Skip to main content

Posts

Majelis Ilmu | Catatan Ngaji Gus Qoyyum

Wonten setunggalipun hadits, teng kitab Ihya Ulumiddin. Kanjeng Nabi nate ningale wonten majlis loro. Majlis niku kaleh, sing siji.. nggon ngaji ilmu, sing siji nggon dzikkir. Wonten sak majlis niku dzikir sedoyo. Wonten sak majlis, ilmu sedoyo, sing dibahas ilmu. Kanjeng Nabi pas lewat, akhire kanjeng Nabi dawuh,  bu'itstu mu'alliman.. Aku diutus Gusti Alloh iku, kon ngulang. Akhire kanjeng Nabi niku bergabung dateng majlis ilmu. Mboten majlis dzikkir. Milih majlis ilmu, podo2 wonten kekuranganipun lho... SIng majlis dzikkir, blas mboten nate mbahas ilmu. Sing majlis ilmu, radi kurang dzikir. Niku kanjeng Nabi, (podo2 majlis niku, wonten kekurangane) bergabung ngutamak aken, majlis ilmu. Sebab mangke lek berilmu, insyaalloh berdzikkir, lek berdzikkir, kadang2 kirang ilmu. Sami pentinge, antara dzikkir kalian ilmu, sami2 kedah,sami wajibe. Sebabipun nopo? Gusti Alloh niku nyebut Dzatipun niku Mu'allim. Cuma kito niki tiyang TAUHID, akidah asy'ari.... ogak ono.... Padaha

Panggilan di Dalam Al Quran | Catatan Ngaji Gus Qoyyum

Bersedekah . Wonten setunggalipun peristiwa, Kanjeng Nabi Shollallohu 'alaihi wa Sallama mrintahno shodaqoh, ayo, do shodaqoh. Pun ngumumno, kanjeng Nabi lek ngumumno iku khuthbah. Khuthbah kangge ngumumaken shodaqoh, menyeru shodaqoh. Lajeng kanjeng Nabi niku duko, tenggene wajahipun ketingal duko, wes diundang SHODAQOH,  wes diundang diseru shodaqoh kok ora rumongso. Kanjeng Nabi ketingal duko, gang sedelok wonten shohabat engkang mbeto, uang logam diwadahi kantong. Lajeng Nabi nembe ketingal bungah , berarti nembe sadar bershodaqoh, panggilan nabi.  Meniko akhiripun dawuh, wong sing pertama niki. Wong sing pertama terus diikuti tiang katah, niki sing pertama entuk ganjaran loro. Entuk ganjarang shodaqoh , lan pelopor shodaqoh. Dadi sing kedua, ketiga, keempat, kelima, niku sing pertama entuk ganjarane.  Diikuti tiang sepuluh? ono ganjarane. Diikuti wong satus, ono ganjarane. Sebab dek e sing pertama bershodaqoh. NAH NIKU DADOS TEORI. Teorine ngeten, setiap wonten panggilan, khu

Kajian Alfiyah 3 | Metode Al Bidayah | Kh. Abdul Haris Jember | Bait 3

Pembahasan Alfiyah ketiga, pada bait ketiga. Oleh KH. Abdul Haris Jember. Semoga bermanfaat temen2, قَالَ مُحَمَّدٌ هُوَ ابْنُ مَالِكِ       أَحْمَدُ رَبِّي اللهَ خَيْرَ مَالِكِ مُصَلِّياً عَلَى النَّبيِّ الْمُصْطفَى       وآلِهِ المُسْتكْمِلِينَ الشَّرَفَا وَأَسْتعِينُ اللهَ فِي ألْفِيَّهْ       مَقَاصِدُ النَّحْوِ بِهَا مَحْوِيَّهْ تُقَرِّبُ الأقْصى بِلَفْظٍ مُوجَزِ       وَتَبْسُطُ الْبَذْلَ بِوَعْدٍ مُنْجَزِ وَتَقْتَضي رِضاً بِغَيرِ سُخْطِ         فَائِقَةً ألْفِيَّةَ ابْنِ مُعْطِي Bait Alfiyah ke-3

Milad UII 79 | Ngaji Tafsir Al Quran | Catatan Ngaji Gus Baha

Jadi saking pentingnya untuk bahagia Alloh itu sampek ngendikan yang "gak penting", tapi menjadi penting, karena untuk bahagia. Jadi ketika Alloh tanya Nabi Musa ketika ketemu dipanggil,  wa maa tilka bi yamiinika yaa musa , yang kamu bawa itu apa? Padahal ketika dipanggil itu kagetnya bukan main .  Misalnya pegawai UII dipanggi rektornya itu kagetnya bukan main. Soalnya rektor itu mesti nyalahkan. Itu fikiranya orang itu mesti, ketua bagian wakaf yo sama. Mesti mau negur, atau apalah. Nah bawaan orang dipanggil atasan itu grogi , maka Alloh ngendikan yang rilex,  Saa.. kamu bawa apa? yang (kamu) pegang tangan kanan kamu itu apa? Masak Alloh tanya sekedar gitu? kan karuan? wong kita manusia saja tahu yang dibawa Nabi Musa itu tongkat. Kok Alloh malah tanya...?? Banyak analis, banyak mufassir, banyak ahli hakikat yang berpendapat, Alloh itu menghilangkan groginya Nabi Musa. Sehingga tanya yang ringan2.  Jadi saya mohon disini, pimpinan disini kalau tanya anak buah yang ringan