Skip to main content

Ilmu Hakikat Part 2 | Catatan Ngaji Gus Baha



Kaifa Tathlubul Ajro Min Man Huwa Muhdihi ilaika 

Mulane jarene Hikam, kulo niku tak kenang jan hikam, coro hikam, wong ra ikhlas iku bento-bento ne uwong mergo coro hikam, logikane gampang. Dadi hikam nggo motivasi ikhlas, nganggo ilmu hakikat gampang, ngeten redaksine

 كَيْفَ تَطْلُبُ الاجر من من هُوَ مُهْديهِ إلَيْكَ 

Utek kem mbok deleh endi, kok njaluk opah kambek sing ngekek i hadiah, piye? Contone ngeten nggih, sampeyan tak kek i duwik 100 Juta, tak kek i, sampeyan tak kon dagang, bareng tak kon dagang sukses (terus) bati, bareng bati, njaluk opah neh ning aku. Kan lucu to nggih, wong sing ngekek i hadiah kok malah dijaluk i opah. 

Jare hikam, wong islam iku iman, iso sholat sebab taufiq e Alloh, Iso haji sebab taufiq e Alloh, kito iso ibadah sebab taufiq e Alloh, lha bar Alloh ngekek i taufiq kok dijaluk i opah. Lho kuwi lek nuntut opah kambek sing ngekek i hadiah? iku lucu to ra lucu? Masuk akal to ra masuk akal? 



Ikhlas pakai ilmu hakikat
Dadi sak jane gampang, supoyo kowe sholat ikhlas, yakin.. Ya Alloh sholat kulo, sebab kersane njenengan. Nggih pun tho.. Arep njaluk opah wis isin. Mpun dikek i hadiah sholat piro2 to. Sing marai kowe nuntut mergo GeEr ‘Ujub. Aku iso sholat, lek iso sholat berhak suargo lho ‘Ujub. Bolak balik, kenapa kita ikhlas susah, Mergo awale ilmu mu mbok kawal ambek ilmu syari’at. Nek coro kowe awale cara melihat ilmu hakikat Ikhlas iku gampang, Nggih mboten? 

Loh mboten guyon niki, tenan 

Gampang pundi ikhlase njenengan mbek ilmune kulo?   Sampeyan rasakne disek. Dadi ikhlas iku, kudu dimulai ko ilmu hakikat disek, iku gampang. Koyok kulo misale mulang, Ya Alloh, njenengan nekdir kulo ngalim nekdir kulo saget mulang, berarti njenengan maringi kulo saget ibadah, selesai kan. Tapi lek nuruti syari’at? Wah guru sak huruf dadi sewu dinar. Terus gampang nggremeng kan kulo. Ngaji gak dihormati, nyangoni sitik. Malah ra karu karuan. Gara2 pertama mandang, wes nganggo syari'at.

Aku mulang, berarti aku berhak ntuk alfu dinar Wong jare al lala (nadzom) iku, mulang sak huruf ae ditarif pinten? 1000 Dinar. Paham nggih, tapi nak pertama nganggo ilmu hakikat? Aku mulang ditekdir Pengeran, ditekdir nduwe kesempatan ibadah mpun kok nganti nuntut, wes ra kepikiran. Jenenge nuntut, jenenge ngundat ngundat wes ra kepikiran, faham nggih. Jadi sakniki, carane ikhlas iku piye? yo anut ilmu hakikat, (yoiku) Ilmu sing awale wes anut ilmu nopo? Hakikat. 



Ikhlas susah karena?
Lek Kowe pertama nganggo ilmu syariat, ikhlas mekso kowe. Yo mesti mekso to kowe, (misale) sampeyan ngroso nduwe duwik, ngroso nglakoni sholat, ngroso ngulang. Wes tak ulang tenanan, jebule ra pati ngormati aku, yo tersinggung to. Lho, lek tersinggune tiyang ikhlas mboten menyangkut ngoten, Ora pantes, quran diulangke kok kowe terlambat Quran diulang kok kowe guyon, Mergo piye2 standar Quran diulang, kudu 

idza dzukirollohu wajilat qulubuhum , 

kan benten to nggih. Mboten menyangkut pribadi, tersinggung mboten.


Supaya quran iku bener2 

zadat hum imanaa


Lha tersinggune wong syariat kan ngono. Gak ngregani wong. Gak ngregani wong sepuh Lek sing kyai jarene gak ngregani kyai Bareng umure tuwo, Gak ngregani wong tuwo. Malah nyikso ati to kowe, pertuntang pertuntung Lha sampeyan nganggo ilmu hakikat, selesai Wes ora kepikiran blas. Mulane coro sing ngarang hikam, coro sing ngarangh hikam sing ngarang ihya, Ikhlas iku gampang, sing marai angel, kowe ki nganggo ilmu syariat. Sehingga kowe ngroso ujub.



Takmir
Yo Iku mau, duwik iki wek ku, Ngalim, ilmu ku, ono mesjid tanpa aku, ra dadi masjid. Sehingga gak dadi imam, Yo nggremeng tenan, Lha lek awale ngangge ilmu hakikat. Ya Alloh njenengan rohman tenan, Nekdir kulo, saget ngamal dadi pengurus takmir Nekdir kulo saget dadi pantia takmir, Ngko misale sing dadi imam wong liyo, Alhamdulillah gusti, sakniki masjid rame.. Cek imame kulo, cek mboten Mboten penting, Butuh kulo ramene masjid.. Kulo niku pengurus takmir, maksude Ngrameni nopo? masjid. Takmir zaman akhir, ngrameni masalah. Dadi masjide tetep gak rame, masalahe nopo? (rame). Wes mboh raroh, Maksude takmir masjid lak ngramekno mesjid to nggih? Mboten ngramekno masalah nopo? Masjid, Paham Nggih,




Fii ro-yil 'aini
Fii ro’yil ‘aini (ing ndalem pandangane mripat)
Bainahuma barzakhun
bainaa (iku tetep ing ndalem antarane) 
bahroini barzakhun (utawi pembatas hajizun). 

Pun kulo terangaken, jadi hakikote antarane air tawar mbek air laut itu ada hajiz, ada faktor karakter masing2 gak saling terganggu. 

Fabii aiyi alaa i robbikuma (mongko ning piro nikmate pengeran loro nggorohno siro loro). 

Yakhruju minhumal lukluk u wal marjan, yukhroju 
bil bina’ fil maf’ul (sebagian riwayat itu diwoco yukhroju) berarti diwoco yakhruju kadang diwoco yukhroju

Ai min Masmu’i siwaa (Tegese saking kumpulane bahroini)
Ashyodiqi (kang mbeneri) 
bi ahadihima (kang sijine bahroini), yoiku segoro asin. Opo sing metu al lukluk u wal marjan, al lukluk mutioro, wal marjan perhiasan. 
Hirzun ahmar au sighoru.. Pokok e gampangane nama2 mutiara..



Teori Potensi
Walahul jawaril (utawi piro2 prahu, ai sufuri tegesi piro2 prahu)
al mungsyaatu
(tegese engkang diciptakan)
fil bahri (ind ndalem segoro).
Kal a’lami
ing perahu niku mau koyok gunung

Rumiyin perahu cilik2 ae disifati koyok gunung, opo maneh saiki gede2, nah niku mau, opo njamen selamet? Nak perahune gede, sawangane teknologine canggeh sawangane slamet, lak perahu konting, iku sawangane (gampang) kecelakaan. La dek kapan kae Senopati kapal canggih kecelakaan, sing perahu konting malah selamet. Malah sing podo nulungi perahu konting. 

Pengeran ra kenek diatur, lha ndenane wong sing ning segoro do ra kerem, sing tenguk2 ning aceh ning darat malah kerem. Lha saman lek wes, mulane wau, tenggene surat al isro’ kulo dudohaken. Dadi pengeran, ngelengno nganggo teori kuwalik atau ganggo teori potensi musibah, sampeyan niku dielengno 

Afa amintum

Mulanee Dibolan baleni, kowe kok ning bumi ngroso aman, Setiap saat iso wae ono Tsunami, Setiap saat iso wae ono Gempa Ono angin beliung, Ono macem2, sehingga manusia iku ngroso gak pernah lepas Ngroso butuh berlindung, ning Alloh Swt


Selama ini kan kito mboten tho??
Lek numpak pesawat, lek ndungo entek2 an. Mergo sawangane parek musibah, Lek ning omah sawangane aman, Faham nggih.. Lha iku menungso, lha iku dielengno pengeran, Ndak boleh begitu, kita selalu nduwe khauf, Hidayat nggih ngoten, Sawangane lek kowe sregep sholat, wes koyok parek pengeran, Bebas maksiat, Iso wae Pengeran ndadekno wong alim, ahli ngibadah, kecelakaan, nggih katah.
Tujuane nopo? Ben wong iku ora i’timad alal amal Coro hikam, ben wong ora tetanggenan mbek amal, Lha crito2 ning 
durrotun nasihin, 
lek kyai barzezo lek top2 e kyai
Ning akhir hayate nggih selingkuh..



Membunuh Ujub 
Menungso gampang akal2ane. Kuatah crito2 seorang ulama, seorang abid ngibadah puluhan tahun, Akhire kecelakaan, Iku nunjukno, wong iku sing penting berlindung ning Alloh Swt. Mulane jare sing ngarang hikam, wong iku angger rung tuk maqom fana, Maqom sing wes gak iso ndelok awak e.. Iku jik rawan Ujub.. Nggih niku wau, Misale kowe sholat, ngroso Ya Alloh kulo mpun sholat.. Njenengan tampi, Kulo mpun zakat njenengan tampi, Sing marai muni kula kulo..sing marai rawan kowe ra ikhlas. Mbok sekali kali, mulane jarene hikam.



 
Eling Pengeran disek
Masalah utamane kito iku ora eling pengeran, Eling

حظ النفس
hadzun nafsi
(keinginan manusia) 

Njalal eleng em dimulai ko pengeran, Terus ape ra ikhlas iku angel. Ya Alloh Njenengan nekdir kulo saget sholat, Njenengan nekdir kulo purun zakat
Muni Alhamdulillah tok.
Alhamdulillah gusti kok saget zakat. Wes gak kepikiran pengen dimatur nuwuni, kepengen entuk suargo. 

Lek caramu ngomong muni kulo, Wes tak kek i zakat, jek mlete mbek aku. 
Aku wes sholat bolak balik risqy tetep seret. Angger kula kulo niku, rawan kakean nuntut Wes ndonga ndongo gus, tetep ae tokoku bangkrut.. Pokok e muni kula kulo i marai masalah, mergo marai ruh


حظ النفس من المعصية ظاهر جلي، و حظها من الطاعة باطن خفي، و معالجة ما خفي صعب علاجه 
 
حظ النفس
hadzun nafsi

(merasa diri sendiri penting)


Coro bahasa sing rohe sampeyan, marai Ujub muni kula kulo, marai nopo? Marai ujub Njajal mulai pertama sampeyan nyebut ko kata Alloh, Alhamdulillah gus, kulo diparingi Alloh, utowo Alloh maringi kulo ngeten, Maringi arto kulo katah, Alloh maringi kulo taufiq, purun zakat. Wes ra kepikiran arepe undat2, arepe..nggih mboten? Mergo kebesaran Alloh ini akan melumat, ujub e sampeyan, faham nggih, Gampang tho sak niki? sampeyan ikhlas, pancene gampang, Ikhlas iku gampang, sing marai angel, marai awale mbok bangun ambek ilmu syariat Ra do ne to??

Kepengen ikhlas kok dibangun mbek basis nopo? Kabeh iku ono adone. Kula - Kulo Mulane jare hikam, kowe tumon wiridane nabi ono nyebut aku. Mulane diarani hikam, orang yang paling ngerti rahasia ikhlas yo hikam,

 

Wiridan
Semua wiridan yang diajarkan ke kita, gak ada yang nyebut aku, Gak ada wiridan hamidtu lloh, saya muji Alloh. Ya langsung alhamdulillah, Wiridan, subhanakallohumma bihamdik, Subhanak, Gak ada nabi mengajari sabbahtulloh, Karena kowe muni kulo wes rawan ujub. Angger muni kula kulo, rawan ujub, Nggih mboten?? mulane agama ngajari gak nyebut kulo.. Kuwi jenenge maqom fanaa, Terus diterkenalno ning hikam iku jenenge maqom fanaa Tidak pernah menyebut kulo. Dadi kowe angger eleng Pengeran, wes, Subhanalloh walhamdulillah, Angger kula kulo wes rawan ujub. 


Kecuali masalah elek, malah kon nyebut kulo. Astaghfirullohal adzim Kulo akeh dosane, njaluk sepuro Gusti. Bener, lek elek akoni lah, Ben ora ndase gede. 

Apik diakoni, 
kulo sholat
kulo zakat
Akhire ndase gede

Kowe tumuk ono wiridan sing barang2 apik2, Ono kata2 kulo ne? 
Hayoohh, Mboten enten (kan..?)
Alhamdulillah, 
Subhanalloh, 

Kow lek ra ruh karepe, 
Mbok woca woco tapi ra ruh karepe. Lha saiki tak terangno, kenek opo? Ora nyebut kulo?


Kuwi ono sirrine Ben ngguwak ujub
Ngguwak haddzun nafsi, Pokok kula kulo i lereni, Kecuali ngaku dosa, bener.. 

Robbi innii dzolamtu nafsi...

Ben ndase gak gede
Lek salah, lah, 
Kowe muni kula kulo

Lek bener, muni kula kulo, Wes alamat kakean nuntut. 


 كَيْفَ تَطْلُبُ الاجر من من هُوَ مُهْديهِ إلَيْكَ
Kaifa tathlubul ajro, min man hua muhdihi ilaika.

Kowe kok nuntut, ganjaran mbek wong sing ngekek i hadiah, Cik mursalem.. Lha nggih kito kan lucu to nggih, Kito mulai cilik diajari tauhid, kowe iso.. Sholat kersane Alloh, iso zakat kersane Alloh Iso haji kersane Alloh..Bariki njaluk Alloh opah, Wes dikek i piro2 to nggih..kok njaluk hadiah. Gampang to, ikhlas to? 
 
 
 
Al Lukluk u wal marjan,
fabi ai alaai robbikuma tukadziban
 
Walahu (lan ing tetep keduwe sopo? Alloh)
Al Jawari (utawi piro2 perahu)
sing Al Mungsyaatu Fil Bahri kang ing ndalem segoro
Kal A’lam (koyo dene piro2 gunung),
ai kal jibali (koyo dene gunung)
Apane?
‘Idzoman gedene, lek ‘adzman artine balung,
Lek moco iku, ‘idzoman apane gede,
utowo ‘udzuman apane? Gede
Wartifa’an lan duwur.

fabi ai alaai robbikuma tukadziban (Mongko iku kelawan endine piro2 rohmate pengeran robb loro)
tukadzdziban nggorohno siro loro.


Kullu man ‘alaiha faanin.
Kullu man ing sekabehane wong,
‘Alaha ing ngatase ardh ( ai al ardh, tegese ing ndalem bumi)
Minal hayawani, saking piro2 hayawan, pokok kabeh sing urip, iku faanin bakal rusak.

Kabeh sok mben sing urip bakal rusak Halikun, tegese kabeh (bakal) rusak, maksude rusak niku nggih mati
Wa ‘ubbiro den ta’birno bi man kelawan kata man,
Taghliban, kerono menangno lil ‘uqola sing nduweni akal.

Mestine sinten mawon sing ning bumi iku rusak, cek menungso cek kewan, cek nopo mawon, tapi diistilahno kullu man, padahal man kangge menungso. Iku taghliban lil ‘uqola,

Wa yabqo lan tetepo
wajhu robbika (opo? wajahe dzat robb)
ai dzatuhu tegese dzate robbika
Dzul jalali kang nduweni Keagungan,
ai al ‘adzomati (tegese kang nduweni keagungan)
wal ikromati (Lan kemulyaan).

Pada akhire sing langgeng namung Alloh SWT.
Lil mukminina lan keduwe piro2 wong mukmin
Bi an nu’mihi kelawan piro2 nikmate

fabi ai alaai robbikuma tukadziban,
yas aluhu man fil ardhi



Potensi Adzab
Kulo wacakno surat nggih, menyangkut potensi adzab, ben sampeyan saget nulis ayate. Nggih niki tahun baru nggih, dadi sak niki sampeyan niati carane ikhlas. Gampang kan? Ajaran kulo. Wes diwarahi carane ikhlas, ra ikhlas bangkune. Dadi potensi adzab nggih, dadi sampeyan ben gampan syukur, misale ra nduwe duwek, ra nduwe nopo2 tapi sampeyan gampang syukur ngoten. Mergo setiap saat niku saget wonten adzab, entah gempa, entah tsunami, entah nopo mawon, sehingga dengan nyatanya gak ada itu sampeyan saget nopo? Syukur. Padahal potensi itu ada.

Niki nak tenggene surat al isro’ ayat 67-69. Dadi diwolak walik, kata2ne Pengeran dibolan baleni. 
 
fabi ai alaai robbikuma tukadziban, 
yas aluhu man fil ardhi. 
Yasalu (Nyuwun)
hu (ing Alloh)
Sopo?
man fis samawati ing ndalem piro2 langit,
wal ardhi lan piro2 bumi.
Ai yantiqu tegese njaluk, kelawan ngucap
sopo? Man.

Bi Nuthqin mestine nggih. Nopo niku? Bi nuthqin nopo ngangge ya, bi nuthqin au halin. Mestine mboten ya’ maksude tafsir jalalain ngeten, cek njaluk e niku bi nuthqin, kelawan pancen ngomong au halin, utawo nganggo nopo? Tingkah. Mboten enten sing ngangge ba wonten nggih. 
Wo nggih bi nuthqin, mestine niku wau kan, njaluk bi lisanil hal au bi lisanil maqol. Teng mriki niku maksude, njaluk iku loro, iso njaluk bi nutqin memang melafadzkan kata njaluk, au halin ora nglafadzno njaluk tapi nopo? 
 
Gayane gaya njaluk. Bi nuthqin kelawan keucap. Au halin utowo kelawan tingkah. Njaluk iso kelawan muni nyuwun, utowo kelawan tingkah Nabi Ibrahim Kados nabi ibrohim, ketika diobong namrud, jibril dugi, 
Ya ibrohim kamu minta apa? Akan saya sampaikan kepada Alloh.
Jawabe Nabi Ibrahim,

‘ilmuhu bi hali, yughni ‘an suali,
Alloh wis pirso keadaanku, ndadekno aku wes ra perlu njaluk.

Iku jenenge hal
‘ilmuhu bi hali yugni ‘an suali. 
 
 
Ikhlas, ngguwak kata kulo 
Dadi niki bulan muharrom sampeyan tak warai ilmu ikhlas. Faham nggih, ilmu ikhlas iku dimulai, songko ilmu hakikat. Nah kabeh ilmu hakikat i mbuwak

حظ النفس
hadzun nafsi
mbuwak kata kulo.

Mergo kulo ndadekno ujub. Faham nggih, kabeh ilmu hakikat mbuwak kata kulo, mergo kulo sing ndadekno ujub. Lha kowe misale ambek islam ape ujub iku piye, misale kowe ngangge ilmu hakikat. Kabeh ilmu hakikat lak ngeten.

Alhamdulillahilladzi hadanaa li hadza, wa maa kunna linahtadiya laulaa an hadaanalloh.

Jadi coro sampeyan nganggo ilmu hakikat mesti ikhlase.  
 
Alhamdulillahilladzi hadaana  
mbendino lak mbok pidatokno, tapi gak mbok jiwai, tetep ae kowe
  • ngroso kyai,
  • ngoroso islam wes suwi.

Pokoke angger ijek ono kata kulo marai rusak, njajal kowe ora usah muni kata kulo.

Alhamdulillahilladzi hadanaa li hadza, wa maa kunna linahtadiya laulaa an hadaanalloh.

Alhamdulillah cah, diparingi nikmat iman islam, umpomo gak diparingi nikmat Alloh ra bakal kito iman islam, mpun, Ora ngarah sampeyan kepikiran nuntut, ning atine sampeyan muni ngono ora bakal kepikiran nuntut. Tapi lek wes muni kulo, wes kakean penuntutan. Opo meneh, islam ket cilik sampek tuwek, ngiyai ora sugih2, (tapi) ono islam anyaran, koyok cino2 masuk islam terus sugih.
Kene islam kawit cilik ra sugih2 kono islam anyaran kok sugih.
Islam kok dibanding bandingno.

Ono kyai anyaran langsung melejit sugih, kowe ngiyai suwi ra sugih2.
Kene ngiyai suwi ra diregani, kono ngiyai anyaran diregani.

Hasud
Pokoke angger muni kulo marai hasud, marai drengki.

Pokok e lek wes muni Alloh wes ilang drengkine, Gusti Alhamdulillah mulai alit ngantek tuwek nekdir kulo dadi kyai, artine wonten fungsine kangge agomo. Alhamdulillah Gusti, pokok angger gak muni kulo niku, aman2.

Maqom Fana
Iku maknane fana, fana maknane rusak, maksude membunuh semua

حظ النفس
hadzun nafsi,
kata kulo dibunuh betul, kecuali barang elek.

Mulane jare hikam, titeni, angger barang apik, mesti ora ono kulone. Nabi lek marai wiridan Subhanalloh, Alhamdulillah, tapi lek barang elek kon nyebut kulo.

Robbi inni dzolamtu nafsi, Astaghfiruka wa atubu ilaik.

Tapi lak Subhanalloh gak ono ajarane nabi Sabbahtulloh,
hamidtulloh wa kabbartulloh, gak ada.
Wiridan yo langsung Subhalloh,
mergo angger muni tu marai ndase gede.

Wes pokok e gampangane ngoten. Nah lek wes bar ngono ikhlas gampang.

Ikhlas itu Mudah
Dadi ikhlas i mboten mbulet koyok bayangane njenengan, marai kowe nganggo basis syari’at mbok ikhlasno yo angel to. Duwikku tak kekno kowe, bar ngono nglateh ikhlas kakuwati (angel),
muni ku wes ndadekno ndase gede.
Muni kowe wes pelecehan.

Muni ku ngekek i, muni kowe dikek i ( wes endek to)
Sitok ndase gede, sitok dihinakno to nggih.

Tapi lak posisine nyebut Alloh? Duwite Alloh dititipno aku saiki, mboh sesuk, lak aman to nggih ora pati oka aku.


Ikhlas dengan Ilmu
Ilmu nggih ngoten. Kyai tanpa beban Lho kulo niku sering, kulo gak sombong, santri sarang niku tangklet kulo Gus sampeyan ki kyai nom, kok sawangane gak beban. Beban piye? Ra piye2. Konco kulo kan taksih katah, latihan ngiyai lak digetingi wong kepikiran. Lak kulo sak mitsqola dzarroh blas, ngoten. Mboten kepikiran blas, wong sopo nganti digetingi tak pikir. Lha sampeyan mikir menungso kabeh makhluk e alloh, kabeh menungso dikersakno pengeran. Wong wong do gething, menungso tak anggep ra ono ngono ae.
Sing penting
rodhiyallohu ‘anhum wa rodhu ‘an

Sing penting ridhane Pengeran, sampeyan digeting wong kepikiran mergo, nganggep menungso iku jek ono, jek penting.

Berarti maqom mu jek ndek, nganggep menungso nopoo? (ono). Mulane jare Pengeran

Ala bidzikrillahi tathma’inul qulub.


Sing marai ati kemrungsung mergo eling menungso. Digethingi wong tersiksa, lak disenengi wong beban, Disalami templek wong akeh beban, lak digetingi tersiksa, mergo kowe jek eling menungso, eling pengeran lak wis selesai. Nggih to eling Alloh lak selesai to? Kabeh kersane Alloh, sing geting kersane Alloh sing seneng yo kersane Alloh. Wis kulo njaluk mugo2 dadi apik sedanten, selesai
.


Lanjutan tulisan ini bisa dibaca DISINI ya temen2....

Comments