Skip to main content

Tentang Ilmu Tafsir | Catatan Ngaji Gus Baha

 

Terus...

وفي صحيح مسلم أيضا عن عمرو بن العاص رضي الله عنه قال

إن في البخر شياطين مسجونة أوثقها سليمان بن داؤد. يوشك أن تخرج فنقرأ على الناس قرآنا

Ayo diwoco to, ben ketoro fa'ile

أوثقها سليمان بن داؤد يوشك أن تخرج فنقرأ على الناس قرآنا
Dadi au tsaqo
(kang nyancang, sopo? - fa'ilnya (subjeknya) - Sulaimanub nu dawud.

وفي صحيح مسلم أيضا عن عمرو بن العاص رضي الله عنه  قال

إن في البخر شياطين مسجونة أوثقها سليمان بن داؤد يوشك أن تخرج فتقرأ على الناس قرآنا

قال النووي رحمه الله تعالى

معناه أن تقرأ شيئا ليس بقرآن وتقول إنه قرآن لتغربه عوام الناس


لتغربه

Mulai bingung to..?
Rektor piye?? hayo.. sing bener sopo? konsensus..  Kiro2 muta'addi bi nafsihi opo nganggo mazid? 

Ghorronnaasa opo? ghorronnaasu
opo? sing jelas dari kata ghurur 

غَرَّ، يَغَرُّ

sing jelas maknane itu supaya dengan itu syaitan bisa membujuk

عوام الناس

awaman naas (orang awam). Mau kan syayatin wis dikek i dhomir muannats. Lhaiyo, syayatin dhomire wes muannats. Tak kek i kata kuncine, syayathin dhomire kan wis muannats. 

 شياطين مسجونة

Supoyo mbujuk sopo? syayathin, bihi (kelawan maa laisa bil quranin). awaman naasi. Nah koyok ngene iki lak gak moco syarah kan gak iso. Nabi namung dawuh. 

فتقرأ على الناس قرآنا

tapi Imam Nawawi langsung, 

معناه أن تقرأ شيئا ليس بقرآن

Nabi nyritakno, syaitan (moco) quran. Lek imam Nawawi? sakjane yo ora quran. Untuk mengesankan bahwa itu Al Quran. Gak muta'addi bi nafsi, apa nganggo mazid? 
Lek mazid, berarti mocone litughiro, ngono lho maksudku. Kandanane kok angel men... tak latih. Ghurur... 

wa maal hayaatud dunya illa mata'ul ghuruur. Jale delok2.. kowe ben latihan tahqiq, lek aku nduwe pilihan, muk ngetes ae. Gak ben kowe ngerti... lek kowe moco litughirro berarti mbok anggep, muta'addine ziyadah (huruf jar). Normale butuh mazid... 

Mujarrod muta'addi bi harfil jarri
Mazid muta'addi bi nafsihi

Jadi koyok dhorro yo, nasibe koyok dhorro. Dhorro iku malah dhorrohu, lek adhorro malah bihi. 

یَـٰۤأَیُّهَا ٱلۡإِنسَـٰنُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ ٱلۡكَرِیمِ

Ben engko ketoro, ngko lak muta'addi bi nafsihi mocone litaghirro. Lak muta'addi bi harfil jar litughirro. Tapi gak popo, misale salah sitik2. Tapi misale kosa kata ko ghorro, kalau litaghorro dari kata ghurur. Kacek e akeh.. (karo ghoroba). Soale mboten dispasi. Iyo... korban percetakan. 


Rujuknya dhomir pakai Mashdar

Dadi litughirro (supoyo mbujuk, sopo? sayathin) bihi... (bil quran, utowo bi qiroati syayatin sing yudzonnu annahu minal quran.) Yo dowo to rujuk e lek ngono, lek coro Imam Nawawi... 

Kalau teng mriki pripun gus? (dhomir) itu ruju'nya ke fi'il atau diambil lagi ke mashdarnya? Mashdare tetep. bihi (ai bi qiroati syai-in). Lak kepingin tetep fi'il ditambahi maa. Misale bihi (ai bimaa yudzonnu quran). Kan mau laisa bil quranin, tapi yudzonnu annahu quran. Dadi adat mbah zubair, adat mriki, kalau ketemu dhomir iku, fi'ile dimashdarno, atau ditambahi maa. Lak ditambahi maa kan podo wae ngko (nggawe fi'il). ai bi maa yudzonnu quranan. 


Bahasa Musamahah

Mergo tetep ono bahasa musamahah, misale ngene, sing diarani Hujjah iku mesti shohihah. Tak baleni maneh, sing diarani hujjah mesti shohihah. Tapi ning quran ono ayat.

وَٱلَّذِینَ یُحَاۤجُّونَ فِی ٱللَّهِ مِنۢ بَعۡدِ مَا ٱسۡتُجِیبَ لَهُۥ حُجَّتُهُمۡ دَاحِضَةٌ عِندَ رَبِّهِمۡ وَعَلَیۡهِمۡ غَضَبࣱ وَلَهُمۡ عَذَابࣱ شَدِیدٌ

Surat Asy Syuro ayat 16

حُجَّتُهُمۡ دَاحِضَةٌ 

Maksude hujjah sing? dikira mereka, hakikote kan tidak hujjah. Argumen yang salah sebenarnya tidak bisa disebut hujjah. Bi maa yudzhonnu anna dzalika hujjah, maa laisa bil hujjah. Molane Imam2 mufassir, termasuk Syaikh Nawawi, lek ndarani lafadz sing ora haqiqi iku iddi'aan

‏ادعاء 

Misale....

إِنَّ ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ثُمَّ كَفَرُوا۟ ثُمَّ ءَامَنُوا۟ ثُمَّ كَفَرُوا۟ ثُمَّ ٱزۡدَادُوا۟ كُفۡرࣰا لَّمۡ یَكُنِ ٱللَّهُ لِیَغۡفِرَ لَهُمۡ وَلَا لِیَهۡدِیَهُمۡ سَبِیلَۢا

Misale yang jenis ini, Aamanu ai iddi'aa-an. Kafaru haqiqotan, molane ora fatubi-a 'ala qulubihim. Lau amanu imaanan haqiqiyan, lam yadkhulur ridha, walaa riyaa, wa laa kadza wa kadza.. Sampek ngono, ribete mufassir. Molane Imam Nawawi kendel, Nabi dawuh fa taqroa quranan, tapi ndekne wani nafsiri? maa laisa bil quran. Yo mergo mirip mau. Alloh Dawuh Aamanu, Aamanu ai iddi'aa-an


Yo mau lho, misale gus sing opo? naturalisasi. Langsung ngaku gus asli (iddi'aa-an) tapi lak wes pinter tenan dadi haqiqotan. Niki coro kulo solusi, mergi ngeten, ada ayat.. yang membingungkan kita yang neliti tentang tafsir. Ini membingungkan juga. Misale ngeten, tenggene nabi isa. Alloh dawuh, wong sing anut Nabi Isa iku, ngko tak angkat. 

إِذۡ قَالَ ٱللَّهُ یَـٰعِیسَىٰۤ إِنِّی مُتَوَفِّیكَ وَرَافِعُكَ إِلَیَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ ٱلَّذِینَ كَفَرُوا۟ وَجَاعِلُ ٱلَّذِینَ ٱتَّبَعُوكَ فَوۡقَ ٱلَّذِینَ كَفَرُوۤا۟ إِلَىٰ یَوۡمِ ٱلۡقِیَـٰمَةِۖ ثُمَّ إِلَیَّ مَرۡجِعُكُمۡ فَأَحۡكُمُ بَیۡنَكُمۡ فِیمَا كُنتُمۡ فِیهِ تَخۡتَلِفُونَ

Surat Ali Imron ayat 55

Roto2 mufassir ndarani, muttabi'u isa, atau tabi'u isa iku nashoro. Padahal nashoro iku trinitas, mosok wong tabi'an nabiya kemudian cara tauhid iku salah. Coro Nabi Isa sugeng, ketemu wong sing trinitas, ndarani iku pengikutnya gak? kiro2.... gak kan? Tapi coro wong akeh, setiap nashroni iku dianggep? pengikut? Nabi Isa. Dan faktane sing wong nashroni iku sak nduwure wong yahudi. Wong yahudi iku keplayu mergo kalah mbek nazi. Sampek sakniki wong nashroni nduwe kekuasaan ning amerika ning ndi ndi, kaum yahudi ning ndi2 terlunta lunta. Jadi dzohire ayat iku kan.. wa ja'ilulladzinat tabi'uka (ai nashoro) iku fauqol yahud. Faham nggih, tapi problem kita secara haqiqot, fa kaifa yuqolu liman tsalatsa diarani muttabi'u isa. Padahal isa ja-a bit tauhid. Lha iku jare mufassir solusine ngono, ai 
ittaba'u iddi'a-an. Iki crito, solusine.. atau coro wong akeh.. dekne dewe ngaku2, terus coro wong akeh yo ngono. 

Koyok ngene ikilho.. iki mbalik ning kampunge kan al ustadz, al kamil....kan mesti oleh (julukan dari MC) wal karomah, wal mushibah.... itu kan iddi'aa-an. iddi'aa nya MC gus. Lhaiyo, wong kan nyongkone ngono. Faham yo... lhaiyo, rungokno yo... 


وَجَاعِلُ ٱلَّذِینَ ٱتَّبَعُوكَ فَوۡقَ ٱلَّذِینَ كَفَرُوۤا۟ إِلَىٰ یَوۡمِ ٱلۡقِیَـٰمَةِۖ ثُمَّ إِلَیَّ مَرۡجِعُكُمۡ فَأَحۡكُمُ بَیۡنَكُمۡ فِیمَا كُنتُمۡ فِیهِ تَخۡتَلِفُونَ

itu mulai ndisek, rata2 itu ngendikan wong nashoro iku fauqolladzina kafaru. Tapi pertanyaanya mosok tatslis kemudian diarani? muttabi'u isa. Padahal kita tahu Nabi Isa, ja-a bit tauhid. Nah iku solusine piye? lafadz ning quran, iku iso wae, lafadz sing dimaksud (ngono). Koyok...

إِنَّ ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ثُمَّ كَفَرُوا۟ ثُمَّ ءَامَنُوا۟ ثُمَّ كَفَرُوا۟ ثُمَّ ٱزۡدَادُوا۟ كُفۡرࣰا لَّمۡ یَكُنِ ٱللَّهُ لِیَغۡفِرَ لَهُمۡ وَلَا لِیَهۡدِیَهُمۡ سَبِیلَۢا
Surat An Nisa 138

Amanune iddi'aa-an, kafarune tenanan. Bayangane ngene cung, kok onok santri wani kyaine. Berarti jaman nyantri yo iddi'aa-an. Lak hakikotan wes ora kebayang. Gak tapi ini solusi, tafsir model ngoten niku? solusi. Yo piye, pancen.. yo coro kulo solusi. Mulane crito imam Nawawi. Wong kanjeng Nabi jelas ngendikan 


يوشك أن تخرج فتقرأ على الناس قرآنا

Imam Nawawi nerangno, 

معناه أن تقرأ شيئا ليس بقرآن

Dadi gampangane syaitan kampanye, iki lho tak ulang quran. Jebule muk nyatut tok.. hakikote sing diulangno iku gak quran. Iki lho tak ulang ilmu sing manfaat, jebule ilmune sing ngulang dewe gak manfaat. Barokatt.. dekne dewe ora pati barokat. Yo iki crito wae, ora usah dilebokno ati. Tapi apik, kulo setuju, berarti...
litughirro bihi awamannaasi. Mergo lak wes ono harfu ta'diyah malah.... Dadi podo karo adhorro. Lek dhorro - dhorrohu, lek adhorro bihi. Pancene rodok aneh bahasa arab i. Ayo terusno. Kowe iku mastere... 


Ayo gentinan gentenan. Gus Syukron, rembang niki. Bi Syin ta saa? Lho ora.. wong i seneng Nabi kudu nganti... fa hadza sukru. Nganti rodok2... (mendem/mabuk). Loh iyo kan? EswAJe. Artine S tok. Maksude lak Sukron ngganggo sin, maknane sukron fil hub. Utowo fil ibadah, utowo fil maal. Iddi'aa-an. Pancen nang kitab2 isyq, sukron iku madh. Fa hazzas sukru, fahum thoroban. 


ﺣَﺪَﻯ ﺣَﺎﺩِﻯ ﺍﻟﺴُّﺮَﻯ ﺑِﺎﺳْﻢِ ﺍﻟْﺤَﺒَﺂئب ﻓَﻬَﺰَّ ﺍﻟﺴُّﻜْﺮُ ﺍَﻋْﻄَﺎﻑَ ﺍﻟﺮَّﻛَائب

ﻓَﻬُﻢْ ﻃَﺮَﺑًﺎ ﻛَﻤَﺎ ﻫَﺎﻣَﺖْ ﻭَﺇِﻟَّﺎ ﻓَﺈِﻧَّﻚَ ﻓِﻰ ﻃَﺮِﻳْﻖِ ﺍﻟْﺤُﺐِّ ﻛَﺎﺫِﺏْ

Thoroban kan podo, thoroban doro sakr sing yuritsu sing khifatan fil badan. Dadi ngleyang, nggliyeng2 titik. Tapi faktor isyq, faktor bronto, ora faktor utang, masa lalu. 



Terus terus..... Monggo Gus Syukron..

وروى الطبراني عن أبي الدرداء رضي الله عنه: إن أخوف ما أخاف على أمتي الأئمة المضلون

وروى الإمام أحمد عن عمر رضي الله عنه:إن أخوف ما أخاف على أمتي كل منافق عليم اللسان

Yo iku sing marai mbingungno. Kullu munaafiqin, sifat saking munafiq. Lhaiyo... sing marai mbingungno kan lafadz kullun iku. Mergo sifat iku ora oleh ning mudhof ilaih. Tapi ning lafadz kullun, ba'dun, iku pengecualian. Normale sifat kan gak boleh di mudhof ilaih. Karena mudhof ilaih itu ghoiru maqsudin bidz dzat. Misale jaa-a ghulamu zaidin, yang datang ghulam apa zaid? ghulam. Makanya gak boleh jaa-a ghulamu zaidin al a'limi karena pasti sifat itu dimudhof. Kecuali mudhofnya lafadz kullun ba'dun mitslun sing maa yuqshodu bidz dzatih. Ben mesisan ruh qoidahe, ben gak momang mamang. 


قال المناوي رحمه الله تعالى: 
أي كثير علم اللسان جاهل القلب والعمل
اتخذ العلم حرفة يتأكل بها ذا هيبة وأبهة يتعزز يدعو الناس إلى الله تعالى ويفر هو منه

Ketok e iku, nganggo fa'il sing pedot2. Maksude digawe isim fa'il sing nduwe fa'il. Aku yakin maksude mushonnif iku ngene. Maksude, ai katsirun (ai akeh banget, sopo?) alimul lisan. Tapi kan kemungkinan ditetapkan harokatnya itu alimul lisan sakjane... jaahilul qolbi wal a'mal. Mergo kabeh bentuk e isim fa'il kan? Iki lak terpaksa digawe katsiru ilmil lisan, sing akeh ilmu lisane, jahilul qolbi (sing bodo atine) wal'amali (lan bodo amale). Kan problemnya gini, dari awal alim itu kan sudah mubalaghoh. Penggantinya kata katsir. Tapi kan kita harus narkib sesuai awalnya alimil lisan tadi kan dibaca jar, katsiri ilmil lisani tegese akeh ilmu lisane, jaahilil qolbi wal a'mali lan bodo atine lan amale. 


وأبهة يتعزز
Ayo cah, ditebak sik, sak durunge digolek i. Yo ora... ditebak sik. Abhatan? Lha terus hamzahe hamzah opo? lak soko maknane gaya iku, fa fi'ile iku ba. Baha (loh jenengku keren pancen). Leres gus.. jok sampek kliru nafsiri iki. biha-in. abaha kemuliaan. Abaha berarti, gak iku maksude berarti fa fi'ile hamzah. Dadi.. pas nggih, lha embuh.. sopo? dadi ijtihadnya betul, abhatan. Ora ngono, tepak ane... Pokok e kudu dipikir mandiri, wes kadung ngaji. Terus... 

 اتخذ العلم حرفة يتأكل بها ذا هيبة وأبهة يتعزز يدعو الناس إلى الله تعالى ويفر هو منه

Terus...

وروى الطبراني عن علي رضي الله عنه: إني لا أتخوف على أمتي مؤمنا ولا مشركا، فأما المؤمن فيحجزه إيمانه، وأما المشرك فيقمعه كفره، ولكن أتخوف عليكم منافقا عالم اللسان يقول ما تعرفون ويعمل ما تنكرون
 
وعن زياد بن حدير رحمه الله تعالى قال: قال لي الخطاب رضي الله عنه: {هل تعرف ما يهدم الإسلام؟ قلت: لا، قال: يهدمه زلة العالم، وجدال المنافق بالكتاب، وحكم الأئمة المضلين}

Lha emboh, hadir opo hudair? Di Mafhum.. gak iso dimafhum. Ben kembar, onok sing nduwe mastere. Soale jeneng ora kenek di i'lal, suhail opo sahil. Contone Abbdurrohman bin zubair, iku lak ning nggone bab thola' bain iku zabir. Ning Bab thola' ba'in. Tapi liyane zubair. Hudair, kok seneng e mbek tashirul. Ada harokatnya gus. Tapi yo ora jaminan juga harokat. Lha iki kan ngaji, wes ono harokatan lah, nau'u dzonin bi husni dzonni bir rowi mau... sing njamin sopo? Sing njamen lek hakikat Sopo? 

hudair, opo? hudair. yowes.. ben onok konsensus. Paling gak kan lumayan. Tapi ditambahi tanpa menafikan, sing moco hadhir. Wong kyai jowo wae.. sama' e saking jowo niki.

وعن زياد بن حدير رحمه الله تعالى قال: قال لي الخطاب رضي الله عنه: {هل تعرف ما يهدم الإسلام؟

 قلت: لا، قال: يهدمه زلة العالم، وجدال المنافق بالكتاب، وحكم الأئمة المضلين}

Bener, wis muta'addi bi nafsi hadama? hadamahu, lhaiyo... wis betul.  Yoh saiki gurune genten, nyalahno wong tok. Naturalisasi... Lek teng jeding, teng pondok mawon nggih, teng pondok kang kang. 




Bismillahirrohmanirrohim. 

(فصل)

في ذكر الأحاديث والآثار الواردات في رفع العلم ونزول الجهل وإنذار النبي صلى الله عليه وسلم صلى الله عليه وسلم وإعلامه بأن الآخر شر وأن أمته ستتبع المحدثات من الأمور والبدع والأهواء ، وأن الدين إنما يبقى عند
خاصة من الناس.


وإعلامه بأن الآخر شر
wa i'lamihi bi annal opo? bi annal akhiro, lhaiyo molane, iku suk mben diedit to ora? sing nulis iku. Maksude iku nak tulisan hamzah ngono macane gak, aakhiro, tapi akhor. Lhaiyo.. maksude perlu diedit to ora? 
Pun kulo sanjangi ket siyen gus, ketuane gus... Molane tak takok i, misale mocomu bener, tapi tulisane kliru. Mboten wantun nyalahaken gus, kalah keramat. Gak ono pilihan, tunggal opo?? qothi-i niki. 


قال ابن حجر العسقلاني رحمه الله تعالى في فتح الباري
يقبض الله العلماء ويقبض العلم معهم، فتنشأ أحداث ينزو بعضهم على بعض نزو العير على العير ويكون الشيخ فيهم مستضعفا 

nazwal 'iri 
hayo... 'alaa ya'luu 'uluwan. Nuzuwal 'iri
Wes tak kek i padanan, 'alaa ya'luu 'uluwan, berarti opo? nazaa yanzuu nuzuuwan. 

Mustadh'afan (dilemahkan) gak nduwe keamanan. Gak nduwe banser, Maksude syaikh wong alim2 gak nduwe pengaruh. Lek nduwe banser kan iso ngongkon nangkap, nduwe keamanan. Lak ono kesalahan kan, lak nduwe kesalahan kan iso nangkap, lha iki ra nduwe pasukan, dadi sing bener2 wis mustadh'af. Mergo ning qurane ora tahu diwoco mustadh'af, ustudh'ifu fil ardhi. Lak ngistilahkan wong sholeh2 sing lemah iku, mustadh'afiin. Maksude adate nganggo isim maf'ul. 

(Moco) quran iku sing lanyah. Wong saiki tebu ireng yo pondok quran. Niku gus, MQ gus.. Gus Karim... Gus Syukron. Quran kudu menyatu, aku ning kitab opo wae, eling lafadz opo, mesti eling quran. Termasuk sak sab'ah, pun sensitif nggih. Iyo sangat... otomatis. Molane aku muni Syukron, misale nganggo sin lah iku tak biji tetep apik, mergo ono.. lafadz sukron sing dipuji Pengeran. 


وَمِن ثَمَرَ ٰ⁠تِ ٱلنَّخِیلِ وَٱلۡأَعۡنَـٰبِ تَتَّخِذُونَ مِنۡهُ سَكَرࣰا وَرِزۡقًا حَسَنًاۚ إِنَّ فِی ذَ ٰ⁠لِكَ لَـَٔایَةࣰ لِّقَوۡمࣲ یَعۡقِلُونَ

Kulo ngangge SU mboten SY. Mulai.... ora ket mau... Ngko lek kenek ayat...  Ora ngko dalile ning dhiba', fa hadzas sukru, iku kalimat madh, qobiltu..


Terus2... 

وروى أبو أمامة رضي الله عنه لما كان حجة الوداع قام رسول الله صلى الله عليه وسلم على جمل آدم فقال
يا أيها الناس خذوا من العلم قبل أن يقبض



التاء آخر المصدر 
ليست كل تاء للتأنيث

Yo eling2 yo, pokok e lak ta- ning mashdar iku tidak lit ta'nits.
Misale

كان اقامة الدين
kanaa iqomatud dien
Ta ning mashdar (pada lafadz iqomah, misalnya),

صيغة المبالغة
التاء آخر المصدر 
التاء للوحدة
  • Ning balaghoh.. Balaghoh iku lafadz2 sing mubalaghoh koyok 'allaamah.
  • Terus ta' sing ning opo? mashdar,
  • terus ta' sing li wadah,
iku tidak sing nopo? sing li ta-nits.

Mulane ada ulama dulu, crito2 guyonan, Semute Nabi Sulaiman iku wedok, mergo qoolat namlatun

قالت نملة یـأیها ٱلنمل 
ادخلوا مسـكنكم
Surat An Naml: 18
Tapi sing bener iku gak, mergo namlatun ning kono lil wahdah

Cuplikan Video bisa kalian saksikan disini, temen2



Makna Al Baqoroh
.
Dadi wong arab, lek ndarani sapi sitok,

أن تذبحوا بقرة
an tadzbahuu baqorotan, berarti sapi sitok.

إن البقر تشـبه علینا 
Tapi kalau jenisnya sapi. innal baqoro, tasyaabaha 'alainaa
(ismul jinsi).


قالت نملة یـأیها ٱلنمل 
ادخلوا مسـكنكم
Surat An Naml: 18

Podo qolat namlatun, satu semut, ora kok semut wedok. Molane kelompok e yaa aiyuhan namlu, opo? yaa aiyuhan namlu. 
Cuplikan Video bisa kalian saksikan disini, temen2


Kebangkitan Ulama
.

نهضة العلماء
Kayak nahdloh (nahdlotul 'ulama). Nah itu Mbah Moen pernah cerita itu khusus, maksude kasus khusus. Dulu zaman didirikan 

نهضة العلماء
محمد هاشم اشعارى
nahdlotul ulama, Mbah Hasyim sempat ditakok i wong. Kenapa pakai mashdar marroh? mestine kan nuhuudlul 'ulama, mestine nuhuudlul 'ulama. Tapi jarene Mbah Hasyim pas iku, marroh iku gagah. Maksude gagah iku dalam banyak Lafadz, Nabi itu juga suka mashdar.

Misale koyok... kan lafadz2 yang tidak diqiyaskan, misale lafadz2 sing tidak diqiyaskan kan banyak. 
Misale wong ndarani sak potonge dading qith'ata lahmin, padahal asline iku kan, qith'ah mashdar hai-ah.



Misale romyatan bil hajar, perasaane wong iku zaman iku sak romyah ae cukup, satu lemparan saja cukup.
sak nahdhoh wae? cukup. satu kebangkitan saja, cukup.

Dadi ulama iku pancen barokah tenan, sak nahdhoh wae? cukup, (satu kebangkitan saja cukup)

Cuplikan Video bisa kalian saksikan disini, temen2



Pakai Nama Mashdar
Koyok kulo... anak kulo kabeh tak jenengno mashdar tasbihan,

ملء تسبيحا
تسبيحا محميدا
حسن تسبيحا

  • Mil-a Tasbiha
  • Tasbiha Mahmida
  • Hasan Tasbiha
Semuanya bentuk mashdar. Walhasil suatu saat ketemu kyai 'alim. 'Alim 'allaamah...
Gagah ha... kowe panceng wong parek Pengeran tenan kowe.
Tak takok i,
kenapa njenengan pirso lak kulo parek Pengeran?

Pengeran seneng mashdar.

Ini crito ilmu lughoh, ini kan mbahas lughoh.
  • Milihno agomo sing diridhoi, islaman, bentuk e yo mashdar. 
  • Imaanan bentuk e yo? mashdar.
  • Quranan bentuk e yo...? mashdar.
Padahal pas njenengno iku berdasar.... wis berdasar koyok, ilham.
Pancen mulai ndisek aku seneng ambek mashdar, koyok lanang (gagah). Mergo ora terikat zaman ambek? makan. Mashdar iku kan bebas.

Lha iki crito, dadi kadang2 wong iku..

Nah molane ta- sing ning mashdar iku gak jaminan, lit ta-nits. Kadang dia pengganti lafadz sing ilang, koyok
Aqomaa.. Yuqimuu Iqomatan.
Mestine kan iqwaaman.
Nah gara2 diganti2 terus dadine? Iqomatan (ada ta- marbuthohnya). Tapi tidak ada urusan lit ta-nits.

Sakjane Gus2 ngaji yo nganti ngene iki. Ben gus tenan, ora iddi'aa-an. Ya Alloh... jeru jeru...  Yo ora.. crito ae, ora usah dilebokno ati.

Cuplikan Video bisa kalian saksikan disini, temen2



وروى أبو أمامة رضي الله عنه لما كان حجة الوداع قام رسول الله صلى الله عليه وسلم على جمل آدم فقال

يا أيها الناس خذوا من العلم قبل أن يقبض، وقبل أن يرفع من الأرض، ألا إن ذهاب العلم ذهاب حملته. فسأله أعرابي فقال: يا رسول الله كيف يرفع العلم منا وبين أظهرنا المصاحف، وقد تعلمنا ما فيها وعلمناها أبناءنا ونساءنا وخدمنا، فرفع إليه رأسه وهو مغضب، فقال: وهذه اليهود والنصارى بين أظهرهم المصاحف ولم يتعلقوا منها بحرف فيما جاءهم به أنبياؤهم

Abu Umamah r.a. meriwayatkan, bahwa ketika haji wada’ Rasulullah berdiri di atas unta berwarna kecoklatan lalu bersabda

"Wahai sekalian manusia, belajarlah sebelum ilmu itu dicabut dari bumi, ingatlah hilangnya ilmu adalah bersamaan dengan wafatnya ulama. Lalu ada seorang Baduwi bertanya, ya Rasul bagaimana bisa ilmu dicabut dari kita, sedangkan di antara kita terdapat mushaf yang tidak pernah berubah sedikitpun semenjak ditrunkan kepada para nabi? 

Ibnu Mas’ud berkata : umat ini akan selalu dalam kebaikan selama masih berpegang pada ajaran para sahabat, dan jika mereka berpegang kepada orang-orang bodoh, dan terpecah belah, maka akan binasa.

Lanjutan bahasan ini bisa kalian saksikan disini

Comments