smile tape just sort of it provides a gentle reminder to keep your mouth shut at any time you can talk. you can breathe through your mouth but it's it's just gently reminding you to keep your mouth shut I think it's great some people use chin grass whatever you want to use. But breathing in and out through your nose at night has so many benefits 

  • your girlfriend has seen it 
  • millions of people have experienced it now 

and it's free and easy available for everybody 


Jadi tidak peduli bagaimana Anda bisa bernapas di hidung jika itu dengan paksa akan beberapa orang bisa melakukannya sendiri saya pikir itu luar biasa itu cara terbaik untuk melakukannya jika itu adalah sepotong pita itulah yang saya suka menggunakan pita Mayo yang fantastis itu sudah ada untuk waktu yang lama dan itu menghilangkan beberapa paranoia yang dimiliki orang-orang dengan pertama kali merekam mulut mereka itu sangat baik untuk anak-anak. Anda tidak ingin merekam mulut anak-anak. Pita senyum hanya semacam itu memberikan pengingat lembut untuk menjaga mulut Anda tetap tertutup kapan saja Anda dapat berbicara. Anda dapat bernapas melalui mulut Anda tetapi itu hanya dengan lembut mengingatkan Anda untuk tetap menutup mulut Anda Saya pikir itu bagus beberapa orang menggunakan rumput dagu apa pun yang ingin Anda gunakan. Tetapi menghirup masuk dan keluar melalui hidung Anda di malam hari memiliki begitu banyak manfaat

  • Pacarmu telah melihatnya
  • Jutaan orang telah mengalaminya sekarang
  • Dan itu gratis dan mudah tersedia untuk semua orang


It's just it's profound and you know this this whole discovery of breath and sleep in the two-way relationship has just been so Illuminating for me and that's hugely part of the reason why I wanted to have a conversation with you to get that message out out there The Life-Changing Benefits of Breathwork. the perfect rhythm of breathing there was this fascinating thing you talked about that there is a perfect Rhythm to breathing which is it was quite spooky reading about it what is the perfect Rhythm to breathing? 


Hanya saja itu sangat mendalam dan Anda tahu ini seluruh penemuan nafas dan tidur dalam hubungan dua arah baru saja sangat Menerangi saya dan itu adalah bagian besar dari alasan mengapa saya ingin berbicara dengan Anda untuk mendapatkan pesan itu di luar sana Manfaat Breathwork yang Mengubah Hidup. ritme pernapasan yang sempurna ada hal menarik yang Anda bicarakan bahwa ada Ritme yang sempurna untuk bernafas yang cukup menakutkan membaca tentang itu apa Ritme yang sempurna untuk bernafas?


In depends on who you are. I've learned a lot more about this as well but a good first place to start is this five to six seconds in five to six seconds out. You can get more geeky after you hit that. I used to call this 5.5. I write about this in the book with 5.5 seconds in 5.5 seconds out that's 5.5 breaths per minute that's what researchers found to be really the most beneficial, but then I got so 

  • many inquiries 
  • and emails 
  • and letters from people saying you know 

I'm into the slow breathing but I can't hit that half second and it's driving me crazy. and I've been trying for two weeks I'm like good god, what have I done here. So I'm now telling people five to six seconds is fine you don't have to worry about that half seconds being off anything in that range but what I've learned since this book has come out that tall people 

  • six foot 
  • six one 
  • and above 


Dalam tergantung siapa Anda. Saya telah belajar lebih banyak tentang ini juga, tetapi tempat pertama yang baik untuk memulai adalah lima hingga enam detik dalam lima hingga enam detik. Anda bisa menjadi lebih culun setelah Anda menekan itu. Dulu saya menyebut ini 5.5. Saya menulis tentang ini di buku dengan 5,5 detik dalam 5,5 detik keluar itu 5,5 napas per menit itulah yang para peneliti temukan benar-benar yang paling bermanfaat, tetapi kemudian saya mendapatkannya

  • Banyak pertanyaan
  • Dan email
  • Dan surat dari orang-orang yang mengatakan kamu tahu


Saya bernafas lambat tetapi saya tidak bisa memukul setengah detik itu dan itu membuat saya gila. dan saya telah mencoba selama dua minggu saya seperti tuhan yang baik, apa yang telah saya lakukan di sini. Jadi saya sekarang memberi tahu orang-orang lima hingga enam detik tidak apa-apa Anda tidak perlu khawatir tentang setengah detik itu menjadi apa pun dalam kisaran itu tetapi apa yang telah saya pelajari sejak buku ini telah keluar bahwa orang-orang tinggi

  • Enam kaki
  • Enam satu
  • Dan di atas


Should be breathing even slower larger lungs diaphragm has more time to descend so around four and a half breaths per minute. So that's about eight seconds and eight seconds out even slower. And for kids they naturally need to breathe more so you want to start a kid off at start at three and three out just starting there and working up to that so this is a general guide that will work for most people a good launching spot. But once you get there and you're comfortable for that you can actually view in real time your HRV to find your perfect perfect Rhythm because. it varies a little bit for most people 

so slow is better?

so if you're taller yes but but not necessarily for some people who have Panic anxiety who don't have a very good CO2 threshold you have to start with two and two out. just doing that once you get comfortable with that let's go 

  • three and three out 
  • four and four out right

and you find what's most comfortable for you it's wonderful being in the world of wearables. where you can actually see, where your body is responding most to my girlfriend does a lot of um that kind of it's almost I can almost describe it as like a psychedelic experience um is that what they call Inner the the inner fire stuff or is that the holotropic I don't really know the difference between the two but that when you do the breathing breathing ceremonies that almost it was almost like my ego dropped away the first time 

Seharusnya bernafas lebih lambat lagi diafragma paru-paru yang lebih besar memiliki lebih banyak waktu untuk turun sehingga sekitar empat setengah napas per menit. Jadi itu sekitar delapan detik dan delapan detik bahkan lebih lambat. Dan untuk anak-anak mereka secara alami perlu bernapas lebih banyak sehingga Anda ingin memulai anak-anak pada awal pukul tiga dan tiga baru mulai dari sana dan bekerja untuk itu jadi ini adalah panduan umum yang akan bekerja untuk kebanyakan orang tempat peluncuran yang baik. Tetapi begitu Anda sampai di sana dan Anda merasa nyaman untuk itu, Anda benar-benar dapat melihat secara real time HRV Anda untuk menemukan Ritme sempurna sempurna Anda karena. itu sedikit berbeda untuk kebanyakan orang

Jadi lambat lebih baik?


Jadi jika Anda lebih tinggi ya tetapi tidak harus untuk beberapa orang yang memiliki kecemasan panik yang tidak memiliki ambang CO2 yang sangat baik Anda harus mulai dengan dua dan dua keluar. hanya melakukan itu setelah Anda merasa nyaman dengan itu ayo pergi

  • Tiga dan tiga keluar
  • Empat dan empat keluar benar

Dan Anda menemukan apa yang paling nyaman bagi Anda itu luar biasa berada di dunia perangkat yang dapat dikenakan. di mana Anda benar-benar dapat melihat, di mana tubuh Anda paling merespons pacar saya melakukan banyak um semacam itu hampir saya hampir dapat menggambarkannya sebagai pengalaman psikedelik um adalah apa yang mereka sebut Inner the inner fire stuff atau apakah itu holotropic saya tidak benar-benar tahu perbedaan antara keduanya tetapi ketika Anda melakukan upacara pernapasan yang hampir seperti ego saya jatuh pertama kali


I did it I felt so emotional the first time I did it not in a not in like a sad like a sad way I just could see things a little bit more clearly in my life. The first time I did one of these breath work sessions with her and I felt the need to apologize to a bunch of people because I just I'd had an argument with someone that day about something small and I just felt it was almost like my ego had just like dissolved or something what's going on there what is that you know because it's all people are prescribing this as a cure for like mental health and Trauma 


Saya melakukannya saya merasa sangat emosional pertama kali saya melakukannya tidak dalam cara yang tidak seperti sedih seperti sedih saya hanya bisa melihat hal-hal sedikit lebih jelas dalam hidup saya. Pertama kali saya melakukan salah satu sesi kerja napas ini dengannya dan saya merasa perlu untuk meminta maaf kepada sekelompok orang karena saya baru saja berdebat dengan seseorang hari itu tentang sesuatu yang kecil dan saya hanya merasa itu hampir seperti ego saya telah larut atau sesuatu yang terjadi di sana apa yang Anda tahu karena itu semua orang meresepkan ini sebagai obat untuk kesehatan mental dan Trauma


Well I could tell you what's going on biologically. I could tell you what's going on 

  • psychologically, 
  • psychically 
  • and more 

We'll start with the biology  a lot of these very vigorous breathing techniques which I would strongly suggest people figure out your breath Foundation before you go on to these. Don't just jump into this stuff everything we've talked about nasal breathing slow breathing proper biomechanics if you figure out all that you will get so much more out of these more vigorous breathing exercises. 

So a lot of these have you breathe very fast sometimes through the mouth and you may be saying well I thought you just said we shouldn't be breathing through the mouth for these short exercises. It's perfectly fine and you breathe that way to specifically elicit a stress response in your body that you are creating. It's the same thing with ice baths right? those aren't relaxing they cause a stress response. So when you're breathing pranayama Kundalini holotropic you are stressing your body out. 


Yah saya bisa memberi tahu Anda apa yang terjadi secara biologis saya bisa memberi tahu Anda apa yang terjadi secara psikologis, psikis dan lebih banyak lagi kita akan mulai dengan biologi banyak teknik pernapasan yang sangat kuat ini yang saya akan sangat menyarankan orang-orang mencari tahu Fondasi napas Anda sebelum Anda melanjutkan ke ini. Jangan hanya melompat ke hal ini semua yang telah kita bicarakan tentang pernapasan hidung pernapasan lambat biomekanik yang tepat jika Anda mengetahui semua yang akan Anda dapatkan lebih banyak dari latihan pernapasan yang lebih kuat ini. Jadi banyak dari ini membuat Anda bernapas sangat cepat kadang-kadang melalui mulut dan Anda mungkin mengatakan dengan baik saya pikir Anda baru saja mengatakan kita tidak boleh bernapas melalui mulut untuk latihan singkat ini itu sangat baik-baik saja dan Anda bernapas dengan cara itu untuk secara khusus mendapatkan respons stres di tubuh Anda yang Anda ciptakan. Itu hal yang sama dengan mandi es kan? Itu tidak santai mereka menyebabkan respons stres sehingga ketika Anda bernapas pranayama Kundalini holotropik Anda membuat tubuh Anda stres.


And then you're learning how to use your breath to calm your body down right? because all of these breathing techniques you and then you hold your breath and then you breathe slow and then you go back to and then you hold your breath so you are learning how to take control of your nervous system function and stress. And so that stress you're compacting into this exercise so you don't carry it around with you the rest of the day. Like I do and so many other people  go there you blow a fuse and then you're able to be chilled the rest of the day. 

So biologically what's happening to your blood flow when you're over breathing you are inhibiting blood flow to your brain people I've heard this in breath work classes people say 

the more you breathe the more oxygen is getting to your brain that's why you're getting so high the opposite is happening you're inhibiting blood flow right now if we were to over breathe and yeah you're gonna feel light-headed you're going to feel some tingling in your fingers that's not from an increase of blood circulation but a decrease 


Dan kemudian Anda belajar bagaimana menggunakan napas Anda untuk menenangkan tubuh Anda kan? Karena semua teknik pernapasan ini Anda dan kemudian Anda menahan napas dan kemudian Anda bernapas perlahan dan kemudian Anda kembali dan kemudian Anda menahan napas sehingga Anda belajar bagaimana mengendalikan fungsi sistem saraf dan stres Anda. Dan agar stres itu Anda memadatkan ke dalam latihan ini sehingga Anda tidak membawanya bersama Anda sepanjang hari. Seperti yang saya lakukan dan begitu banyak orang lain pergi ke sana Anda meledakkan sekering dan kemudian Anda bisa kedinginan sepanjang hari.

Jadi secara biologis apa yang terjadi pada aliran darah Anda ketika Anda terlalu bernapas Anda menghambat aliran darah ke otak Anda orang-orang Saya pernah mendengar ini di kelas kerja napas orang-orang mengatakan

Semakin banyak Anda bernapas semakin banyak oksigen yang masuk ke otak Anda itu sebabnya Anda menjadi sangat tinggi yang sebaliknya terjadi Anda menghambat aliran darah sekarang jika kita terlalu banyak bernapas dan ya Anda akan merasa pusing Anda akan merasakan kesemutan di jari-jari Anda itu bukan dari peningkatan sirkulasi darah tetapi penurunan

So you can breathe into a state in which you have 40 percent less blood flow to your brain by over breathing. Holotropic is classic you start feeling all kinds start going like this. That's from all the ionized calcium being glommed on with albuminum. So all of these and lack of CO2. So this is a classic response something. 

Some breath work people say it's because you're going back in time and you're becoming a bird. And all that's beautiful if you want to believe that. But what is actually happening to your body is that we're losing that calcium is being sucked up. And that CO2 is being inhibited so that vasodilation is happening. And it's causing you felt that I felt it too. It's freaking when it first happens. But it's completely natural and it comes back when you hold your breath or you breathe more slowly. I only knew I was doing that because of a photo. So they took a photo of me while I was doing the breath work exercise. And we're in the air, I didn't put them there. And my fingers were curled like a crap it was like that was like that whoever's running. That breath work is doing the right thing, because you want to get to that state if you're ready for that state 

Jadi, kau bisa bernapas dalam keadaan di mana aliran darah ke otakmu berkurang 40 persen, karena bernapas berlebihan. Holotropik itu klasik, kau mulai merasakan semua jenis mulai berjalan seperti ini karena semua kalsium terionisasi yang dipadukan dengan albuminum. Jadi semua ini dan kekurangan CO2, jadi ini adalah respons klasik. 

Beberapa ahli pernapasan mengatakan itu karena kau kembali ke masa lalu dan kau menjadi burung dan semua itu indah jika Anda ingin mempercayainya. Tetapi apa yang sebenarnya terjadi pada tubuhmu adalah kita kehilangan kalsium yang dihisap. ke atas. Dan CO2 tersebut dihambat sehingga terjadi vasodilatasi dan menyebabkan kau merasakan hal yang sama. Aku juga merasakannya. Sungguh menakutkan saat pertama kali terjadi. Tapi itu benar-benar alami dan muncul kembali saat kau menahan napas atau bernapas lebih lambat. Aku hanya tahu, aku melakukan itu karena sebuah foto. Jadi mereka mengambil fotoku saat aku sedang melakukan latihan pernapasan dan milikku dan kami berada di udara. Aku tidak meletakkannya di sana dan jari-jariku melengkung seperti a sial rasanya seperti itu. Siapa pun yang menjalankan latihan pernapasan itu melakukan hal yang benar, karena kau ingin mencapai keadaan itu jika kau siap untuk keadaan itu.

So that's what's happening to the brain. And the body you were denying yourself oxygen, you were stressing yourself out. so that you can live without that stress after that class. sorry so how is it getting the stress out of me though the same way that a cold bath is the same way that going to a gym for a half an hour or an hour you're working getting the stress out the same way of going to a yoga class for an hour like I feel so relaxed right? This is compounding that stress it's stressing out your physical body and your brain it's really pushing it. So that you can be reacquainted with what a threat actually is right you're not over sensed so when an email comes in from a friend and they're being kind of pissy at you you don't completely lose your top right? So I never want to talk to you again.

Jadi itulah yang terjadi pada otak dan tubuh. Anda kekurangan oksigen sehingga membuat dirimu stres. Sehingga kaudapat hidup tanpa stres setelah kelas itu. Maaf jadi bagaimana cara menghilangkan stres dariku? meskipun cara yang sama seperti mandi air dingin sama dengan pergi ke gym selama setengah jam atau satu jam. Kau bekerja menghilangkan stres dengan cara yang sama seperti pergi ke kelas yoga selama satu jam. Sepertinya aku merasa sangat santai kan? 

Hal ini menambah stres yang membuat tubuh fisikmu stres dan otakmu benar-benar mendorongnya supaya kamu bisa mengetahui kembali ancaman apa yang sebenarnya, kan. Kau tidak terlalu peka, jadi ketika ada email masuk dari teman dan mereka agak kesal padamu, kamu tidak akan kehilangan kendali sepenuhnya, kan? Jadi aku tidak ingin berbicara denganmu lagi.

And I think that's one of the reasons why after that class you just went, I have a better perspective on what stress is 

  • how I should be treating other people around me. 
  • and how my brain should be feeling. 

That relaxed feeling, that you have so it's harder to quantify psychologically especially psychically or spiritually. What's happening as a very personal experience. However I will say having done a lot of this intense breath work, you know this vigorous breath work. I've seen people absolutely transformed by it. They do it one time then they come back the second time, they're a little better at it. And they get rid of a lot of luggage psychological luggage. People have go through some real stuff when they're doing it.

I think it's beautiful because this is something that we're doing completely, naturally with our own bodies. That we have access to there's nothing exogenous about it, right. You know this is something that we're commanding inside our nervous systems. So that's something I think needs to be explored a lot more. I tried numerous times to get into an MRI machine. I want to do blood work. I did one study which was not in this book in the hypoxia Lab at San Francisco one of the oldest hypoxia labs. And have freaked out the researchers so much that they really didn't want to be a part of it. 

So because my hands did that thing and they were pulling blood and my CO2 was so low that you know they wanted to put me into the ER. I said no I feel great. I said this is what it's supposed to be doing. But they want to see everything consistent all the time, right? They see these big dips and CO2. 

Dan menurutku itulah salah satu alasan mengapa setelah kelas itu kau menjadi seperti itu? Aku memiliki perspektif yang lebih baik tentang apa itu stres? adalah bagaimana aku harus memperlakukan orang lain di sekitarku.

Dan bagaimana otakku seharusnya merasakan perasaan santai yang kau miliki, sehingga lebih sulit untuk mengukur secara psikologis terutama secara psikis atau spiritual apa yang terjadi sebagai pengalaman yang sangat pribadi. 

Namun aku akan mengatakan bahwa setelah melakukan banyak latihan pernapasan yang intens, kau tahu latihan pernapasan yang kuat ini, Aku telah melihat orang-orang yang benar-benar berubah karena hal itu. Mereka melakukannya satu kali, lalu kembali lagi pada kali kedua, mereka menjadi sedikit lebih baik dan membuang banyak beban psikologis. Orang-orang telah melalui beberapa hal nyata ketika mereka melakukannya. Itu sangat indah karena ini adalah sesuatu yang kita lakukan secara alami dengan tubuh kita sendiri, sehingga kita dapat mudah mengaksesnya. Tidak ada yang bersifat eksogen kan? Kau tahu ini adalah sesuatu yang kita sedang mengatur sistem saraf kita. Jadi itu adalah sesuatu yang menurutku perlu dieksplorasi lebih jauh. 

Aku mencoba berkali-kali untuk masuk ke mesin MRI. Aku ingin melakukan pemeriksaan darah. Aku melakukan satu penelitian yang tidak ada dalam buku ini, di Lab hipoksia di San Francisco salah satu laboratorium hipoksia tertua. Dan telah membuat takut para peneliti sehingga mereka benar2 tak ingin menjadi bagian darinya karena tanganku melakukan hal itu. Mereka mengambil darahku, dan CO2 ku sangat rendah, sehingga kau tahu mereka ingin memasukkanku ke UGD. Aku bilang tidak, tidak, aku baik2 saja. Aku bilang inilah yang seharusnya terjadi, namun mereka ingin melihat semuanya konsisten sepanjang waktu. Mereka melihat penurunan besar dan CO2. 


They see this stress they associate that with serious illness. They don't realize, when you bring it on yourself. It's something that you can help to master. And so I hope that more research will look into what happens to the brain during these vigorous breathing exercises. Because not a lot has been done, but I know it's very beneficial for people. And there's been several studies showing just how beneficial it is 

  • for depression 
  • for anxiety 
  • even autoimmune issues 
  • and more of all the things we've discussed 


Mereka melihat stres berkaitan dengan penyakit serius yang tidak mereka sadari ketika Anda mendatangkannya pada dirimu sendiri. Itu adalah sesuatu yang dapat kau bantu untuk kuasai. Oleh karena itu, aku berharap lebih banyak penelitian akan melihat apa yang terjadi pada otak selama latihan pernapasan berat ini. Karena belum banyak yang dilakukan, namun aku tahu ini sangat bermanfaat bagi manusia dan ada beberapa penelitian yang menunjukkan betapa bermanfaatnya latihan ini.

  • untuk depresi
  • untuk kecemasan
  • bahkan masalah autoimun
  • dan lebih banyak lagi dari semua hal yang telah kita diskusikan


What is the most important thing that we've missed that is pertinent to 

  • breathing 
  • Health 
  • well-being 
  • and you know daily practices? 


What is the most important subject matter that we've missed in this conversation?

I don't think, it's necessarily that we've missed anything. I think it's the importance of sort of doubling down on a point of trying to make a few times is 

  • you don't need to pay for this stuff 
  • you don't need to read a bunch of different scientific articles 

to know that breath is a healing and very nourishing modality this is something that's available to us all day long all night long. 


Hal terpenting apa yang kami lewatkan yang berkaitan dengan 

  • Pernapasan,
  • Kesehatan,
  • kesejahteraan, 
  • dan Anda mengetahui praktik sehari-hari?

Apa pokok bahasan terpenting yang kita lewatkan dalam percakapan ini.

Menurutku, kita belum tentu melewatkan apa pun. Menurutku, yang terpenting adalah menggandakan poin yang ingin kita capai beberapa kali.

  • Kau tak perlu membayar untuk barang ini
  • Kau tak perlu membaca banyak artikel ilmiah yang berbeda

untuk mengetahui bahwa napas adalah modal penyembuhan dan sangat bergizi. Ini adalah sesuatu yang tersedia bagi kita sepanjang hari sepanjang malam.


So you can just focus on these simple things get good at those simple things and work up from there. Ultimately I would love if people finally were able to work up to go to these big breath work powerful sessions. Because I don't know anyone that's gone to one of these and hasn't really gotten something out of it. I think you're.

I went to your living, proof of that right now. I'm an ultimate skeptic as well as am I that's the nature of of my job. So just adopt these simple things. And I will say a final word breathing dysfunction is a serious problem, 

  • especially with kids 
  • especially for adults as well.

So take this seriously fix it. And I think you'll really see the benefits from that. 


Jadi kau bisa fokus pada hal2 sederhana ini. Kuasai hal2 sederhana itu dan mulailah dari sana. Aku akan senang jika orang2 akhirnya bisa bekerja keras untuk mengikuti training NAPAS yang hebat ini. Karena aku tak tahu siapa pun yang pernah mengikuti salah satu acara ini, dan belum benar-benar mendapatkan manfaat darinya. Aku pikir kaulah orangnya… oh ya, saya pergi ke bukti hidup Anda tentang hal itu sekarang. Saya seorang yang sangat skeptis dan begitu pula saya, itulah sifat pekerjaan saya. Jadi terapkan saja hal-hal sederhana ini dan saya akan mengatakan bahwa pada akhirnya disfungsi pernapasan adalah masalah serius 

  • terutama pada anak-anak, 
  •  orang dewasa 

Jadi tanggapi masalah ini dengan serius. Dan saya pikir Anda akan benar-benar melihat manfaatnya.


You'll hear in part because you're doing a BBC Master series aren't you? my team told me yes which is very exciting so that Maestro series have you written it yet do you know what it's I am in the midst right after this okay okay write it up yep and I'm presuming it's going to be on some some of the subject matter we've discussed it 

It will be it it's a basic guide and toolbox of exactly what to do and when and how to improve these conditions but it also contains 90 of this book was thrown out right because I didn't want to have a 600 page book so I'm able to slip in all this other stuff that was thrown out and some of this more mystical some history but a lot of science as well 

Kau akan mendengarnya sebagian karena kau sedang membuat serial BBC Master, bukan? Timku memberitahuku, yang sangat menarik sehingga serial Maestro sudahkah kau menulisnya. Namun tahukah kamu apa yang sedang kulakukan setelah ini? Oke tuliskan ya dan aku berasumsi itu akan membahas beberapa pokok bahasan yang telah kita diskusikan. 

Ini akan menjadi panduan dasar dan kotak peralatan tentang 

  • apa yang harus dilakukan?
  • dan kapan serta bagaimana memperbaiki kondisi ini? 

Tetapi juga berisi 90 buku ini dibuang. Karena aku tak ingin memiliki buku setebal 600 halaman. Jadi aku dapat menyelipkan semua barang lain yang dibuang, dan beberapa di antaranya yang lebih mistis, beberapa sejarah tetapi juga banyak ilmu pengetahuan.


James  I could talk to you forever about this. I really really could such a that your way of articulating the points and the research you've done is so captivating but I can see our carbon dioxide is ticking up it's so funny I feel like I'm like you know a little bit like all of a sudden I am going to buy one of those things though we have a closing tradition, okay. Which is the last guest leaves a question for the next guest not knowing who they're going to leave be leaving it. For the question left for you very simple 

what is it that drives you to be the best version of you?

James, aku bisa bicara denganmu dalam waktu yang lama tentang ini. Benar2 caramu mengartikulasikan poin dan penelitian yang telah kau lakukan sangat menawan. Tetapi aku dapat melihat karbon dioksida kita terus meningkat. Ini sangat lucu. Aku merasa seperti kau tahu sedikit tentang semuanya. Tiba-tiba aku akan membeli salah satu dari barang-barang itu, meskipun kita memiliki tradisi penutupan. Oke yaitu tamu terakhir meninggalkan pertanyaan untuk tamu berikutnya yang tidak tahu siapa yang akan mereka tinggalkan akan meninggalkannya. Untuk pertanyaan yang tersisa untuk Anda sangat sederhana. 

Apa yang mendorongmu untuk menjadi versi terbaik dirimu? 


Curiosity that's all that's the only thing that not the only thing but the main thing that I wake up in the morning I'm excited to take on the day because I have the luxury of having a job that allows me to be curious I've had a lot of jobs that did not allow me to be curious but I'm able to ask questions and have conversations and it's every day is is a privilege because of that. 

Rasa ingin tahu itu saja itu satu-satunya hal yang bukan satu-satunya tetapi hal utama yang saya bangun di pagi hari Saya bersemangat menjalani hari karena saya mempunyai kemewahan memiliki pekerjaan yang membuat saya penasaran Saya sudah mempunyai banyak pekerjaan yang tidak membuat saya penasaran tetapi saya bisa mengajukan pertanyaan dan bercakap-cakap dan setiap hari adalah suatu keistimewaan karena itu.


Well I think from reading this book as I said this is the book that 

  • has sat on my bedside 
  • on my girlfriend's side for the last I think a year roughly since we moved into that new place. 

you've done a phenomenally great job of condensing the information to make it accessible and relatable to every type of reader out there but it's so it's like a light every other page there's almost like a light bulb that's being switched on in my head

  • about the way that I'm living my life 
  • and how small simple things that as you say aren't complex. 

I don't need to buy some huge course or I don't need to become a master in anything can have a fundamental change in my life. And that's why this book is so unbelievably important but I mean the book speaks for itself because this book is sold like absolutely crazy and it's one of those books that is being driven by Word of Mouth one person is passing it to another you know I can talk through the people in my team in the web of how the book traveled and Jemima and then Merlin and Sophie and so on 


Kupikir dari membaca buku ini seperti yang pernah kukatakan, ini adalah buku yang telah ada 

  • di samping tempatku
  • di sisi pacarku selama setahun terakhir. Sekitar setahun sejak kita pindah ke tempat baru itu

Kau telah melakukan usaha yang luar biasa hebat dalam memadatkan informasi untuk membuatnya mudah diakses. Dan berhubungan dengan semua jenis pembaca di luar sana, tapi ini seperti cahaya, setiap halaman lainnya hampir seperti bola lampu yang dinyalakan di kepalaku. 

  • Tentang cara menjalani hidup 
  • dan betapa hal-hal kecil dan sederhana / tidak rumit. 

Saya tidak perlu membeli pelatihan besar atau saya tidak perlu menjadi ahli dalam bidang apa pun yang dapat mengubah hidup saya secara mendasar. Dan itulah mengapa buku ini sangat penting. Tapi maksud saya, buku ini berbicara sendiri karena buku ini terjual dengan sangat gila-gilaan. Dan merupakan salah satu buku yang didorong oleh Word of Mouth, Seseorang menyebarkannya ke orang lain. Kau tahu aku bisa berbicara melalui 

  • orang-orang di timku 
  • di web tentang perjalanan buku itu. Seperti Jemima, lalu Merlin dan Sophie, dan seterusnya


And I think that speaks to this book I think it's fun it's a shame it's a real shame that I actually believe that this book is now required reading but it speaks to 

  • the misalignment problem 
  • and how far we've gotten from good habits as it relates to breathing. 

And the consequences that that it's had on our health I'm very excited to see the BBC Maestro series as well I'll be checking out looking out for that because I love the series and they provide as you say an actionable toolkit for a lot of the things we're talking about today. 

  • I love the way you approach subject matters
  • I love the impartiality of it 
  • I love the fact that you lead with the evidence 


Dan menurutku hal itu sesuai dengan buku ini. Kurasa menyenangkan, sayang sekali, sungguh memalukan bahwa aku benar-benar percaya bahwa buku ini sekarang wajib dibaca. Tetapi buku ini berbicara tentang 

  • masalah ketidakselarasan 
  • dan seberapa jauh kita telah berkembang dari kebiasaan baik yang berkaitan untuk bernapas, serta dampaknya terhadap kesehatan kita. 

Aku juga sangat bersemangat untuk menonton serial BBC Maestro. Aku akan memeriksanya karena memang menarik serial seperti ini. Dan mereka menyediakan, seperti yang kau katakan, perangkat yang dapat ditindaklanjuti untuk banyak hal. tentang hal-hal yang kita bicarakan hari ini.

  • Saya suka cara Anda mendekati materi pelajaran
  • Saya suka ketidakberpihakannya
  • Saya menyukai kenyataan bahwa Anda memimpin dengan bukti


First and as you've done throughout this conversation you try and keep your opinion secondary to what the evidence is saying which I think is really important. And a lot of people actually they get quite scared of what the evidence is saying. So they either avoid it or  they don't mention it at all. But you hold that line really really well. 

Your work is going to help so many people I cannot I can't imagine millions and millions of people that you'll never get to meet so on behalf of all of those people. Including my girlfriend as I said she started Studio upstairs called Bali breath work because in part because of what you wrote so afterwards I'd just love to show you it but um just so you can see it because you it's it's an example for you of all the lives that you'll never meet that your work is touching you'll never you'll never get to meet you know you'd probably if we hadn't met today you wouldn't even know there was a studio that had launched in London. Because of your work or there was someone that's dedicated their life now to helping people with breath because of your work so um on behalf of all those people you'll never meet thank you James your work is very necessary and I can't wait to see what you write about next 

I'm very intrigued I heard there's a book on the way very excited by that 

Thank you very much for having me 


Pertama dan seperti yang telah anda lakukan sepanjang percakapan ini, Anda mencoba untuk menjaga pendapat Anda di urutan kedua setelah apa yang dikatakan bukti yang menurut saya sangat penting. Dan banyak orang sebenarnya mereka cukup takut dengan apa yang dikatakan bukti, jadi mereka juga menghindarinya atau mereka tidak mengindahkanya sama sekali. Tapi anda memegang teguh kalimat itu dengan sangat baik. 

Pekerjaan Anda akan membantu begitu banyak orang. Saya tidak dapat membayangkan jutaan dan jutaan orang yang tidak akan pernah Anda temui. Jadi 

  • atas nama semua orang itu. 
  • Termasuk pacar saya seperti yang saya katakan, dia memulai Studio di lantai atas bernama Bali breath work 

karena sebagian karena apa yang Anda tulis.

Jadi setelah itu saya hanya ingin menunjukkannya kepada anda tetapi supaya Anda dapat melihatnya karena Anda itu adalah contoh bagi Anda sepanjang kehidupan yang tidak akan pernah kamu temui. Bahwa karyamu sangat menyentuh, kamu tidak akan pernah bisa bertemu, kamu tahu, kamu mungkin akan melakukannya.

Jika kita tidak bertemu hari ini, kamu bahkan tidak akan tahu bahwa ada studio yang punya diluncurkan di London. Karena pekerjaanmu atau ada seseorang yang mendedikasikan hidupnya sekarang untuk membantu orang yang bernafas, karena pekerjaanmu. Jadi atas nama semua orang yang tidak akan pernah kamu temui, terima kasih James pekerjaanmu sangat diperlukan. Dan aku tidak sabar untuk lihat apa yang Anda tulis selanjutnya. Saya sangat tertarik. Saya mendengar ada buku yang sedang dalam perjalanan. Saya sangat tertarik dengan hal itu

terima kasih banyak telah menerimaku

Comments