Skip to main content

Prof. Myles Bassell (3) - Identifying an unmet need, Target Market, Marketing Research

 

There's five Key activities in marketing, the first activity is to identify an unmet need. So this is also a broad look at marketing because you can take lots of courses in marketing 

  • you could read many books in marketing 
  • you could read thousands and thousands of pages of marketing 

but just so that we start our discussion at a place where we could sort of get the big picture when we think about marketing. So I want you to understand where we're starting from and where we're going to end up. 



So the first step in marketing is to identify an unmet need and in order to do that we're going to do marketing research.

  • we're going to do qualitative research and quantitative research 
  • we're going to do primary research and we might also purchase secondary research 
  • it could be a mail survey 
  • it could be a phone survey 
  • it could be an internet survey 


A good example of qualitative research would be focus groups. And focus groups we have 10 or 12 people that presumably are in our target market. The target market is those people that we want to buy our product. And we get their input on what are some of the problems they're experiencing in let's say using cooking products. And we'll share with them a variety of Concepts to try and understand whether or not those concepts are going to solve the problems that they have. But after doing four rounds of focus group we're going to basically have interviewed 48 people. We don't really have anything  statistically significant there where we could say 87% said that one of the problems they have is food sticking to the pot. 

Now if consumers say that in their research that's helpful to us because then what we're going to do is test that in quantitative research. So we're going to do a survey with that survey we're going to try to get about 1,500 respondents. 


Ada lima kegiatan utama dalam pemasaran. Kegiatan pertama adalah mengidentifikasi kebutuhan yang belum terpenuhi. Jadi, ini juga merupakan pandangan yang luas tentang pemasaran, karena kalian bisa mengambil banyak kuliah pemasaran, 

  • membaca banyak buku tentang pemasaran, 
  • bahkan membaca ribuan halaman tentang pemasaran. 

Tapi agar kita bisa memulai diskusi ini dari titik yang memberi kita gambaran besar tentang pemasaran, kita akan mulai dari dasar. Saya ingin kalian memahami dari mana kita memulai dan ke mana kita akan menuju.


Langkah pertama dalam pemasaran adalah mengidentifikasi kebutuhan yang belum terpenuhi. Dan untuk melakukan itu, kita akan melakukan riset pemasaran

  • Kita akan melakukan riset kualitatif dan riset kuantitatif. 
  • Kita akan melakukan riset primer, dan mungkin juga membeli riset sekunder.


Contoh yang baik dari riset kualitatif adalah diskusi kelompok (focus group). Dalam diskusi kelompok, biasanya ada 10 atau 12 orang yang diduga termasuk dalam target market kita. Target Market adalah kelompok orang yang kita harapkan akan membeli produk kita.

Kita akan meminta masukan dari mereka mengenai masalah-masalah yang mereka alami, misalnya dalam hal penggunaan produk2 memasak. Kita akan menunjukkan berbagai konsep kepada mereka untuk mencoba memahami apakah konsep2 tersebut dapat menyelesaikan masalah yang mereka alami.

Namun setelah melakukan empat sesi diskusi kelompok, pada dasarnya kita hanya akan mewawancarai sekitar 48 orang. Jumlah tersebut belum cukup signifikan secara statistik untuk bisa mengatakan, misalnya, bahwa 87% dari mereka menyebutkan salah satu masalah yang mereka alami adalah makanan yang lengket di panci.

Jika konsumen menyebutkan hal itu dalam riset kualitatif, itu sangat membantu kita, karena selanjutnya kita akan mengujinya dalam riset kuantitatif. Jadi kita akan melakukan survei. Surveinya bisa melalui pos, telepon, atau internet. Dan dari survei tersebut, kita akan mencoba mendapatkan sekitar 1.500 responden.


Comments