Skip to main content

Prof. Myles Bassell (5) - Distribution before Advertising - AIDA (Attention, Interest, Desire, Action)

 

So it's always better to have distribution first. 

Before you start spending $10, $15, $20 million on Advertising to make people aware of our product or services, create interest and desire and ultimately to take action.

And that model....... AIDA

So what we do is, we try to get people's attention, create interest, develop desire, and ultimately get them to take action. 

But this is a cycle that has to occur. 

Now in order to get from attention to action involves a significant amount of marketing communication, and a significant investment.

So we're spending millions of dollars to make that a reality. 

So if they go there and the product is not there, that's a big problem. 

So the first one is to get people's attention. When we're advertising is to get people's attention. 

And that's why you see some of the ads, they're  quite creative and even if you don't like the ads, it's okay even if the ads is annoying if it gets your attention if it creates some stopping power for you to say "What's going on here"

And it's able to communicate the key FEATURES and benefits of the product or create interest so you develop a need to know more about the product or service. 

Jadi, selalu lebih baik untuk memastikan distribusi terlebih dahulu. Sebelum kita mulai menghabiskan $10, $15, atau $20 juta untuk iklan yang bertujuan membuat orang sadar akan produk atau layanan kita, membangkitkan minat dan keinginan. Dan pada akhirnya mendorong mereka untuk mengambil tindakan —  hanya untuk kemudian mengetahui bahwa tindakan mereka sia-sia.


Modelnya... AIDA


Yang kami lakukan adalah mencoba menarik perhatian orang, membangkitkan minat, mengembangkan keinginan, dan pada akhirnya membuat mereka bertindak. 

Namun ini adalah sebuah siklus yang harus terjadi. 

Nah, untuk bisa bergerak dari perhatian ke tindakan, dibutuhkan komunikasi pemasaran yang signifikan dan investasi yang besar. Kita menghabiskan jutaan dolar untuk mewujudkan hal itu.


Jadi, jika orang datang ke sana dan produknya tidak tersedia, itu masalah besar.


Langkah pertama adalah menarik perhatian orang. Itulah tujuan dari iklan kita: menarik perhatian mereka. Itulah mengapa beberapa iklan terlihat sangat kreatif — bahkan jika Anda tidak menyukai iklannya, tidak masalah. 

Bahkan jika iklannya terasa mengganggu, selama itu bisa menarik perhatian Anda, membuat Anda berhenti sejenak dan berpikir, "Ada apa ini?", 

dan mampu menyampaikan fitur utama dan manfaat produk — atau membangkitkan minat, sehingga Anda ingin tahu lebih jauh tentang produk atau layanan tersebut, 



Comments