Skip to main content

Prof. Myles Bassell (6) - Stopping Power - Creative Ads

 


That's why you see some of the ads they're quite creative. And even if you don't like the ad it's okay even if the ad is annoying if it gets your attention If it creates some stopping power for you to say "what's going on here." and it's able to communicate the key feur and benefits of the product or create interest so you develop um a need to know more about the product or service 



and ideally make you want the product right 

Create a desire for the

product even though if we've done 

our marketing research properly


 we've already identified 

the unmet need 

so now

we're just making people aware 

of the product or service we're just making them aware of the

solution it shouldn't be a tough sell for us to get people to buy the product

since we've already done the research and we know what their problems are but still we want to um instill in

them this desire for the product and ultimately get them to take action which means action is either they

log on and um search for the product on

the internet so they go to amazon.com to buy the product 

or they leave their

house and they go to Walmart 

or some other store if not immediately 

the next day

but at some point um shortly 

after they they s our

ad 


so that's why it's important 

to make sure the product is

available 




it's only in unique

circumstances that they would actually go back and look for the product 

again after they went in the

store and they were sold out 

do you agree in some categories it

makes sense 

right 


Itulah mengapa kita melihat beberapa iklan dibuat cukup kreatif. Bahkan kalaupun Anda tidak menyukai iklannya, — meskipun iklan itu terasa mengganggu, selama iklan tersebut mampu menarik perhatian Anda, tidak masalah. Yang penting iklan bisa menciptakan daya henti (stopping power) yang membuat Anda bertanya-tanya “apa ini?”, lalu mampu menyampaikan fitur dan manfaat utama dari produk, atau menimbulkan rasa ingin tahu sehingga Anda merasa perlu tahu lebih banyak tentang produk atau layanan tersebut, maka tujuan iklan tercapai.

Dan idealnya, iklan juga membuat Anda menginginkan produk itu—membangkitkan keinginan terhadap produk tersebut. Padahal, kalau riset pemasaran sudah dilakukan dengan baik, kita sebenarnya sudah tahu kebutuhan yang belum terpenuhi. Jadi sekarang kita hanya perlu membuat orang sadar akan produk atau layanan tersebut, menyadarkan mereka bahwa ada solusi. Seharusnya tidak terlalu sulit untuk membuat orang mau membeli produk itu, karena kita sudah tahu masalah mereka dari hasil riset.

Namun tetap saja, kita ingin menanamkan dalam diri mereka keinginan terhadap produk itu, dan pada akhirnya mendorong mereka untuk mengambil tindakan. Bentuk tindakan itu bisa berupa mereka masuk ke internet untuk mencari produk tersebut, pergi ke Amazon.com untuk membelinya, atau keluar rumah menuju Walmart atau toko lainnya. Mungkin tidak langsung saat itu juga, tapi keesokan harinya, atau setidaknya dalam waktu dekat setelah melihat iklan kita.

Karena itulah penting untuk memastikan produk tersedia.

Hanya dalam keadaan tertentu saja orang benar-benar mau kembali mencari produk itu setelah mereka pergi ke toko dan ternyata stoknya habis. Anda setuju kan, dalam beberapa kategori hal ini memang masuk akal?

Comments